måndag 8 april 2013

Inte ett ord om vädret - jag lovar!!!


Idag har jag jobbat i 10 timmar. 

Och nu är jag ordentligt trött! - men vaddå!? 
Klockan är ju inte mer än 11.15 så 
jag kan ju inte gå o lägga mig redan...


Sedan jag kom hem har jag målat 
det här bordsstativet ett varv med ljusgrå färg.


Den gamla bordsskivan har vi slängt 
för den var väldigt vind och skev. Har i stället 
hittat en bricka på Fröjd som jag tror ska passa.
Tar den på öppet köp ifall det ser konstigt ut!
  Ska bli spännande att se...

Hm...borde kanske ha testat innan jag målade...?


Tulpaner fortsätter att finnas i affärerna 
och jag hänger på o köper.

Den här lilarosa färgen är en klar favorit!

Ur nyaste numret av "Hus & Hem"

Nu tänker jag lägga mig ner i sängen och drömma
om att vår trädgård skulle kunna bli så här fin!!!!

Träd, buskar, blommor, gräs, sittgrupper, 
någon form av vattensamling, ett orangeri. 
Gångar med stenar, plattor, grus, trä
och kantstenar. 

Jag tror jag lägger mig platt ner redan nu.  
På rygg. Då drömmer jag de bästa drömmarna! 

Godnatt! 



5 kommentarer:

  1. Gomorron Karin!
    En sån fin trädgård drömmer jag också om. Där jag bor är mer sand än jord och jag har lite problem med "skapandet" trots at jag brukar ha gröna händer.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har bara en inglasad Balkong, men jag älskar den.
    Har sått lite blommor där.
    Men det är ju , nej det får vi inte tala om.( kallt )

    kram Harriet

    SvaraRadera
  3. Men åh va spännande med bordet!! jag vill se meeeer :)
    Hör att jag måste till Fröjd. Måste till Ikea med och kanske nästa vecka..hoppas.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  4. En sån drömträdgård skulle jag också gärna vilja ha.. Jag håller också på att måla lite småmöbler.. Det blir lite trångt när det står och torkar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Hoppas brickan passar! Det kommer att bli jättebra. Tur att det finns saker man kan återbruka och förnya. Har du en sån där bubblig vas du :) Den vill jag också ha. Såg att H&M har för den. Den från Svenskt Tenn, eller vad det heter, är nog för dyr för min plånbok.

    Jag har lila tulpaner i köket. Fina :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥