söndag 5 maj 2013

Ett inlägg - det händer fortfarande ibland ;)


Hallojsan

Har precis suttit och sett en film. 
Ronji
Många bra skådespelare men en väldigt medelmåttig film.
Ni vet kanske hur det är: man måste se hur det slutar,
och den kan ju bli bättre i slutet...

Icke!
Man fick inte ens veta vad det var i väskan som alla jagade.
Snöpligt.


Anemoner.

Köpte dessa på Fröjd för en vecka sedan. 
Har alltid trott att de fäller kronbladen snabbt inomhus, 
men oj vad de har varit fina länge!!!

Gullvivor

Vi har fått ett snäpp varmare väder nu 
och solen har lyst på oss många dagar i sträck. 
Fortfarande är det kallt nattetid, men blommar det gör det!

Senaste tillskottet i vår gräsmatta är maskrosor! 


Förra helgen var vi till Lisa med familj


De har fin utsikt över böljande (dock inte ännu) 
sädesfält. Ganska blåsigt är det dock så S håller hjälper 
dem att bygga ett högt glasstängsel mot fälten 
för att inte gå miste om utsikten.


Dexter

Där bor ju även den här lille förnöjsamme herren :) 
Han blev precis 3 månader. Tiden går.


På Valborgsmäss var jag hos Jenny 
som var ensam hemma med flickorna.
De har också öppna vyer. Och där kan det också blåsa järnet! 

Fast det är väldans vackert där också. 
Staden/Landet. Olika val. 

Vart och ett har sin tjusning.
  
Turning Torso

Minns när jag såg den här för första gången. 
Mäktig byggnad tyckte jag då.

Men sedan blir man van att den står där.
Lite märklig och sned. Och ofta står det folk och tar 
bilder på den. Precis som jag gjorde nu.

Penséer, tulpaner och hyacinter.

På torget har det minsann inte 
snålats med blommorna


Klockan tickar ner inför Mellon 
Svårt att se vad det står här 
och det stämmer ju ändå inte nu.

Men den 18:e nollar den!

Fikastund på Espresso house, Malmö station

Mötte upp Emma o Elin på stationen inför tågresan hem.
Flickorna älskar verkligen sina mostrar 
Bilden på Elin blev inte publiceringsvänlig. Inte den på Jenny heller. :)))

Jag som inte haft någon syster att 'dela' mina
barn med när de var små glädjer mig oerhört när jag ser dem!

Hortensia

Köpte denna på Maxi för en ringa penning.
Nu kan man frossa i många fina blommor som var jättedyra förr! 


Den här köpte jag som snittblomma på Fröjd (var annars;)?)
Tyckte den var så oerhört vacker i färgerna
så jag kunde inte låta bli den.

Trots att den nästan var lika dyr som krukväxten...


Och mitt bord!!!!!

Jag är så glad över det!
I över tio år har jag ju sparat underredet 
fast S har velat slänga det. 

Det lustiga är 
att när jag rensade mina inredningstidningar 
förra veckan så hittade jag ett reportage om ett exakt 
likadant bord som hade en liknande historia. 
Trasig bordsskiva och blivit stående.

Ägaren till det hade kommit på att hon skulle måla en rund tavla
 Sedan satte hon en  glasskiva på och en guldmetall-list runt om. 

Fast det skulle inte ha passat hos oss. 
Skulle ha blivit lite för mycket för
jag har ju saker PÅ bordet.

Ha det så gott!!
Kramar!


4 kommentarer:

  1. Vilka Underbara bilder!
    Bordet blev jättefin! och "praktisk" utifall man spiller saften på bordet så rinner det inte på mattan :)
    Jag älskar Anemoner. Såna som du köpt växer i mitt hemland som viltblomma.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag blir sugen på en tripp till Malmö! Riktigt längesen nu.
    Vilka fina bilder du tar, Karin, och ditt bord, det är så fint! Längtar till jag hinner plantera på balkongen, det får nog bli rätt snart. Vill ha sommar och blommor NU!

    Söndagskram!

    Malin

    SvaraRadera
  3. Så mycket fina blommor. Anemoner är lite "ovanliga" blommor att se inomhus. Fräckt att de hänger på. För mig var det för kallt att sticka ut näsan nu på eftermiddagen(eller så slog latmasken till)
    Härligt på GAT med alla blommor. Här har inte verken björk eller bok slagit ut, än mindre magnolian. Hörde att den gjort det i Lund.
    Ha det så gott
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vackra anemoner och underbara små gullvivor! Har en massa gullvivor i gräsmattan med de har inte riktigt slagit ut ännu, men de är starkt på gång nu, man riktigt ser hur dom växer dag för dag nu när värmen kommit.
    Vilka utsikter du visar! Så fint!
    Och vilka söta barnbarn, både lilla Dexter och flickorna.

    Ha det nu så gott i vårsolens sken
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥