tisdag 28 maj 2013

Försommartid


Underbar tid vi har nu! 

Så vacker och så full av löften...

Sommaren är lång
Sommaren är varm och solig
Sommaren är full av friska och lyckliga människor
Sommaren är trivsel, avkoppling och njutning

Så får det bli!  :)))


Liljekonvaljerna är väldigt stora i år och blommar rikligt.


Pelargonior i massor finns det i Flädergårdens Pelargonhus
i Vinslöv. Alla möjliga och omöjliga sorter.


Var där förra våren också och köpte sticklingar. 
Då hade jag massor av bilder på bloggen 

Därför får det räcka med tre denna gång
Hemligheten med att få stora Pelargonior är att ha 
stora krukor. Så det ska jag prova i sommar.

Älskade barnbarn.

Kärt besök av Alice och Sofia har vi haft i helgen.
Här är det föreställning på g.

Fia har på sig en klänning som min mamma 
sydde till mig när jag var barn. 
Enkel och med knytband i ryggen 
i ett skönt lite slinkigt tyg. 

Hon har sytt mycket för hand och jag har 
suttit och tittat på stygnen hon sydde 
för länge sedan när hon var ung och frisk.

Blir lite rörd faktiskt.
Så roligt att den lever kvar och används.


Flickorna är väldigt förtjusta i (moster) Emma.
Alice hotar med att äta upp henne för att hon är så go'

(Undrar var den idén kommer från; mamma Jenny? ;)))


Gott är det också med Mormors bullar ute i gungsoffan. 
I hörnan som blev cerise och ljusgrön i sommar. 

(förra året svart och klarblå, året dessförinnan röd och ljusrosa)



Vad kan den här busken  heta tro?
Fin är den i alla fall... 


Inomhus finns det en del spår från Fröjd :) 
som nu har lanserat en webbshop. Gå gärna in och titta!


De här ljusstakarna köpte jag där till Påsken. 
Tyckte att de var i pråligaste laget, 
men...nu gillar jag dem! 

De passar ju faktiskt under sommaren också :)


Min nya kudde kommer från Lilla villa vita i Krsd 
och heter Marrakesch (den stora i bild) 

Kuddar kan man väl aldrig få för många av? 
Nu ska jag gå ut i Sommaren!

Vi har inte fullt så varmt och soligt här nu, 
som ni har det uppåt landet - ni som bor där.

Men det duger :))))

Kramar!

9 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut!!
    Här är det bara hur grönt som helst och vi har så fantastiskt väder! Solen strålar varje morgon och det är riktigt varmt ute.
    Fina bilder på tjejerna. Fast jag tycker att det såg ut som att storasyster tog alla bullarna :-)
    Ha det gott!
    Kram från norr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en härlig tid!!! Snart har vi ju sommarlov också ;)
      Ser ut som att det är krispiga små stjärnor i Fias skål, ja. Men hon åt en bulle också :)
      Kram!!

      Radera
  2. Hej!

    Tycker mycket om dina fem första meningar!
    Vi bestämmer att så ska det vara!!!

    Vilka sötnosar dom är tjejerna, så himla roligt med klänningen! Återvinning på hög nivå! Toppen!

    Ha nu en riktigt fin vecka
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör vi! :)
      Vi har lite kyligt i dag här nere, bara 16 grader och blåsigt. I morgon kommer solen och värmen tillbaka och sedan släpper jag den inte :)))

      Ha en fin dag!♥
      Kram

      Radera
  3. Haha ja vi har det såååå varmt och skönt! :)) Men lagom ändå och det går bra att vara och jobba. Jag målar husväggar nu..och pallkragar.

    Vilka snygga kuddar!! Och dina söta barnbarn är som alltid finast! Tänk att klänningen fortfarande kan användas. Det känns betydelsefullt att din mamma sytt den. Jag förstår det <3

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blir ju lätt lite nostalgisk med åren. När man har mist en del av de äldre i släkt och familj. När man plötsligt blir påmind om något från förr.

      Tänker också på lilla Karin-jag som hade den på mig och att mitt barnbarn har den nu. Jag minns ju fortfarande när jag hade den. Tycker tiden flyyyyger iväg.

      Usch ja.

      Kuddarna är fina, det tycker så klart jag också. Annars skulle jag ju inte ha köpt dem:)Är lite svag för kuddar...men det delar jag med ett stort antal andra har jag märkt ;)

      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Jasså Fröjd är klara med shoppen. Så bra. Jag har dom också på Instagram. Roligt det där.
    Ljusstakarna var ju jättefina. Jag gillar färgat pressglas. Blir festligare.
    Söta småtutor du har. Klänningen är så fin - Mysigt att ha kvar handarbetet.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Ja, det utvecklas hela tiden det där Fröjd-projektet. Ska bli spännande att se när de går vidare till nästa stad och vilken de väljer. Gissar på Malmö som ligger bra till geografiskt för samarbetet Sverige - Danmark.

    Ha det så jättebra!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥