måndag 11 mars 2013

Fröjd och gamman

Ni som känner mig förstår säkert 
av rubriken att jag har varit i Osby igen

Till Skånes bästa butik:
Fröjd af Sverige 

Landets första, som är en Pilotbutik 
och är menad att spridas till andra 
platser i landet så småningom.


Caféet är hur mysigt som helst. 
Alltid mycket folk men jag lyckades 
ändå ta en bild på ett folktomt bord :)


Alice äter en god Caesarsallad
Vårt "stambord" fanns inte kvar längre,
alla möbler är ju till salu så de försvinner ibland.

Och det är väl bra.
På ett sätt.
Fast det var ju "vårat" bord :/



Sofia har för tillfället väldigt dålig matlust
och ville inte ha, men tog ändå några bitar... 


I butiken trängs gammalt och nytt 
med halvgammalt och nött


Ett stort, fint skåp som verkligen kräver 
sitt utrymme (Fanns ett likadant till 
fast mindre - med tre dörrar)


De här gunghästarna är bara till för prydnadsbruk
och finns i många (avskavda) färger.


Här har jag bl.a köpt mina ljuslyktor som 
ger ett så fint sken!! 

Finns i många fina färger även de!
love'm


Jag älskar att gå i denna affär!!! 
Blir så inspirerad och tycker att allt är så 
mysigt. Lokalerna inte minst!! Det 
är en gammal bilfirma/verkstad
som har haft lokalerna innan. 

Även om jag tycker att många 
saker är lite väl udda och 'skavda' 
så finns det ändå mycket som jag gillar.

Men...

...se S får jag inte med mig in! Han var in där 
en gång och det tyckte han räckte.
(Tråkmånsen!!) ;)

Jag tittar avundsjukt på dem 
som har sin man med sig och undrar
lite i vilket århundrade jag hittade S egentligen
Minns inte.

Schlagergodis !!

I gårkväll var det ju schlagerfinal.
Vill bara uttrycka ett par åsikter om det också:

1. Rätt låt vann! 
Heja Robin!!!

2. 12 poäng från mig går till Gina! 
Underbar tjej!!! 

Undrar vad jag ska göra i fort-
sättningen på lördagskvällarna nu...?


Rosor från Fröjd. 
Köpte inga den här gången dock. 


Ha det fint i veckan!!!
KRAMAR! 


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig affär, det skulle vara hur kul som helst att få gå omkring och kika i den. Dock utan min man, han förstår inte heller tjusningen...;)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är jättemysig! Tror faktiskt att det finns rätt mycket där som du skulle tycka om :)
      kanske blir det en butik nära dig så småningom :)
      Kram ♥

      Radera
  2. Anställd som Fröjds marknadsförare???;)
    Mysiga grejer och jag förstår att du trivs där, dit ska vi givetvis nästa gång jag dyker upp hos er.
    Se nu till att få en fin vecka du också!
    (hostade mycket inatt - i min höga, härliga säng)
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Hade jag haft en större blogg med stor genomslagskraft så hade jag kanske kunnat ta betalt :D
    Så klart vi ska!! Hoppas du stannar länge när du kommer för jag vet ingen som smälter in så lätt i våra liv som du gör :D
    Kraaaaam ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint att titta på! Ganska roligt det där med att möblerna säljs också. Men smart att ha det så.

    Mums så goda jordgubbarna ser ut! Till sommaren måste jag rädda våra få jordgubbsplantor som lever en tynande tillvaro.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också några plantor men det blir aldrig någon skörd utan vi äter dem en och en eftersom de mognar. Några då och då:)

      Ja det är ett bra koncept, för då står det ju inga onödiga möbler och tar upp plats i butiken:) Finns ett fiiiint men skavt skåp där som jag skulle vilja köpa, men det skulle aldrig få komma in i huset för S ;)

      Nu ska jag läsa bloggar!!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. Men åh - jag blir ALLTID så inspirerad av Fröjd när jag läst din blogg. Så gott och så mkt fint! Galet fina rosor. Älskar det där gröna i rosen som skiftar i rosa. Japp det får bli en tur dit!
    Morotskakan jag åt sist där, var så god så man blev ledsen när den var slut.
    Liten som inte har matlust är inte roligt. Man får vara glad för det lilla. Tur det kan vända - sen är det alltid lite tvärtom när man blir äldre. Då vill man äta men får inte. <3
    Ha det så gott och du får locka in S i butiken med lovorden att de "bjuder" på gott!
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥