lördag 24 augusti 2013

Nu blir det långt!


SOMMAREN 2013

Ja, nu var det länge sedan! 
Undrar om det fortfarande finns någon 
kvar därute som läser mina inlägg...?


Och det här var det jag slutade med i början av sommaren. 
Buskarna som S slet upp har givit plats åt en liten veranda,
men jag hade bara en bild sedd från vägen i min mobil:)
Där bakom planket sitter vi ofta tar en kopp kaffe. Förmiddagssolen är skön nu, men var alldeles 
för varm tidigare i sommar 


Denna underbara sommar 
har vi haft massor av Jordgubbar i landet, 
och vi har njutit av dem var och varannan dag


S fick ribbor över från planket på framsidan 
och byggde en bänk i pergolan. Helt plötsligt 
stod den bara där.

Jag gillar det, medan någon annan kanske 
skulle vilja vara med själv och bestämma?? ;))) 


Vi har sett pyttesmå Emu-bebisar, så söta!!! 


Vi har badat mycket i vår lilla balja! 
Barn(barn)en älskar det och i den här värmen 
har det nästan varit nödvändigt för att orka.


Fröjd af Sverige i Osby har fått många besök av mig:)
Det är en butik i ständig förvandling, 
ser aldrig ut likadant som det gjorde sist 
när man kommer igen. 

Undrar om de jobbar på nätterna mad alla ommöbleringar...



Här 'hoppe-doppar' Dexter inne i Glasverandan 
som är nästan färdig (förutom golvet som ska isoleras 
och taket som ska bytas) 

Men det sparar vi till nästa sommar! 

´

Väggen bak i baren som förut var marinblå (huuuuu) 
är nu vit och fin! Love it!

John och Emma

...och vi tillbringar väldigt mycket tid därute. 
I mer eller - som här -  MINDRE sociala sammanhang


YODA
en liten Burmaflicka har flyttat hem till oss. 
Eller till Emma.

Men hur go är hon??? Vi blev så förtjusta i henne 
så nu har vi plötsligt tre katter i huset.

Yoda och Basti

För här har vi Basti,som är en rasfrände 
som vi tog över för en billig penning när hans Matte 
plötsligt blev sjuk.



Vi har haft kalas och proppat i oss en massa godsaker. 
Vågar inte väga mig.....


Vi har haft kaffekorg med oss när vi åkt bil och stannat på vackra platser. Finns det godare kaffe?




Vi har haft barnbarnen hos oss i perioder ♥♥♥
Här har de gjort en nerdykning i utklädningslådan :)


Vi har vistats i gamla miljöer som i detta mysiga sommarhus utanför Linköping som tillhör S:s äldsta dotter med  
familj :)


Vi har blivit bjudna på grillat hos mina kusiner i Åtvidaberg.


Vi har tagit färjan över till Tyskland.

Fast mest har vi varit hemma 
och njutit av att umgås med familjen (och katterna)  

Sååå tacksamma över den generösa solen som har 
förgyllt våra dagar, men gjort det nödvändigt med daglig bevattning av tomater, druvor och blomster!!!


Hoppas ni finns kvar därute och att er sommar 
har varit lika skön som vår ♥


KRAMAR! 


12 kommentarer:

  1. Men HEJJJ! Härligt att se hur trevligt ni hade det i sommar. Jättefina bilder.
    Vi har också fått tilllökning i familjen: Kattungen Marley som kom till oss i förgår.
    Vi har haft en bra sommar och jag jobbar mycket på olika projekt. Det har varit väldigt lugnt i blogglandia också från min sida periodviss.

    Ha en toppendag! hoppas vi hör mer av dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för kommentaren ♥
      Ska gå in och läsa lite bloggar nu, det är ju fortfarande så skönt ute att man knappt inte tar sig tid med datorn.
      Ha det gott
      Kramar!!!

      Radera
  2. Vad kul att läsa inlägg från dig igen, även om jag följer dig på Instagram!
    Ja, vilken underbar sommar vi haft!! Tur det, för det ska vi "leva på" under de kalla och mörka årstiderna som kommer.
    Ha en härlig helg!!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie ♥
      Ja jag ser ju lite söta små barnbarn och lite annat smått och gott glimta förbi på Insta ibland.
      Det är ett snabbt och bra sätt att hålla lite sommarkontakt. De flesta har nog inte så mycket tid över till bloggande under sommaren. och denna sommar har ju varit helt makalös!!

      Kram ♥

      Radera
  3. Godkväll!

    Trevligt att du är tillbaka!
    Ja, vilken underbar sommar det varit, helt fantastiskt.

    Önskar en fin lördagskväll till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anncathrine ♥
      Har ännu inte läst några bloggar men tänker ta mig tid till det nu.
      Tittar snart in hos dig :)))

      Kram ♥

      Radera
  4. Härligt och så fina bilder! Den där Fröjd af Sweden är ju min favvoaffär.. :)
    Men vilken liten underbaring du fått i familjen.
    kramelikram
    fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här har vi många underbaringar, precis som hos dig :)
      Jag är väldigt avis på ditt Fröjd-skåp, men inte missunsam ;)Det är SÅ HIMLA FINT!!!
      Kram ♥

      Radera
  5. Aha! jag tyckte väl att ingen var lika Nisse på bilden du mms:ade :) Som jag funderade. Tänkte att Nisse både bytt färg och ålder :)) Så bra att ni kunde förbarma er över lillkissen. De har det så bra hos er! Vilken härlig sommar ni haft. Jag hade också en härlig semester och i helgen har vi världens kononväder. Vi har varit ute hela dagen. Pappa kom hit precis när jag skulle starta en liten eld. Vi grillade korv och rökt sidfläsk. Det är mums i tunnbröd. Det känns som semester.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - jag kunde nog höra hur det gnisslade i tankekvarnen:) Härligt med detta väder som bara fortsätter att leverera och skönt med mysiga utekvällar och små rara stunder att gömma i hjärtat till den långa, kalla norrlandsvintern knackar på.
      Nu ska jag läsa bloggar!!!
      Kramar1 ♥♥♥

      Radera
  6. Fina bilder allihop och vilka gosekissar! ♥
    Kram kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Hoppas du har haft en fin sommar! Ja, de är så gosiga dessa små katter så det är helt sagolikt:)
      Kram ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥