måndag 14 mars 2011

Hemma hos...del 2

God kväll!

...eller natt...klockan är tjugo i ett på natten och jag sitter och väntar på reprisen av "Harry's law" Är ledig i morgon så jag tänkte se den, eftersom jag missade den tidigare i kväll då Emma och Jonte var här.

Kan ju lika gärna lägga upp dagens inlägg redan nu:)

Det blir en fortsättning på vår dag hos  Göran och Ann-Christin! 

Utanför deras hus hänger denna fina, droppformade bur till en blomma eller som här en liten fågel!


...och på ett litet bord vid dörren står denna fina vårplantering!


Små penséer - så underbart! Det är den blomma som tillsammans med påskliljor står utanför i en kruka tidigast av alla blommor även hemma hos oss! Men inte ännu...måste ändra på det i morgon!! :)


Väl inne dukades det upp med kaffe och semla! Eller fastlagsbulle, en del föredrar att kalla dessa mumsiga bullar för det;) Vi åt, vi njöt och vi konstaterade att det nog var årets sista för oss alla.

Porslinet heter Swedish Grace och tillverkas av Rörstrand.


På köksbordet stod denna söta vas
Våra snödroppar hemma hos oss har knoppar, men här har de redan slagit ut i blom! 


Pressglas är en av de saker som Ann-Christin samlar på och här har vi några samlade Loppisfynd. Den gamla askkoppen är däremot ett arv  från hennes gamla faster.

Jag har aldrig sett ett liknande askfat. Har i och för sig inte sett så många eftersom mina föräldrar aldrig har rökt (och inte jag heller). Annars så var det nog ett stort utbud på dem förr, innan man visste att det var farligt för omgivningen med passiv rökning.

Finns det ens askfat nu för tiden!? För rumsbruk? Tror inte det. Bara som här ett gammalt för att ha som kuriosa.

Fortfarande finns det bilder till en fortsättning, återkommer i morgon!

Natti, natti!
KRAMAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥