tisdag 29 mars 2011

Hos Sofia idag...

Tittar vi in i vardagsrummet!

 HEJ IGEN!

Jag bara älskar hennes gamla soffa! Och det gröna skåpet! Ett sådant vill jag ha (fast vitt) 

 Hos Sofia råder den ren glädje; precis som hon själv är så är hennes hemmiljö. Intensiv, varm och välkomnande.

Mitt barnbarn Alice följde med mig dit en gång och ville inte gå hem. Hon kastade kläderna efter en kort blick in i vardagsrummet och gick därefter runt och bara tittade på allt.

Det var ju Paradiset!
Så mycket att titta på!
Här ville hon stanna.
  
Meningen var att vi skulle vattna blommorna och därefter snabbt förflytta oss hemåt igen. Det var julafton och det var ju inte riktigt där vi skulle vara då;) 

Men eftersom Tomten inte skulle komma till just det huset, så fick jag så småningom henne att gå med på att klä på sig och följa med hem till vårt eget (tråkiga;)) hus.



 Kolla! banden på örngotten är krusade!



Som den konstnärssjäl hon är, så har hon en del fina tavlor. Detta är bara en liten del av dem.

Tavlan längst ner till höger är ett porträtt av Sofia som är målat av en funktionsnedsatt kille som heter Emil och går på vår skola. Han målar jättefina tavlor!

Släng dig i väggen Picasso! ;) 


I morgon kommer Sofia och hennes mamma hem till mig och vi ska göra sådana här ägg! Det ska bli jätteroligt för jag tycker att de är väldigt fina.

Man använder lökskal och silkespapper bl.a. Vet inte hur det går till riktigt ännu:)


Visst är de dekorativa!!?

***

Nu ska jag fortsätta att städa i vardagsrummet. S har färdigställt trappmålningen så nu är den så vit och fin!

Visar senare! ;)

Det blev hela trappen på en och samma gång så jag kan inte gå upp på ovanvåningen förrän om ett par dagar till:/

 Är lite lur på att jag skulle behöva ditupp i morgon, eftersom jag har min pysselhörna där. Kanske något som saknas till äggeriet.


Eftersom det blev lite Påsktema nu så blir dagens blomma helt följdriktigt en bukett Påskliljor!

 Håll till godo!

KRAMAR!!

2 kommentarer:

  1. Västerbotten ;) Närmare än så kan jag inte säga..Har ganska nära till "mina" fjäll :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bott i Lycksele i 10 år:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥