söndag 25 september 2011

Högt uppe på berget

HEJ!!! 

Idag har S och jag varit hos Ulla och Göte och hälsat på i deras
hemtrevliga lilla stuga. Den ligger underbart fint; högt belägen mitt i bokskogen med många vackra promenadmöjligheter runt knutarna.

Båda två är varma och goa människor och jag är så glad att vi äntligen kom iväg dit, efter att ha "varit på väg" rätt så länge nu.


De tog emot oss med en jättegod frukost i förmiddags. 
Göte odlar grönsaker frukt och bär och Ulla syltar, saftar, bakar och lägger in. Hon bjöd bl.a på ett underbart gott rödbetsbröd hemkokt
plommonsylt och nyinlagda rödbetor.  


Här är deras lilla idyll ute i skogen!


Till salu!

Vi tog en skön skogspromenad efter frukosten och gick då förbi det här huset. Det ägs av en dansk familj och är nu till salu.

För 700.000 kronor!!!

Alltså...
Det såg ganska så ofräscht ut, titta bara på uteplatsen på det övre kortet th. Gräsgolv är väl iofs mjukt men ser inte så inbjudande ut precis. Undrar om man får den gamla trädgårdsmöbeln från Grythyttan med på köpet!? Och hängstolen från IKEA...? Och kanske lite målarfärg...  


Klicka gärna på bilderna så ser ni hur vackert det är i skogen! Dvs i bokskogen - i granskogen var den stora stenen mer färgglad än både träd och mark.


Överallt där vi gick växte det svampar. Vi kunde inte låta bli att plocka med oss lite trattkantareller. Högsta punkten av berget kröntes av en jättestor myrstack. Undrar just hur många myror det huserar därinne..?


Vår promenad fortsatte förbi svepande bokgrenar, längs en "Astrid-Lindgren-väg" och förbi en stenmur där det växte björnbär. De fanns några som var mogna och de slank snabbt ner i min mage;)Yummie!


Vi kom till en husgrund som var vackert belägen på en stor öppen plats som var omgärdad av en stenmur. Tänk så de fick slita förr! Det är så underligt och fantasieggande att tänka sig att här bodde en familj för länge sedan. Nederst tv. en bild på "husets" inre.   


Dessa vackra skogsbilder får avsluta dagens inlägg. 
Tack Ulla och Göte
för en avkopplande dag i ert fina hem och ute i omgivningarna runt omkring!

Det var speciellt skönt för mig som just nu ser ut som ett skogstroll att kunna vistas ute utan att känna mig uttittad!

En stor kram till Er båda! ♥

 Och till Er alla: Ha en bra söndag!

KRAAAAAM!!!

6 kommentarer:

  1. Jättefina skogsbilder!! Ni ser ut att ha haft en mysig dag!
    Hoppas du ser bättre ut när du vaknar idag!

    Puss!!

    SvaraRadera
  2. Tack för ni kom! Dröj inte så länge till nästa gång vi har fler rundor vi kan visa er!Kram från berget/Ulla

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja vi hade det jätteskönt och avkopplande. Jag ser fortfarande förskräcklig ut och det var skönt att kunna vara ute ändå. Udag är det ingen större skillnad,kanske är jag lite ljusare i det lila. Puss! ♥

    SvaraRadera
  4. Ulla: Nästa gång lovar jag att jag ska se normal ut så ni slipper bli illa berörda:) Tack för en underbart fin dag! En stor kram till er båda!

    SvaraRadera
  5. Men ojsan mästerfotografen där, vilket härligt glatt inlägg! :) Vilken härlig dag och du har verkligen tagit fina bilder! Läst, kikat och begrunnat, har jag. Har tittat flera gånger. Det ser också så bra ut när de är tillsammans, sitter "ihop" så där. Önskar att jag kunde göra likadant men jag vet inte hur.

    Oj blev det svullet igen! Jag vet att kyla förvärrar det hela och att man ska vara försiktig vid minusgrader men att gå trodde jag inte var några problem. Men det måste ju vara för att det är så mycket. Stackars du :( Du kan ju inte jobba i veckan....
    Skogstroll?! Jag gillar troll om du inte visste det ;))

    Varför uppdateras inte min blogg hos dig och inte hos andra heller, de få som har mig. Jag blir så irriterad. Det tar två dagar ibland. Måste nog kolla upp det där.

    Krya på dig och ta det lugnt. En ny vecka börjar imorgon. Vad ska vi hitta på för något kul tror du? ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha - Vilken tur jag har, att du gillar troll :)))

    Ja, jag vet inte hur jag ska göra med jobbet i morgon, S och barnen säger att jag ska vara hemma tills jag är bättre och det tycker nog jag också, det känns fortfarande tungt. Men jag vet att jag behövs på jobbet...

    Visst har vi också fina skogar härnere, även om de inte är så milsvida!? Jag bara älskar bokskog, den är så skir och vacker. Solen silar ner genom lövverket och grenarna växer så annorlunda mot på andra trädsorter.
    Hoppas det framgick av bilderna.

    Riktigt romantiskt är det. Ni ska kanske komma ner och gifta er i en bokskog ;)))

    Har skickat ett mail om hur du gör bildkollage!
    KRAM!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥