torsdag 18 april 2013

Bilder och ingen röd tråd...


Nu har jag gjort det svårt för mig 
med alla bilder som inte hör ihop.

Men jag får försöka att få till det ändå:)


De här med ramar är mina 
Instagrambilder
Det är ett väldigt snabbt och roligt sätt att ha kontakt på.

Där finns mina barn och många av mina vänner.
Fast inte alla, tyvärr:( 


Här är Dexter 8 veckor gammal, tiden går!
Och mamma Lisa har redan glömt bort 
hur livet var innan han kom 

Den lille Älsklingen ♥♥♥ 


Den här bilden slank med för att den ser så god ut. 
Och nyttig :) 

Jag försöker ändra mina kostvanor lite för att 
jag är alldeles för svag för godis. 
och det här är ju lika gott!! 

Och bättre för kroppen:) 
Fast sluta äta godis gör jag nog aldrig, 
det är alldeles för gott!

Hörde jag någon säga beroende? :/
Dålig karaktär? 
Va? 


Två kvistar pelargonia-blommor i kvällssolen 
på mitt brickbord:)

Tänk så ljust det är på kvällarna nu:) 
När jag går hem från jobbet kl. 19 
är det fortfarande soligt ute 

och för inte allt för länge sedan var det mörkt... 


Ja så var det då den här bilden...
Min S. ♥ 

Den...hmpf...fina...träningsjackan köpte han 
I Lycksele för drygt 30 år (!) sedan. 
 Ja, jag har försökt gömma/kasta den men det går inte
Han älskar den töntiga jackan!!! 

Här håller han på att fixa till vår Glasveranda. 
Vi har kläckt lite nya idéer som ska förverkligas:) 

Jag har tagit före-bilder :)))


Nu har jag hållit liv i den här fina blomman 
minst ett halvår! 
Bara en så'n sak!!!


Och så har jag gjort sommar i soffan. 
Min gammelfarfars soffa.

Om/när vi skaffar större matbord 
i vardagsrummet kommer den inte att 
rymmas längre...

Jag vet en i huset som blir glad då och inte är det jag...


Den här blommiga kudden från IKEA är 
gammal men svårslagen :) 


Den här kudden från Afro-art är också en favorit.
Matta i fåtöljen. Filt på soffan. Ja, så är det att ha katt ;)))


Så lite uppdatering om vårens framfart.
För nu är den här!!! Äntligen! 

I diket vid vår väg har Lupinernas blad kommit 
så här långt på bara ett par-tre dagar!


Och häcken utanför vårt köksfönster har små gröna bladskott.
Nu är min tvätt färdig att hängas och sedan ska jag sova!!

Bra tajming!

GODNATT 
Kram ♥♥♥


4 kommentarer:

  1. Åh vad många fina bilder! DExter växer och är sååå söt. och tecken på våren ger mig ett leende på kinderna. Hemma hos mig syns nu tulpanbladen som varit gömda under 2 meter snö.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt det är att vara utan dator! Visst går det bra men nu efter några dagar tycker jag att den borde vara lagad och komma "hem" igen. Passar på nu att skriva på jobbet när jag har rast. Instagram ja...Jag har ju inte det och missar ju så mycket fina bilder.

    Visst är fruktsallad gott men är man sugen på godis så hjälper ju inte det. Nog måste man väl få äta lite godis ibland ;) Och du, gammelfarfars soffa ska du behålla. Du får helt enkelt ta bort något annat istället. Visst var det en enkel och bra lösning jag hade :)

    Vi har haft plusgrader i flera dagar och nu smälter det! Men vilken skillnad det är inne på samhället med alla vägar och asfalt jämfört med oss ute på vischan. Vi har allt kvar, bara lite hopsjunket.

    Strax är min rast slut. Dags att kila vidare :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Åh va mycket gott och blandat. Blir ju nyfiken på uterummet :D
    Jag har också instagram; fianathome. Gillar det skarpt!
    Du var mig en riktig liten nattuggla. Värsta är att jag är både trött på morronen och kvällen - ingen ordning alls.
    Ha det så bra <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  4. Lilla Dexter är sååå söt! Det går undan med de små liven! Det är på dom man ser hur fort tiden går!
    Din soffa är verkligen fin, och så roligt att den gått i arv!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥