måndag 22 april 2013

Vårfunderingar


På hemväg från jobbet i kväll
 tog jag den här bilden. 

Lite kvällssol, 
Ganska svalt 
och inte särskilt grönt.



Samma datum förra våren 
tog jag den här fina bilden på 
Nisse. 
I vårt Benveds-träd. 
Som fortfarande lever trots att grannen hackar på det 
så mycket han törs från sin sida :)


Det var ganska grönt då.
I år är det fortfarande rätt så dött.  


Här ligger han och nosar på några små krokusar 
som har vågat sig upp ur jorden.
Bilden tagen i lördags.


När jag kommer hem från jobbet 
så händer det allt som oftast att maten står på bordet. 

Emma älskar att laga mat. 
Här har hon gjort en kyckling-paella 
och vi var tvungna att dricka vin till 
fast det var mitt i veckan. 

Men vad då?
Tänk Frankrike!!!!!


Lemmy.
Han är fin han. 
Och snäll så in i bängen. 
Fast lite påflugen precis när man kommer. 

Och går man sedan ut till bilen och hämtar något 
så är han precis lika påflugen igen;)


Min tidningskorg har svämmat över ett bra tag nu.
Började rensa den för några dagar sedan. 

Men himmel vilken tid det tar att gå igenom 
och plocka ur det man vill spara.
Och hur mycket pengar det ligger i den där högen 
vill jag inte ens tänka på!!! 


Jag kom i alla fall fram till att Kvällspostens/Expressens bilaga 
"Leva Bo" är den bästa! Och billigaste.

Mina flesta sparade sidor kommer från dem. 


Lite blommor måste det ju också vara!!!
Det är ju min blogg... 

Blåsippor tagna i fredags
och Vitsippor idag...


...


...och en tuva med blåvit Scilla. 
För visst har vi vår!

Och visst njuter vi


Och just i kväll njuter vi även av 
att Lisa och Dexter är hemma på besök 

Myyyyyyyyyyyyys
Natti 

6 kommentarer:

  1. Gomorron! Duktiga Emma som lagade en så god mat som förtjenade ett glas vin! ;)
    Jättefina vårbilder.
    Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket fina bilder. Jag har inte sett några blåsippor i år men hoppas snart får göra det.
    Påflugna hundar ja ..tjosan. Här blir man också oerhört uppskattad stup i kvarten och kommer man utifrån så är det tokglatt. Boxer är ju en glad skit. Rumpa och skalle slår ihop nästan av gläjde :))
    Paella är så gott. Tänkte bjuda på det på fredag med massor av gott i och viiiiiin. Du vet väl att det är väldigt nyttigt med ett glas rött?!:D
    Vilka godingar du har på besök. När man får barbarnsbesök är det fest. I morgon hoppas jag få min minsta guldklimp hit. Har köpt en cykelsits och tänkte ta en liten tur med Alfred. Bättre sällskap kan man inte få!
    Ha en skön dag. Nu är det strax simning på mitt schema.
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  3. Åhhh, både blåsippor och vitsippor, här har jag inte sett till någon av dem ännu!

    Härligt med paella! Klart ni ska ha ett glas vin till, helt rätt, tänk Frankrike, tycker det verkar som de tar ett par glas vin varje kväll till maten där. Vi frågade en fransk man om detta, det såg ut som han tyckte det var den konstigaste frågan han någonsin fått, han hade alltid druckit vin till middagen så länge han kunde minnas. Så, då kan det väl inte vara så farligt om vi gör det någongång ibland?

    Önskar dig en fin vecka
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Ja, vi har allt fått vänta extra länge på grönska och värme så vi får väl hoppas att sommarn blir extra lång nu..
    Sicke härlig middag det bjöds på och det var väldans vad du samlat på dig tidingar. :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på blommor, blad och även djur, barn och barnbarn :)
    Ha det gott!
    Kram från norr

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och kommentarer......som vanligt! ☺
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥