fredag 29 juni 2012

Ikea blev det idag!

Hej-hej ☺

Ännu en dag är förbi och den har varit trevlig.
Elin (mellandotter) och jag åkte ut till Ikea tillsammans!

Solen sken nästan hela dagen
och bilen tog oss snällt fram och tillbaka
trots att bromsskivorna är kassa och ska bytas nästa vecka.


Tog några bilder ikväll med blixt i ett skumt kök
På min ena kökshylla står en bra burk. Inte dyr men fin.
Till bredden fylld med trattkantareller som en av våra grannfruar
plockat till oss.

Hon går glatt ut i skogen och plockar utan att (som jag)
sjåpa sig för fästingar. Och hon får alldeles för
mycket svamp så hon delar generöst
med sig till sina grannar ♥
Bra granne - bra burk:)
och bra Dymo!!


Bredvid står en (ja vaddå?) med långskaftade plastskedar,
sugrör och små gafflar till jordgubbsdopp i smält choklad tex ;)

 Det är mums - har ni provat?


Syns att det är skumt i köket. Ingen dygnet-runt-sol här inte!
Bara en kamerablixt på den blanka burktraven:)
Den här hyllan ändrar utseende rätt ofta.
MEN - det finns alltid en röd burk med hjärtan på där uppe,
för i den finns vårt kvällste!

Liljor .....(Anncathrine?)

Dessa blommor fick jag på midsommarafton




och de står ju läääänge! Så vackra! Har ställt undan dem lite
högt upp så ingen ska kladda ner sig på pistillerna,
för dem vill jag ha kvar. De hör ju dit;)


Den här skålen fick följa med hem från Ikea idag.
Den stod placerad bland vaser och ljus så jag
vet inte riktigt vad den är tänkt till.
 men: 

Den är lagom stor till att ha godis eller nötter i.
Jag är väldigt svag för vågiga kanter så det blev en måste-ha-sak.
Jag riktigt kände hur ha-begäret slet tag min fösvarslösa kropp.

På tal om det understrukna;)
Är det någon som förstår sig på Per Holknekt???
Jag tror att han behöver vård!


Skickar en liten ängel till fina HULDA ♥
med förhoppningar om att bättre dagar kommer snart!

Ha det gott!
KRAMAR!!!

9 kommentarer:

  1. Bra granne på burk! eller med burk ;-)
    Mycket fin skål, jäss! Nu fick jag ett plötsligt ikea-sug, men lugnar sig lika plötsligt. orkar inte med någon 60mils resa.

    Vad är det med Per H.? Har jobbat kväll och varit avskuren från omvärlden känner jag!

    Ha det gott i gott gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hugan: Vilket är ditt närmaste Ikesvaruhus? Vi har tre mil till Älmhult:)
    det gäller ju att ha ett ärende om man åker så långt som 60 mil. Eller att man är många som kan dela på bensinen:)
    Per H har varit gift med Lena Ph i två år, varav han har varit otrogen under ett. Med samma plus en del andra. Vad är det för fel på karln?
    Ha det gott du med:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag tror skålen hamnat där för att just du skulle hitta den :)

    SvaraRadera
  4. Ååååhhh! Trattkantareller som är så gott! Den där skålen du köpte gillar jag också. Hade jag sett en sån så hade jag också köpt den! ;-)
    Kram, go´aste vännen ♥

    SvaraRadera
  5. Hulda: Ja det tror minsann jag också:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Rozie: Den är full med godis snart för jag är på väg till affären:)
    Fredagsmys för vuxna innebär också lite sån't :)
    Kran på dig med ♥

    SvaraRadera
  7. Men vilken typ att göra så! En riktig skitstövel den där Per H!! Nu blev jag så arg att jag glömde bort att kommentera din fina skål...Som verkligen är precis du! :)

    Jag har provat att doppa jordgubbar i smält choklad. Gott!

    Jag är ledig i helgen och det känns riktigt bra. Har grejer jag ska göra men i min egen takt och om jag vill. Men hönshuset ska städas och leksaker som ska sorteras in i lådor och skåp. Känns bra att kunna göra det och slippa känna tidspress för att hinna på jobbet också.

    SvaraRadera
  8. Har också en planering för helgen: Städa garderober och rensa mina hundratals tidningar :/ Vågar knappt ta fram dem, för det är inte klokt vad mycket pengar jag har lagt på inredninngstidningar:/
    men kanske slipper jag innearbete för helgen ska bli solig:)

    SvaraRadera
  9. Ängeln kom aldrig fram *snyft*
    Nån idiot på Posten som snott den eller???
    Fy vad ledsamt.
    Tur att jag får träffa DIG.... IDAG :))

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥