lördag 13 april 2013

Fredagkväll

Som vanligt sitter jag här rätt så sent.
.......................
Gääääääääääsp

Ville bara visa hur bordet blev nu när det är färdigt:)  


 Färdigmålat!!! 
Så här har det stått några dagar 
eftersom jag har jobbat långa dagar i veckan 
och inte haft tid att köpa "bordsskivan"... 


...som jag har köpt hos FRÖJD AF SVERIGE i Osby.
(var annars?)

En stor bricka i zink, 77 cm i diameter. Bordet är 74
Det känns som en riktigt lyckad matchning.
T.om S gillar det! 


Spillvänligt och bra ;) 


Nu blir det lite blomsterfägring!!!

Den här kvisten fick jag av Åsa för ett par dagar sedan, 
hon har brutit den i sin trädgård.

Den doftar underbart och jag är inte 
riktigt säker på vad det är.
Jag är ju norrlänning ;))) hehe


Så här fina och pälsklädda är knopparna...


Veckans tulpaner är fransiga och fina 


Det är ju helt underbart 
med all denna variation på blommor!! 
Tala om arternas mångfald!
Och mångfalden inom arterna:) 

Jag menar - varför ser den  ut så här 
med fransar och allt och  hur blev den just så!??


Och vad har vi här då som smyger upp 
från underjorden med en klase knoppar och inga blad? 


Jo, det är en klöverväxt - Oxalis. 
Satte fröna förra helgen och 
de hade då väldans bråttom att komma upp!


Och det här ser väl alla vad det är!?
TOMATER!!!

Det blir många krukor det här - 
skulle önska att jag hade ett växthus!!! 

Älskar att äta solmogna tomater direkt från plantan. 
De här blir små körsbärstomater. 
De är allra godast tycker jag!! 


Säger god natt med en bild på min fina Pelargonia 
som har små klasar med bara 2 - 3 blommor i varje. 
Vet inte vad den heter, köpte den i en
ICA-butik för flera veckor sedan.

Ha en fin helg ♥

Kramar! 

12 kommentarer:

  1. Kikar bara in för att säga ha en skön söndag! Och vad härligt med lite vårliga bilder och blommor. Vi har rätt mkt snö kvar, men jag ska ut och hjälpa våren på väg, iaf på våran gård :) Kram från norr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det på gång med våren!! Bara att vänta på att snön ska smälta och det brukar ju gå ganska fort med solens och/eller regnets hjälp,
      Ha det gott! Kram :)

      Radera
  2. Nu är jag mer eller mindre tillbaka i bloggvärlden igen! Det har varit så mycket, dels saker som rör familjen och dels renoveringen av vardagsrummet.
    Så nu när allt börjar lugna sig så finns tiden att läsa och kommentera hos alla mina favoritbloggar;)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka :) Jag ska väl inte påstå att jag är särskilt flitig besökare här, håller mer till i Insta-världen - det går snabbare att göra inlägg där :)
      Och tid har jag inte över sig mycket av, tyvärr.
      Jobbar långa dagar och har min svärmor att ta hand om på fritiden...fast jag försöker att hålla igen lite för att inte bli för bunden igen.

      Nu ska jag försöka påta ihop ett litet inlägg i alla fall:)
      Kram ♥

      Radera
  3. Underbara bilder på ett fint bord och vacker vårinspiration. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rozie, jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet :) Kram ♥

      Radera
  4. Det är magnolia. kram åsa

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!

    Bordet blev jättefint!
    Underbara tulpaner, vacker färg, och de fransiga är bland de vackraste!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anncathrine:)
      Tack. ja det är vackert med de fransiga och de är vackra lääänge - slängde dem först idag.
      Kram :)

      Radera
  6. Men hua va fint bordet blev. Det har du verkligen lyckats med. Ser ut som det är designat ( och det är det ju!?) Jag vill få färdigt här hemma med målning för sen ska jag norröver och kolla in Fröjds fröjder. För det är det verkligen.
    Härligt att se små knoppar. Det var min sann alldeles för länge sen man såg ett "liv" i jorden.
    Näpp nu är det slut på halv 3 fikan - annars blir det inte mer gjort denna dagen ;P
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - designat av Karin Fröjd:) Vi har också lite målning och snickeri på gång. Ändrar lite på vår glasveranda:) KUL!
      Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag ska göra ett litet inlägg under tiden
      Kram ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥