måndag 20 maj 2013

Och dagarna går...


...och nu har äntligen värmen kommit på allvar...


...och nu så blommar hägg och syrén samtidigt. 
Fast häggen börjar dofta kattpiss.


Och snart har de fina, fina blommat ut. 
Men ännu har sommaren bara börjat. 

Och S bygger på i vild förtvivlan ute i Glasverandan.
För det är ju så mycket annat här behöver göras 
På tomten. Hur mycket som helst.

Och jag bara jobbar och orkar inte 
mycket när jag kommer hem. Tio timmar per dag.
(Mellan 7.30 - 18.30) 

Tror att vi båda har lite panik nu.
Har MASSOR att göra både inne och ute. 


Såg ni förresten melodifestivalen?
Så här vackert upplyst var Torson under schlagerveckan. 
Bilden är tagen av min dotter J och hennes Iphone.
Man behöver visst inte någon kamera nu för tiden.

Underbart duktiga 
Petra Mede 
guidade oss genom tävlingen med glans.
Man känner sig allt lite stolt över att vara svensk!

Synd bara att Robin fick så oväntat lite poäng. 
Jag tycker att han var värd så mycket mer. 

Sedan säger jag bara: Loreen. Agnes. Darin. 
Och Sarah!!!
Suck...........


Liten älskling.

Och DEXTER har fått sitt namn.
Genom en namngivningsceremoni nu i helgen. 


Så här fin var tårtan som Lisa hade bakat.
Och Jättegod!!!


Och vi fick gå på Tipspromenad
och måla små Bodies. Den finaste gjorde Alice.


Jag tycker barns teckningar är fantastiska.
Och A är väldigt intresserad av att rita och måla.


Och vi fick kakor, pajer, skinkrullar, frukter och godis.


Och Dexter fick presenter i massor. 
Den här fick han av oss.

Men ännu är han för liten att använda den.


På väg hem från jobbet i kväll plockade jag hundkex. . 


Och några små blommor från trädgården. 
Nu ska jag gå och sova, i morgon är det en ny dag.

Nattinatti!
Kramar ♥

8 kommentarer:

  1. Kraaaaaaaaam
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram på dig själv, Chris ♥♥♥ :D

      Radera
  2. God morgon!

    Så fint med syrener, här har dom inte slagit ut ännu, dröjer säkert en vecka, minst.
    Men förgätmigej blommar för fullt även här. (och gullvivor.)
    En härlig tid vi har framför oss nu.
    Lilla Dexter är verkligen söt!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anncathrine
      Ja det är underbart nu och jag njuter verkligen för fullt av allt det vackra i naturen:)
      Den här tiden när allt ligger så löftesrikkt framför en är den allra bästa tiden på året. Att man ssedan kan vara besviken på sommaren i efterhand är en annan sak. Den går för fort och det har regnat när man hoppades på sol osv...

      Men, som sagt, nu känns det som om sommaren kommer att vara i evighet och solen kommer att lysa hela dagarna och regnet kommer att falla under natten :)
      Ha det gott!
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Här hos oss har vi hela härligheten kvar ;) Gräsmattorna är ganska gröna iaf (om det lyst sol på den)men inte så mycket blommor än så länge.

    Vilken fin tårta och en bra idé att ni fick måla. Alice har en konstnärlig ådra som hon kommer att utveckla långt.

    Jag tycker att Sverige var värd en högra placering. Bland de första fem absolut. Men inte vunnit. Det är för dyrt :))

    Vi hörs på torsdag väl?

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. När min mamma levde och bodde i kalix hade jag alltid två försomrar. Först nere i Stockholm där vi bodde då och sedan när vi kom upp efter barnens skolavslutning var det dags för allt den där fräscha grönskan och blomningen där uppe:)

      Ja vi hörs på torsdag:)
      Kram♥♥♥

      Radera
  5. Såna här inlägg gillar jag, när de innehåller lite av varje..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥