söndag 24 mars 2013

Påsken i antågande!


Söndag kväll

En fin dag! Jag har hunnit mycket 
och det har skett en del roliga 
förändringar här hemma. 

Vi har varit till IKEA och inhandlat ett 
vägghängt högskåp till badrummet.

När vi ändå var där köpte vi ett 
skrivbord också. Bilder kommer 
när det är färdigfixat!

På skänken i köket. 

Här hemma har jag pyntat klart till Påsken.
Köket och vardagsrummet har fått lite Påskfeeling,
de andra rummen har jag inte pyntat 
för Påsken är så kort.

När jag var yngre och barnen var små 
då pyntades alla rum i hela huset med 
kycklingar, vippor och ris  


En ensam tupp hänger i riset.


Nisse ☺

Häromdagen skräpade han ner hela 
vardagsrummet med långgräs som jag hade 
tagit in för att göra fågelbo av. 

I morse låg en fredsgåva på trappen.
En stor, (ÄCKLIG) död sork!!! 
Lagom till frukost.
Man tackar.

Han är en otroligt duktig jägare. 


- "Jo så här är det små kycklingar; 
det finns två typer av katter: 
Soffliggare och jägare" 
...
"Så ni får akta er noga för 
den där Nisse som bor i det här huset" 
"Han är nämligen av den senare sorten" 
...
"Men snart nog är ni tillbaka 
i tryggheten i Påskkartongen igen"
"Under tiden får ni hålla er i närheten av mig 
- jag ska göra mitt bästa för att skydda er"


...mer Påsk!


På bordet i Vardagsrummet tronar 
den här store, stilige men något överviktige herren:)

Fick den av Elin förra Påsken.
Fick förresten tre stycken: en vit och en svart också. Fast en modell mindre.

Finna på Cervera, där hon jobbar!


De här (pråliga) glasljusstakarna har jag köpt på 
Fröjd af Sverige i Osby.

Ibland gillar jag pråligt, ibland inte. 
Men jag gillar alltid fina FÄRGER


En grön slank också med...men den passade bättre i köket. 

 6 veckor ung och lika många kilon tung.

Och lille Dexter växer och frodas. 
Han är redan ett hängivet Metallica-fan :D

(Tror pappa...;))

Han och mamma Lisa ska stanna här 
några dagar efter Påsken för jag har 
ledigt hela den veckan !!! ♥♥♥ 

Ska bli så mysigt med
bebisgos ♥♥♥

Ha en fin vecka!
Kram!

10 kommentarer:

  1. Oj vilka fina påsksaker du har!!
    Jag pyntar inte heller så mycket, det blir lite i köket och lite i hallen.
    Hoppas du får en fin start på veckan!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie, jag önskar dig detsamma! Påsken kommer även om det inte är pyntat alls, men jag råkar älska pynteriet:)
      Kram ♥

      Radera
  2. Så fint du har påskpyntat!
    Har inte hunnit med det ännu, kanske blir det bara lite gula blommor, får se hur tiden räcker till. En bristvara för tillfället. Tiden, alltså.

    Lilla Dexter är jättesöt, så roligt att få rå om honom extra mycket snart.

    Det är något alldeles speciellt med barnbarn. Helt ljuvligt, underbart.

    Önskar dig en skön vecka och en härlig påsk.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tid är en ständig bristvara även här:) Och fortare och fortare snurrar hjulen och jag tycker att dagen övergår i kväll alldeles för fort
      Ha en fin Påskhelg, AnnCathrine ♥

      Radera
  3. Och här är det inget pyntat alls...ännu.. Brukar bara pynta lite och det fixar troligast barnen i år också. Vad du gör det fint Karin! Och så söt han lill-prinsen är :) Tur du får rå om honom några dagar och så skönt med ledighet. Jag blir ledig sammanlagt i tio hela dagar. Känns väldigt välbehövligt. Som jag vet att du vet :)

    Ljusstakarna är snygga!! Håller med -ibland ska det vara pråligt och ibland inte :)

    Nu måste jag lägga mig. Ska upp o jobba imorgon bitti. Har inte vilat upp mig efter helgens arbete. Skulle behöva en ledig dag till.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fortfarande golven kvar att städa. Borde även putsa fönstren...och byta gardiner, de få jag har.
      (sovrum, TV-rum och gästrum)
      Nu är jag så trött att jag bara måste gå o lägga mig! Börjar sent i morgon som tur är!
      Kramar♥♥♥

      Radera
  4. Åh vad fint du har! Här blir det inget påskpynt i år. Jobbar hela helgen o barnen är hos sin pappa. ;-)

    Ha en mysig påsk och njut av barn o barnbarn! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får en fin Påsk trots att barnen fattas och att du jobbar:) Jag har redan tjuvstartat med barnbarn för jag var ner och hämtade hit Alice i går:)
      KRAM! ♥

      Radera
  5. Åh gud va fint! Varje gång du shoppat på Fröjd så far en tanke genom skallen...när kan jag åka dit nästa gång.
    Nu är maken ledig hela påsken och det kan bli både ikea och fröjd - Lovely!
    Har lite jag ska komplettera här hemma (som alltid) och en besök norröver är både ikea och fröjd.
    Mysgoss med lillkillen. Man blir helt förälskad i de där små tandlösa flintskalliga underbaringarna...
    Glad påsk!
    kram
    Fai

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har en mysig påsk med voffsingarna och en och annan underbaring :) Har också tänkt avverka både Fröjd och Ikea en gång till efter Påsk, jag har ju lov en hel vecka nu! :)
      Glad påsk önskar jag dig....får nog gå in till dig och önska det förresten så du säkert ser det!
      Kram :)

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥