söndag 23 mars 2014

Att resa på låtsas


Har ni provat Google earth? 

Häromdagen var jag i New York. 

Inte klokt så fort det gick att ta sig dit.
Och vilka tydliga skarpa bilder, det bara drösar av pixlar.
(Eller nå't?) 

Så nu vet jag hur det ser ut på ön där hon står - Frihetsgudinnan. 
Och i 3D, så det var riktigt läckert. 



Måste vara väldigt mäktigt irl.

Jag Googlade mig hem till Kalix också, för att se 
hur set såg ut där nu för tiden. Har inte varit där hemma sedan 1987, 
så det är mycket som är förändrat - så pass kunde jag se. 
Det blir tyvärr väldigt suddigt när man försöker ta sig ner 
till detaljerna; hus och gårdar, småvägar och sånt.

Då det är bättre i New York.

◘◘◘

Helt på riktigt åkte jag till Malmö igår. 
Och träffade bl.a de här godingarna nedan!


Det fick bli en snabbis, för vi var tvungna att åka hem  
eftersom vi skulle på födelsedagskalas på kvällen här hemma i byn. 

Hos en mycket pigg och go' 80-åring.

Härligt! Kan bara konstatera att en del klarar sig bra.


Mina rosor som jag köpte för 10 st för 19:-  har stått i 
åtta dagar nu. Och är fortfarande lika fina. 

Bilden tagen nu ikväll.


Och den här vad-den-nu-heter köpte jag för snart ett år sedan 
på Fröjd i Osby.

Ganska fort tappade den alla sina pyttesmå blad. 
Ett tag var jag inne på att slänga bort den 
men av någon anledning fick den stå kvar. 

Och Titta nu!!! 
Så ge inte upp om ni har en sådan!


Råkade tyvärr klippa av en gren när jag skulle 
ansa bort döda kvistar.

Nu får den stå i vatten - kanske får den rötter!?
Eller inte. Men den är fin som dekoration. 


Och därute fortskrider våren, 
Lupinerna kommer starkt! 

Men det har blivit några grader svalare denna vecka. 
Solen lyser bara sporadiskt. Fast i onsdags satt vi ute 
och njöt av fika mot solväggen på jobbet.

Då var det riktigt skönt!!!!
Finns det något godare kaffe än det som man dricker utomhus? 


Som vanligt när det börjar bli ljust och soligt ute 
och tankarna går till altaner, verandor och uteplatser
så blir jag sugen på blommigt och prickigt och pastelligt. 
Bl.a Green Gate har just sådana saker. 

Behöver inte ens åka från Glimmen för att hitta dem 
för de finns på Snickaregården här i byn.



Och som vanligt så blandar jag mönster och färger. 


Hör att det spöregnar ute just nu, men i morgon är vi lovade sol. 
Håll nu vad ni har lovat SMHI
 för vi ska ha Loppis i byn och jag ska vara där 
när det öppnar kl. 10!

Nu ska jag skriva ett mail innan jag stänger ner.
Klockan har blivit mycket så jag hinner inte läsa era bloggar ikväll.


KRAMAR! 

9 kommentarer:

  1. Åh hoppas det var till mig du skrev! Ska kolla det på direkten ;)

    Googlade du dig hit till oss? :) Såg du att inga lupiner kommer att synas till på länge? Tur att det inte går kika närgånget för då hade du sett att jag varit lat och inte ännu tagit bort gamla använda marschaller som ligger på bron :))

    Vår ja..Som jag längtar nu. Är trött på snön men härom dagen hade vi sånt vackert väder och lite kallt så då ville jag ha vinter ett tag till. Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa en stund om det går. Har huvudvärk. Hoppas den försvinner. Hade tänkt gå en promenad på skoterspåret med barnen. Och fötterna på fotpallen förstås. Den som är så snygg nu tack vare dig!!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg lupinerna under snön och de kommer i raketfart sedan när ni har ljust både dag och natt! Och dina vårkragar hinner nog blomma före mina för de är fortfarande lika slutna i sina knoppar :)
      Marschallerna brann så fint den dagen jag var där ;)))

      Vad bra att du gillar tyget på pallen, får väl skicka dig lite trasor då o då :D
      Kramar ♥♥♥

      Radera
  2. Mysigt att Googla sig ut i vida världen och drömma om platser man vill besöka. Det var väldans så långt Lupinerna kommit där hos dig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. All växtlighet har stannat upp för tillfället eftersom vi har ganska kallt ute nu. Väntar på att våren ska återvända :)
      Kram. ♥

      Radera
  3. Har inte provar den sorters resor, men det ska jag genast göra!!! Har alltid velat åka till New York!
    Vilka söta små godingar på bilden, och vilka fina blommor!
    Green Gates porslin är underbart fint.

    Fin vecka till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Green Gate är fint och passar mycket bra som trädgårdsporslin - lite lagom sommarromantiskt! Använder det inte lika mycket på vintern :)
      Har du varit till New York nu då? :))) Visst är det bra bildupplösning!?
      Ha en fin vecka du också!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. För en som jag, som är skiträdd för att flyga, känns googles ett väldigt bra alternativ :))
    Rosor och tulpaner står länge nu. Fantastiskt är det. Fick rosor av maken på årsdagen och idag klippte jag ner dom. Häftigt.
    Jag köpte också sån där skir blomma. Tror min hette plättar i luften typ, Men det blir skräpigt och torrt och sen åker det ut.
    Ha så gott och både kaffe och vin smakar bäst utomhus. Undra varför??
    kramis
    Fia <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa av rosorna ur den buketten står fortfarande lika fina! Topg bort en idag ocgh en igår, men resten är jättefräscha!
      Plättar i luften har jag också haft, men de hinner katterna äta upp innan de dör av sig själva :)) Tydligen kattmums.
      Hoppas det gick bra för dig hos Doktorn idag, jag tänker mycket på dig och hoppas på att du ska få lindring.

      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. HERRE GUD Det gick fort det skall jag nog pröva en annan dag. Intressant att
    få så fina bilder. USA har jag aldrig varit i, men eljest i Europa är jag väl-berest.
    Tack för förslaget kan bli roligt att pröva.
    stor kram från Hajan
    .

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥