torsdag 21 mars 2013

Vårdagjämning, men knappast vår.

Det är den 20:e mars idag. 
(...eller var i alla fall för en timme sedan).

Våren 
har jag tjatat om innan och alla mina inlägg
(som inte är så många nu för tiden) 
handlar om min längtan efter denna årstid.
Orkar ni med ett till?

Nähä?
Slipp läsa då!

Så långt fram man kan se i alla prognoser 
syns det inte någon annalkande värme. 


Blommor får man njuta inomhus.
Läste att alldeles för få köper påskliljor i kruka i år. 
Många, många kommer att inte bli sålda.

Och ingen enda har väl börjat köpa penséer?  


Längtar tills vi kan börja sitta ute i solen!!!

Fast även om vi  har sol vissa dagar 
så är det alldeles för kalla vindar.
För det blåser heeela tiden.


Tröstar mig med Påsken som är i annalkande. 
Och ljuset ute!!!


För ett år sedan 
hade jag precis placerat ut 
den här söta planteringen. 

I år har jag inte ens tänkt tanken.


Jag satt ute och njöt i solen av kaffe och färska bullar.
I år står det ännu inga möbler vid solväggen utanför garaget.



Jag klev ur mina foppisar på altanen
Fast nu går jag fortfarande i vinterskor.
Och fingervantar!!!!!
Och täckjacka! 

ABSOLUT INTE barfota, knapp ens inomhus!





Ja ni ser ju själva!!
Samma datum för ett år sedan!!!


Den här bilden tog jag idag när jag var ute 
och rastade en ledarhund i skogen. 

Isisgt, hårdfruset och läskigt halt.

Fy, vilket gnäll-inlägg det blev!

Nu drar jag täcket över huvudet!
Godnatt ♥


5 kommentarer:

  1. Ja va ska man säga - när våren väl kommer, slår vi nog rot i solen :)))
    Idag har här landat en massa ny snö och i helgen ska det bli neråt 15 minus. Blir å lägga in en pinne till i brasan.
    jag som vill ha en inglasad veranda (inte uterum)..då kan man väl VÄL motivera att man förlänger årstiderna - eller hur?
    HOppas du sovit gott.
    Ledarhund? Åh nu blev jag nyfiken på den lille killen ;)
    kram
    Fia

    SvaraRadera

  2. Hej Karin!

    Känner precis som du! Helst vill man dra täcket över huvudet tills värmen kommer.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Haha, man får faktiskt gnälla hur mycket man vill över vädret just nu..
    Mitt senaste inlägg är också fyllt av gnäll.
    Så infernaliskt trött på den här kylan..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Du har rätt att gnälla hur mycket du vill! Det är ju eländigt så kallt och snöigt det är. Jag väntar ju inte på våren ännu för vi har ju vinter så länge men jag förstår ändå er som är van att våren i normala fall har kommit. Helt otroligt när man tittar på dina bilder - plantering och bara fötter förra året!

    Nu ska jag lägga mig. Har ju många timmar på jobbet framför mig. Är inte upplagd för det.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Nej det är inte särskilt kul men vi får glädja oss åt ljuset, som är här och inte lurat oss.
    Idag har jag i alla fall tänkt göra vår/sommar här hemma och byta matta, gardiner och kuddar. ☺
    Kraaaaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥