torsdag 27 oktober 2011

En ledig dag och snart höstlov:)

HEJ!

Torsdagskväll. Igen. Inte undra på att man fort blir gammal. Veckorna blir ju kortare och kortare. Snart är det JUL. Känns som att jag precis har städat undan julsakerna och nu är det snart dags att ta fram dem igen.

Så var det inte förr, när jag var yngre. Så långt ett år var då!
Skumt.


 Det blev inget stolsköp för S var trött när han kom hem från jobbet, så vi har fortfarande bara tre vita :)
Har i stället roat mig med att städa lite. Bl.a har jag möblerat om i fönstrena i vardagsrummet.


Tagit bort alla spretiga orkidéer som varit uppradade i alla tre fönster. Glesat upp lite.


Den enda som fick bli kvar är den som jag visade i förrförra veckan. Eller när det nu var:)Den har hela sex stjälkar som har knoppar eller blommor.


Fyra andra har jag tryckt ner i en stor korg och de andra har jag placerat i andra rum.


Korgen fick byta plats med palmen. Faktiskt ganska fint med en stor växt i fönstret.


Jenny kom hem ikväll. Hon hade med sig den här fina skålen till mig:) Och en rulle Washitejp. Vitt med svarta prickar. Så nu sitter det lappar med telefonnummer upptejpade direkt på tapeten:)

Har egentligen inte så mycket att skriva om idag, inspirationen tryter lite. Nu ska jag gå och lägga mig för det blir en tidig morgon i morgon!!!

KRAMAR!


6 kommentarer:

  1. Så snyggt!!!!! Allt. Allt. Allt. Jag har sagt det förr men jäsiken vilken god smak du har. Det är, ljust, fint och ombonat. Personligt snyggt! :)

    Kanske vi ses i morgon en sväng :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag bara älskar att hålla på och göra om hela tiden. Inga stora förändringar, men lite. Vi har väldigt blandat med gammalt, halvgammalt och lite nytt.

    Och jag tycker också om att det är ljust:) Det var så mörkt innan vi hade ljusgröna väggar och "bastutak" :)Det vita gör otroligt stor skillnad!

    'Ses' i morgon!
    KRAM! ♥

    SvaraRadera
  3. Håller verkligen med "lyckliga Pralinen" , visst har Du det snyggt och SÅ HEMTREVLIGT! E o L var i Göteborg hos Ls farbror och det var nästan så mysigt och välkomnande som hos Karin men bara nästan!!! Har Du "sett" boken "Textilt Återbruk"? Den är mycket inspirerande!

    För mej är det OK inför måndag, kan höras på söndag kväll?
    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  4. Nej den har jag inte sett.
    Och ja, det kan vi. Höras på söndag alltså:)Bara en kort stund på stan och sedan åker vi väl hem till Nisse!?
    Ska bli roligt med övernatten-besök det är så mysigt att sitta uppe och prata framåt kvällskvisten;)
    KRAM! :)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Hej! Spara korten på skrivbordet i en mapp ist och ladda upp korten till bloggen på det viset. Då fungerar det iaf för mig. Har också fullt men bara om man går genom webbalbumet.

    Prova och se. Fast då kan du ju inte redigera dem. Jag ska maila "Fröken Hulda" för hon har haft samma problem. Hon rensade och har utrymme igen. Jag återkommer om det här :)

    Ha det roligt i helgen med huset fullt! :) Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥