tisdag 21 januari 2014

Då gör jag ett till...


...litet inlägg.

Brrrrrrrrr - det är kallt i vårt land.
Många fryser och många myser.

Brasor och levande ljus, plädar, mysbyxor, fårskinnstofflor 
och raggsockor är mina mysigaste attribut just nu.

Här i södra delen av vårt avlånga land är det faktiskt lite snö nu och 
termometern visar på några minusgrader. Gott så.
Det räcker för att vi ska frysmysa.


Jag är med i en facebook-grupp som heter "Du vet att du är från Kalix om du..."
Det kommer in massor av vackra isande kyliga bilder där. 
Fantastiskt vackra men...

 ...jag tänker att det är bra skönt att bo i Skåne ändå. 


Julen är förbi 
och jag har knappt gjort ett enda inlägg. På min favoritbutik Fröjd i Osby har de reat ut julgranskulorna för länge sedan och vår julgran gick i graven 
redan ett par dagar in på det nya året.

Men så fin den var!!!


Kungsgran. 
Mjuka, lena barr och tät i grenverket. Stor och vid som en riktig Disneygran. 
Det var också därför som den fick respass så fort.

Vårt vardagsrum är för litet. 


Sedan såg det ut så här ett tag. Alldeles fel om ni frågar mig. 
På vintern ska inget växa. Känner på mig att mina fiender trivs då: FÄSTINGARNA

Jag har inget medlidande med dem, för mig får de gärna frysa ihjäl!
Noll empati. För fästingar alltså.


Så här ser det ut nu! Nästan.
Det har slutat snöa.

Men det var fridfullt att vandra hem från jobbet den här kvällen medan snön sakta dalade.
Och det var bara ett par minusgrader. 


Det här är ju också en av mina mysfaktorer. Basti, Min alldeles egna katt.
Han hänger allt som oftast på mina axlar och spinner.


Medan Emmas katt Yoda mest tyr sig till henne. 
Hon är en liten skönhet den och snart ska hon paras så då ska jag visa kattungar 
för hugade spekulanter. 

Någon???


Nyåret

firade S och jag alldeles ensamma. 
Det var faktiskt jättemysigt om nu någon trodde annorlunda
Vi satt mest och spånade om allt vi skulle vilja och delvis ska göra här hemma.

Mitt favoritämne - 
är alltid pigg på att förnya! Det behövs minsann på sina ställen. 

Vi börjar med lilla TV/datorrummet som ska målas och tapetseras.
Tapeten är beställd och målarfärgen köper vi sedan med ett tapetprov i näven.

Fortsättning följer med före- och efterbilder

Hoppas ni fått/gett många goa kramar idag = kramens dag ♥

God fortsättning på 2014 




12 kommentarer:

  1. Jag var ute och skottade snö ikväll. Lagom kyligt och lätt snö. Ont i nacken fick jag förstås men jag njöt ändå. Jag är nog rätt nöjd över att bo här ändå. Men till Kalix vill jag inte ;)

    Så fina katter och kattungar sen..Oj vad mysigt. Blir roligt att se bilder. Vilken tjusig liten dam hon är Yoda. Ja ja Basti är väldigt fin också.

    Nu kryper jag i säng. Slut som artist.

    Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle nog inte kunna bo någon annanstans än däruppe i norr. Du har bott där för länge, medan jag har flyttat runt en hel del.

      Vist saknar jag vintern ibland, men den är alldeles för lång norröver. Är så nöjd nu för den lilla snö vi har fått :)
      Och inga myggor har vi heller, det uppskattar jag också väldigt mycket.

      Ja det blir roligt med kattungar! Det blir ju inte våra utan uppfödarens. Efter två kullar får Emma full äganderätt till Yoda. Basti är redan min för han ingick i ett dödsbo så vi fick honom billigt. Men det visste du väl redan?
      KRAM ♥♥♥

      Radera
    2. Hej Karin!

      Roligt att höra av dig!
      Instämmer, tur att man inte bor långt upp i vårt avlånga land! Räcker så bra med den snö och kyla som vi har här. ( - 3 idag).

      Ha det så gott
      Kramar Anncathrine

      Radera
    3. Hej AnnCathrine
      Roligt att du har kvar mig på din lista fortfarande :) Har inte varit inne på länge och läst så jag har en del att ta igen. Tiden vill bara inte räcka till ☺
      men jag kommer igen!
      Kramar!! ♥

      Radera
  2. Glad att "se" dig igen! =))
    Det får räcka med snö och kyla nu! Jag fryyyyser! *Brrrr!!!*
    ♥ ♥ ♥ Kram kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rosie ♥♥♥
      Håller med, nu vill vi ha ljuset och solen tillbaka! Och bort med snålblåsten!!!!!
      Ha det gott!
      Kram, kram!

      Radera
  3. Vilken rolig överraskning att du är tillbaka! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa ♥
      Blir inte regelbundna inlägg, men något då och då:)
      Kram! ♥

      Radera
  4. Roligt att se dig och dina bilder även här igen!
    Kraaaaam ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Chris ♥
      De flesta av mina bilder ligger på min iPad, Ska se om jag klarar av att lägga in dem på datorn :/ I så fall blir det genast fler inlägg!
      Kram ♥

      Radera
  5. Härligt! Katterna är ju helt UNDERBARA!!
    Maken har tagit sig ledigt i början av nästa vecka och då blir det Fröjd!! Jippi!!
    Nu är det dags för sängen här.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att åka till Fröjd. är så glad att det ligger nära, Finns ju inte så stort utbud av sådana butiker häromkring annars. Hoppas du hittar något fint! (Min make vägrar att följa med dit...)
      Kram, kram! ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥