söndag 4 december 2011

Svarta Sara


Hejsan!
Jaha, så var min sista jobbhelg före Jul undanstökad:)))
Behöver lite tid nu för att reda ut en del saker med vår nya katt "Svarta Sara"

För det är så klart att hon har stannat hos oss eftersom jag matar henne. Men jag kan inte låta bli, hon är alldeles utsvulten och har ju magen full av småbebisar. 

Söt liten Maileg-gris i granen som ligger ner för det mesta;)

Hon har  vissa fördelar framför Nisse faktiskt. Hon låter granen vara ifred....


...och hon låter även mina blommor vara ifred:) 
Kolla vad Nisse hann med igår!


Nåja, det gick att fixa till fast fyra grenar fick kastas. Men kanske behövde den glesas upp lite;)


Och nu ikväll var det bråk på vår altan och när jag öppnade dörren för att se om Sara hade råkat illa ut så sprang hon in kvickt som en gravid vessla.

Intresset rör sig kring matskålen men nu när den är tom  har hon hoppat upp och lagt sig i soffan för att sova i stugvärmen. Min plan är nu att ta en bild av henne och sätta upp i vår ICA-butik. Om ingen hör av sig till nästa helg så får jag ringa kattkommando syd och så får de komma och hämta henne. Hon har inget halsband men är väldigt trygg, välvårdad
 och kelen. 

Någon i närområdet som vill ha en eller några katter?
Hör av er innan helgen i så fall:)
KRAM ♥



4 kommentarer:

  1. Några katter? Ska du ge bort Nisse också?;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej men Svarta Sara har ju magen full av småkatter! ;)
    Puss

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla hon. Tur att du ger henne mat och att hon får sova lugn och trygg i värmen. Bättre att hon är hos dig istället för att råka illa ut, skadas och kanske plågas. Förhoppningsvis hör hon hemma hos snälla människor som vill ha henne tillbaka, som hittar henne när du satt upp bilden. Annars får något djurskydd hämta henne, precis som du skriver. Du har gjort en mycket god gärning Karin, precis innan jul ;) ♥♥♥

    Tomten kommer att belöna dig ;)

    Nisse ja....Är han överaktiv?! :))

    KRAM♥

    SvaraRadera
  4. Ja, jag hoppas att vi hittar ägarna för det är en så trygg kisse så någon/några måste ha behandlat henne väl:)

    Nisse, överaktiv!? Skojar du? Han har bergis ADHD av den svåraste sorten :))))))))))))))))

    Jag skulle kunna starta en blogg som heter "Dagens Nisse" för det finns alltid något bus att visa. Idag har han krafsat ur jorden ur två stora krukor. Jag hoppas verkligen att han inte har kissat där för då dör de väl snabbt och lätt.

    Men jag ångrar inte att vi skaffade honom för han är ett riktigt litet charmtroll ♥
    Fast ibland längtar jag tills han blir en kastrerad gammelkatt:)

    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥