onsdag 30 januari 2013

Men kom igen nu då!!


Känner mig rastlös. 

I morgon är det dag 11 och ingen liten bebis tittar ut. 
Sista besöket hos barnmorskan var idag 
och allt är väl så långt.

Tulpaner i bubblig vas från hm.home. Pris 99:-

Om inget har hänt till på lördag ska 
blivande mamman Lisa ringa in till BB 
och säga att det har gått 14 dagar över tiden.

Då sätter de igång förlossningen. Kanske.


Bubblig kruka/vas från Svenskt tenn 1.700:-
 Finns även i klarglas, grönt och rött.

Om hon inte är tillräckligt "mogen" får hon 
åka hem och vänta några dagar till och 
'hålla koll på att barnet rör sig'.

HUR läskigt låter inte det?

Fin kudde. Men väldigt dyr den också. 
Tror jag ska bli designer när jag blir stor (!) 
Liknande mönster gör jag när jag talar i telefonen :)
Du och jag Joseph Frank, liksom

Nu har jag börjat oroa mig plötsligt.
Från att inte alls ha gjort det.



Det här tyget älskar jag! Men inte för 1.400:-/m 
Men kanske skulle jag kunna ha en liten grytlapp?? 

 Hjälp mig nu att hålla alla tummar för att 
det här snart ska vara ett minne blott och  att den 
lille krabaten ska komma nu!!!!

 


Nä, nu tar jag en till karamell.
 Vid datorn. Klockan halvett på natten. 
Rabarbersmak - mums!

Snart ska jag gå och sova.
Jag och min oro. 
Den sitter precis mitt i magen.

GODNATT!

17 kommentarer:

  1. Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥
    (Klart att han har det skönt där inne, är väl inte tillräckligt nyfiken på sina föräldrar - och sina morföräldrar ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte vilja ligga upp-och-nervänd med huvudet fastkilat och knappt ha plats att röra mig :( Skulle få panik för mindre - kanske en grund för klaustrofobi senare i livet...
      Kraaaaaaaaam själv din lyckost med ett litet redan framfött barnbarn ♥♥♥

      Radera
  2. Jag blev också sådär nojjig när senaste barnbarnets förlossning närmade sig (och gick över tiden), fick för mig en massa saker som skulle kunna hända!!
    Men snart ska du se så får du hålla om och snusa på en alldeles nyfödd människa, lyllo dig:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som jag önskar att det var över snart!!! Min äldsta dotter hade planerade kejsarsnitt med båda barnen och det var inte alls lika oroligt. Jag visste redan att hon klarade narkos och så var det ju över på ett litet kick.
      Kram ♥

      Radera

  3. Hej Karin!

    Ojoj så nervöst! Det är då tusen resor värre när ens dotter ska föda barn än när man själv skulle göra det. Fy så jobbigt, hoppas att det kommer igång av sig själv nu i veckan.
    Det där du skriver om oron mitt i magen förstår jag precis, hade
    det när äldsta dottern ringde och berättade att hon åkt till BB.
    Nu sitter oron i magen igen, yngsta dottern är i Kairo och läser arabiska. Inte roligt alls, är ju väldigt oroligt där. Fyra veckor till pågår kursen.
    Önskar en skön vecka med förhoppning om att den lilla bebisen bestämmer sig för att komma ut!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, då och då under livet kommer det perioder med oro. Förstår att du längtar tills dottern är på tryggare mark igen.
      Men vi är ändå lyckliga som har några att oroa oss för:)
      Jag brukar försöka att leva dagen och inte längta framåt, men nu gör jag det. Jag vill bara att det här ska vara över och att allt ska gå smidigt.

      Konstigt förresten, att du skrev det där om att du kände igen mina barnbarn i Stockholm, för jag hade suttit och tänkt på det bara någon dag innan:) Rätt fantastiskt faktiskt :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Gomorron! :)
    Kom ihåg att andas djupt när du är nervös. Nu håller jag tummarna för att nåt ska hända!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram och tack! jag är glad åt varenda tumme ♥

      Radera
  5. hej, tack för dina kommentarer hos mig. Med trevliga kommentarer menar jag tonen, dvs att man inte skriver kränkande saker. Tack för att du delade med dig av dina minnen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo egentligen förstod jag det, men det blev så påtagligt när jag såg din kommentar och visste att jag hade skrivit om trista saker ;)
      Kram.

      Radera
  6. Ja jag kommer nog också att vara orolig den dagen om och när jag får barnbarn. Fokusera på att det kommer att gå bra och att lillprinsen mår bra där han är nu också. Fast det är nog inte så lätt heller att göra.

    Vilken fin bubblig vas! Har sett dem tidigare också men aldrig att jag skulle köpa en sån dyr. Jag nöjer mig med den för 99 kr. Kudden gillar jag. Men så dyra de också. Klart att du kan rita såna mönster du med. Du har ju talang för det.

    Mums va gott med godiset med rabarbersmak ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett jättegott godis. De säljer det i många olika smaker på ICA. 10:- för en liten burk. Tyvärr har många upptäckt att den smaken var smaskigast så det fanns ingen kvar idag, jag gick igenom hela högen :(

      När jag själv skulle föda barn var jag inte hälften så orolig. Så naturligtvis kommer du att vara orolig den dagen:) Åååå om det bara var över någon gång!!!

      Jag svarar på ditt mail i morgon
      Kram ♥♥♥

      Radera
  7. Jag tycker man ska stå på sig som blivande mamma! Känner man oro ska man inte åka hem. Säg att du vill stanna, så kan de ha bättre koll. Nu kanske inte" mother to be" är alls orolig, men oavsett... Ta plats..det har man all rätt att göra.!!!Lycka till!!/ igång satt mamma (i branschen )med mycket lyckat resultat

    SvaraRadera
  8. Men jisses vilken väntan ni dras med. Är det första barnet är det ju inte ovanligt men ett par dagar kan kännas som månader. Håller tummarna för att det snart kommer ett nytt litet liv till världen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Ingen bebis än?! Jag förstår om ni alla väntar! Så mysigt med en liten bebis. (nej, jag vill inte ha en egen, jag får gå och låna nån nånstans om jag blir sugen *fniss*) Hoppas allt går bra! Här är det äntligen mildare, och det blir bara ljusare och ljusare på dagarna = mer energi! Veckorna rusar fram - om 4 veckor är det sportlov!! Längtar :) Hälsa hela stora familjen :) Stor kram!

    SvaraRadera
  10. Jag håller tummar och tår för er. Han...eller om det är en tjej, är ju synnerligen efterlängtad. Underbart.
    Ha det nu så gott du kan. Blåser en extra hjärtlig pust till ER!
    <3
    kramar
    Fia

    SvaraRadera
  11. Kikar in, Kramar om och önskar en trevlig helg! Någon bebis ännu?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥