fredag 15 mars 2013

Bland blommor och barn


Klockan är midnatt 
och jag har en maskin tvätt igång. 

Så varför inte passa på 
att göra ett litet inlägg medan jag väntar?! 


Alice på IKEA-restaurangen  förra lördagen.
Båda flickorna älskar att vara där, 
lekrummet är jätteroligt ♥

Och mamma Jenny och jag 
får gå i lugn och ro och titta på utbudet :)


Dessa tulpaner köpte jag i fredags 
Vita med rödrosa kanter.
lite ovanliga...


Men så här såg samma tulpaner ut tre dagar senare! 
Inte så vita längre och heller inte så ovanliga.

Men ganska konstiga, för 
har aldrig sett blommor byta färg förut. 


Det här var ju också lite skumt: 
ett hörn fattas på bilden...

Sofia var så klart också med på IKEA
Finaste flickorna, även om de är 
proppfulla av bus båda två :) ♥

Det syns kanske? ;)


Vårens blommor har kommit in i huset


Pärlhyacinter tillhör mina favoriter
Det här året verkar det tyvärr dröja 
innan vi får stifta bekantskap med dem 
i våra rabatter 


Här är en annan liten favorit 
som bara blir goare och goare ♥


Krokusen borde ha slagit ut utomhus nu...


Men tvi vilket väder vi har!!!!!
Igår och idag har det snöat och varit kallt.
Så nu börjar jag få panik!

Är det en ny istid på gång?
Vart tog växthuseffekten vägen?
Håller golfströmmen på att ändra bana? 
Eller vad är det frågan om??? 

JAG VILL HA VÅR - NUUUU!!!


Godnatt♥


8 kommentarer:

  1. God morgon, hoppas du har sovit gott:)
    Vilka fina bilder på härliga barnbarn, livets efterrätt!!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. God kväll! Eller natt... :) Ja visst är det underbart med barnbarn:) Hoppas du har en trevlig helg, här har det faktiskt varit sol idag, men inte särskilt varmt.
      Hoppas du har en fin helg! Kram ♥

      Radera
  2. Jag trivs rätt bra med vårvinter *fniss* Men det har varit lite väl kallt på mornarna. Nu är det iaf fredag och jag funderar på om jag har allt klart inför måndagen. Tror inte det... kanske blir en stund till här eller så blir det en sväng in på söndag.
    Finfina barnbarn du har :) Så söta så!
    Sv: Tack! Jag måste ju va som den norrlänning jag är, mig/dig existerar ju liksom inte häruppe ;)
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - klart du ska vara norrlänning. Minns bara hur konstigt vi tyckte att det lät när vi flyttade till Lycksele. Fast jag var ännu högre uppifrån så hade jag aldrig hört 'jag/du' användas så:D

      Visst är det roligt med barnen, dina är minsann också jättefina ♥
      Kram!

      Radera

  3. Hej!

    Sååååå söta är de alla tre!

    Fina tulpaner, men verkligen konstigt att de ändrade färg! Det har jag aldrig varit med om!

    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - ja det är underbart med barnbarn:))) (som du ju också vet:))
      Har jag drömt det eller har du inte ett nytt barnbarn på väg?

      Nej det var märkliga tulpaner, jag tyckte de var finare från början, innan de ändrade färg.

      Hoppas du har en mysig helg. Att ni äter god mat är jag redan alldeles säker på :D
      Kramar!

      Radera
  4. Vilka härliga bilder. Barnen är sååå söta!
    Har varit och handlat en hel del på Ikea i veckan eftersom vi höll på att renovera och moblera om. Bilder kommer nog nästa vecka.
    Önskar dig en Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Renovera och möblera om det ska det bli här också snart. Vi tar det lite pö om pö för vi vill inte ta lån. Så det blir inte gjort i en handvändning.
      Vilket IKEA handlar ni på? Kungens kurva? Har fått för mig att du bor i Uppsalatrakten...
      Ska bli roligt att se bilder!
      Hoppas du mår bra ♥
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥