måndag 13 maj 2013

Skåne igår och idag


Nu är det den bästa tiden -
Den mellan hägg och syrén, ni vet.

Vi har varit på Skånetur 
och jag kan ju inte låta bli min mobilkamera 
när jag ser det som är vackert. 

Och nu är det vackert överallt!!!!

TITTA BARA!


Rapsfälten blommar!


Häggen blommar! (här Blåhägg)


Förgät-mig-ej-en blommar!


Murarna blommar!


Buskarna blommar!


Träden blommar!

Fordras inte så stora skrivtalanger 
för att klara detta inlägg hehe



Men även träd som inte blommar kan vara vackra!
Jag gillar dessa, men jag vet inte vad det är för träd...


Så har vi ju då Magnolian.
Som är så vacker...


På vår promenad i Lilla Harrie idag gick vi förbi det här huset. 
Som såg helt tomt ut...Vilket häftigt hus!!! 
Kolla på vänstra hörnet där hänger det 
visst en predikstol!  ;)))))


Ingången på kortsidan som inte var så kort ;)
Vi gissar att det har varit ett stationshus eller något liknande.
Skulle gärna vilja gå husesyn där...


Mmmmmm - luktar gott!


Ingen sommar utan Maskrosor! 
Som egentligen är en söt blomma...om den bara inte var så 
ÖVERALLT!

Och den är bra till  mycket.
Nyttigt maskrosbrännvin tex


 Nä, nu ska jag dra täcket över huvudet och invänta John Blund.
Men han får vara snabb om han ska 
hinna hit innan jag slocknar
Kram! 

Zzzzzzzzzzzzz

6 kommentarer:

  1. Jisses vad det blommar nere hos er, här har vi nyss blivit kvitt snön;)
    Hoppas du sovit gott inatt och att du får en underbar måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Oj vad tidigt allt blommar i Skåne! Jag tror jag flyttar dit! ;)
    Mina tulpaner blommar nu och rosbladen har slagit ut.
    Gomorronkram!

    SvaraRadera
  3. Vad jag blir avis :)) Här har vi snö kvar ännu. Inte jättemycket men tillräckligt. Vilka fina bilder du visar. Jag har inget fint alls att visa och speciellt inte efter allt tid som bara försvunnit till att vara sjuk. Men imorgon ska jag försöka mig på att jobba. Har så mycket jag vill göra och planerar för :)

    Kram (går inte göra hjärtan )

    SvaraRadera
  4. Åh Skånelandet. Gult och grannt!
    Jag har fortfarande inte sett något rapsfält men jag är ju lite "norröver" och får väl vänta några dagar till då.
    Här blommar magnolian för fullt.
    En dam som kom på besök hos mig idag sa
    Oj trädet ser ut som påskris...vet inte om jag ska skratta eller gråta över det uttrycket men jag tycker de är fina...alldeles enormt fina.
    Jag har blandat vanlijfärgade och djupröda magnolior och de är så skira och vackra..
    hmm..
    Ha´re så bra vännen :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhh, så vackert! Vilka fina bilder!
    Ja, nu är det så vackert ute att det nästan värker i både själ och hjärta när man ser sig omkring.
    Nu skulle man vilja stoppa tiden lite, eller hur?

    Önskar dig en härlig vårvecka
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  6. oooooh så vackert och vilka underbara bilder!! Äntligen så är sommaren på intågande!!
    Jätte härlig blogg hit hittar jag gärna igen :-)
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥