söndag 3 mars 2013

Blommor och Inredningsbryderi


HEJ ♥

Snön smälter lite var dag nu. 
Det går inte med Skånefart utan mer som 
Norrbottenslunk.

Tinar på dagen
Fryser på natten.
Tar det lugnt var morgon
Halt som katten.


Vårblommorna står ännu så länge inomhus

Snödropparna ute i häcken har knoppar,
men de står i skuggan och inte mot 
en solvägg som de borde. 

Så den blomningen lär dröja ännu ett tag.


Och man får mer tid att studera krokusarna inomhus.
Har aldrig reflekterat över att de är så fina inuti...


Söndag i morgon = LEDIGT!!!
Ska bli skönt, för nu har jag jobbat sex dagar i sträck... 

 På kökshyllan: Små burkar från Lagerhaus

Tänker bl.a gå runt i huset med penna och papper 
och skriva ner allt som ska göras vid här.
Smått som stort. 
Sedan är det bara att stryka av eftersom...
Blir nog ett helt kollegieblock :/ 

Så har jag fått en stark lust att RENSA
Överallt!!!

Inne
Ute 
 lådor och skåp
Garderober

Låter inte som något jag hinner göra 
under morgondagen precis :/

Grytunderlägg från IKEA

Kan vara våren - eller troligare min kompis Åsa 
som ska sälja sitt hus och har stylat 
till fotografering och visningar.

SHIT... 
...vad bortplockat och fint det är där nu
Bara det bästa av allt är kvar.

För ett antal år sedan gjorde jag en rensning.
Det var fint ett tag. Sedan köpte jag nya saker.

Ärligt - har tom plockat upp en del saker 
ur kartongerna jag la dem !!!!

(SKÄMS)

Bränner gamla ljus för fullt. Blockljus tar ju ett tag...

Men det är ju så om man som jag, 
är intresserad av inredning och att fixa och trixa. 
Då vill man ju förnya hela tiden
Färger. Kuddar. Tavlor
Sy. Måla om. Köpa nytt. 

Plocka runt, Plocka fram och plocka bort. 
Och så har man lätt 
lite för mycket igen!


Nu är klockan för mycket. 
S köpte senaste Bondfilmen så vi 
har tittat på den efter Mr Seyfield.

Så nu säger jag bara att:
Rätt låtar gick till final; +++ för Robin!
Bondfilmen var annorlunda och bra! ++++
och
Jag har en skön säng+++++


Är lite trött efter en natt 
med två snarkare. (Hund och man)
Natti, natti!

KRAMAR! 

9 kommentarer:

  1. Här skulle också behövas rensas och röjas, men det känns oftast så övermäktigt så det får vara;)
    Hoppas du har en härligt skön söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev 'ratskåpet' i köket som rensades:) Det som jag slänger in tidningar, papper, och allt annat som hamnar på köksbänken annars.

      Plus tidningshyllan - det blev två papperskassar fulla :/ Så du fattar ju att det var nödvändigt haha

      Önskar dig en fin dag!
      Kram ♥

      Radera
  2. Hej hej! :) Jag kikar in imorgon och skriver mer :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och det utlovade mejlet till dig kommer i kväll :)
      Kram ♥♥♥

      Radera

  3. Hej!

    Ja, alltid den här tiden på året får man lust att plocka, rensa, kasta och få lite nytt i huset.

    Önskar en fin vecka till dig och Nisse
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så:) Behövs både ute och inne hos oss. Och soliga dagar ser man ju tyvärr att även fönstren behöver tas om hand...
      Önskar dig också en skön vecka!
      Kram!!

      Radera
  4. Vad fina bilder du lägger ut. Jag tycker du fångar blommorna så bra. Jag vill bara springa till handelsträdgården och handla en massa nya blommor. Jag läser också Blombok: rapport från en trädgård av Karin Berglund. Den är jättetrevlig och har helt fantastiska bilder. Ett tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Hanna :)
      Tack för tipset! Jag älskar blommor, men är tyvärr rätt usel i trädgården. Drömmer om den perfekta trädgården med vatten, lummiga buskar och träd, olika "rum" med stenar, bänkar, bord, trätrall osv...
      Kram

      Radera
  5. Rensa skulle jag också behöva göra. Både jag och gubben är riktiga hamstrar. Ingen av oss vill slänga nånting men det blir väl av om vi flyttar någon gång :)
    Här skiner solen idag men det är svinkallt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥