onsdag 6 november 2013

Kan inte!



Det går inte att ladda ner bilder från min Iphone till Datorn!!! 
Varje gång jag försöker kommer det upp något om att ladda ner musik från Itunes.
Jag gillar inte att inte kunna!
Jag kan inte med vår nya TV heller. 
Det är inte bara att sätta igång den utan man måste använda två olika kontroller 
och gå in där och ut där och välja det ena eller det andra. 
Eller det tredje. 
Trycka på den knappen där och den knappen här...
Jag blir galen på att jag måste ha hjälp hela tiden.
Är det för att jag börjar bli gammal eller blir tekniken krångligare?

Men varför försöker jag då inte ens lära mig? 
Det fattar jag inte för jag är ju inte helt borta i huvudet. Inte ännu i alla fall.
Men jag orkar inte, blir bara så sur för att allt är så invecklat.

Nuförtiden.
AAAAaaaaaarggggggggggh


Så då får jag väl lägga in gamla bilder. 
På Nisse i november i fjol.
Han är fin den katten. Nu har han blivit lugnare dessutom. 

Och han har stort tålamod med Emmas katt Yoda. 
Hon är en liten försiktig kattflicka. 
Vår andra katt Basti går det inte lika bra med, för han muckar. 
Fattar inte att han vågar 
för Nisse är mycket större och kraftigare. 

Men han är tuff den lille rackaren. Och väldigt, väldigt kelen.
Han vill helst ligga på axlarna och han sätter glatt klorna in i skinnet på oss 
och klättrar snabbt hela vägen upp via ben och rygg.
Och gör det bekvämt för sig på axelpartiet.

Vi får gå omkring här med krokiga ryggar och värkande axlar 
medan han ligger där bekvämt och spinner så det ekar!

Och ni skulle se så jag ser ut på ryggen med rivmärken överallt! 


Och snart är det dags för Julen. 
På riktigt. 
Tänk så fort det går! 
Förra året hade jag redan gjort den här stjärnan av björkkvistar.

Nu har jag ju köpt hem lite nya kulor och ljus och sånt. 
Å en röd adventsstjärna i papp. Ännu så länge ligger det undanstoppat.
Men snart, snart är det dags att se över vad jag har och vad som ska fram i år. 

Brukar inte ta fram alla saker varje Jul, utan variera lite.
Granen brukar också ha olika färg(er) från år till år.
Förra året var den klädd i vitt, glas och guld. 

I år funderar jag på rött och grönt. 


Nej det här är ju för tråkigt!!! 
Måste kunna ladda ner bilder, får prata med någon av datakillarna på jobbet.
De kan lösa det mesta. 

Och ja, det är nog så att jag börjar bli gammal.
Nu har jag snart bara ett-och-ett-halvt-år kvar till jag går pension. 

Fast jag känner mig inte ett dugg gammal. 
Men det märks ju på det där med tekniken...

Kramar!!!



5 kommentarer:

  1. Men tekniken är svår!! Det tycker jag med! Och du hänger ju med på det mesta så du kan inte skylla på åldern ;)

    Vilken tur Nisse har blivit lugnare! Han var ju en aning överaktiv :)) Jag hinner inget känns det som ibland. Jag skulle såga en liten gran idag men så började de snöa ännu mera så då tappade jag lusten. Ja jag vet att det inte räknas som tidsbrist men ändå.

    Nu ska jag hoppa in i duschen. Om jag hinner ;))

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det fixat! Det berodde tydligen på en uppdatering som måste göras eftersom min iphone blivit uppgraderad. Så nu ska det funka igen. Skönt!!
      Har varit ute i skogen idag och plockat mossa plus kvistar av lärkträd. Blött och kallt var det så jag fryser fortfarande trots intag av varmt kaffe. Brrrrrrrr
      Ha det gott!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Du är inte ensam i den klubben.. Det är ju teknik i allt idag. Allt från tv, dator och kameror. för mig är det inte intressant alls att lära mig. Jag vill bara att allt ska funka med en knapp. Strular det så blir jag halvt galen och vill kasta ut skiten. ...Min son är teknikintresserad och brukar svara..,men LÄS beskrivningen! vilken beskrivning? Det är det första jag kastar haha..
    Sött med dina katter. Jag skulle så gärna vilja ha en katt men maken är allergisk mot katt :( kanske nakenkatt??
    Ha en skön fredag
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Nej, jag vet att vi är många som är lite borta när det gäller det tekniska som hela tiden ändras och blir krångligare och mer invecklat.
      Jag läser hellre manualer utan lär mig helst genom att prova själv under överinseende av någon som kan:)))
      De här katterna som vi har (Burma) släpper inte hår och brukar gå att ha för kattallergiker. Underbara små djur är de.
      Ha det gott!!
      Kram ♥


      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥