onsdag 19 februari 2014

Äntligen sportlovsvecka och att passa en brun labrador.

Trött, tröttare, tröttast. 
Äntligen ledig!

 Motsägelsefullt?



Till Alla ♥♥♥:s Dag blev det röda tulpaner. 
tycker att den här sorten med sina spetsiga kronblad 
är väldigt fina.  


Finaste teckningarna fick jag av Alice (blå) och Sofia (röd) 
Hon t.v med det lockiga håret och glasögonen är jag 
ifall någon inte vet hur jag ser ut :)


Emma bjöd oss på trerätters med toast Skagen 
som förrätt, Fläskschnitzel till huvudrätt och Toblerone-parfait till efterrätt

Hon älskar att laga mat! Och det är så skönt att få gå till dukat bord. 
Hon skämmer bort oss, men till sommaren tar hon sin examen 
och sedan flyttar hon ut. Vi svälter nog ihjäl då ;) 


För en vecka sedan kom Jasmin hem till oss. 
Hennes matte är uppfödare till våra två burmakatter 
och hon föder även upp bruna Labradorer. 

Vi har åtagit oss att passa henne 2,5 veckor medan matte är i Thailand 
och såg mycket fram emot det, eftersom vi tycker om djur. 
Vi tycker fortfarande om djur, men jag tror att vi skulle tänka oss för väldigt noga innan vi skaffar hund efter de erfarenheter vi nu får. 

Jasmin är snäll och tillgiven, men hon är en riktigt listig mattjuv 
och hon är heller inte helt rumsren. Hon används till avel och bor mest i hundgård, antar att hon gör sina behov fritt där. 


Alla som känner till något om rasen vet ju att man ska inte gå 
ut ur köket utan att ställa undan allt ätbart :)
Det var vi även förvarnade om.
Tänkte inte på att det låg två oöppnade påsar med 
kattmat uppe på på diskbänken.

Dem tog hon med till soffan i Vardagsrummet och tuggade sönder. 
(medan vi satt uppe vid TV:n. Vi har öppna steg så hon vill inte gå uppför trappen) 

Som tur var hade jag lagt en dubbelvikt pläd på sitsarna!!!
Nå, hade vi lärt oss vår läxa, tro?

Inte då! 

På lördagskvällen medan vi tittade på Mello fick hon på något sätt upp locket på kofferten (stängd med en hake) där jag förvarar kattmatspåsarna och hann få upp och tugga sönder fem stycken uppe i våra sängar!!!!!!!!!!!!!

Hela sängen var kletig av kattmat. Allt måste tvättas. 
Täcken, madrasskydd, lakan, påslakan, kuddar och örngott

Dessutom har hon kissat på köksgolvet två gånger och i morse klockan 6 vaknade vi av att det luktade s-k-i-t i sovrummet. 
Mycket riktigt, det låg en korv på mattan därinne. 

Jag kan faktiskt hålla mig för skratt. 
 Och var inte oroliga: 
Vi är inte arga på hunden, det är inte hennes fel. 
Men vi är uppgivna och besvikna. 

Och trötta! 
Vad-då vila ut på lovet?!


Jag tröstar mig med att möblera om på vardagsrumsbordet
En slags ommöblering i liten skala.


Rosa eller svart-vitt - det är frågan?!
Den STORA frågan, haha :)


Man kan ju även glädja sig åt barn och barnbarn som kommer på besök:) 
Lille Dexter har börjat springa runt och älskar mormors kökslådor 
med vispar och stekspadar. Hellre det än leksaker!

Han delar gärna med sig av redskapen till katterna.
Ett gammalt täcke pryder nu soffan så länge Jasmine finns i huset ;/ 


Att åka en sväng till Fröjd är ju också en fröjd. Så det gör jag ganska ofta. 
Brukar bli på fredagar när jag har ärenden till Osby. 


Jenny kom hem med Alice o Sofia just i fredags och då brukar vi alltid passa på:) Flickorna trivs där också, där finns en fin restaurang 
med gott fika och lite lättare maträtter.

Där är en sådan mysig hemtrevlig känsla som inte är så vanlig i andra möbel/heminredningsbutiker.

Man kan sitta och äta/fika var man vill och allt är till salu. 
Utom personalen. 

Jag vet för jag har frågat.


Den här lilla fårskinnsbiten köpte Jenny :)


Och snart är det sommar! 
Eller vår.

De allra första blommorna är igång - och i och med det 
är den första fägringen för i år på väg att vara över. 

Är jag negativ eller?

Nu ska jag gå ut en sista vända för idag med Jasmine. 
Det blir många rundor varje dag så hon inte ska hinna göra något inne. 
Emma har ställt klockan på 8 i morgon bitti och jag tar kvällspasset. 
och
Ärligt talat så räknar jag dagarna till hon hämtas. 


God Natt! ♥



2 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat är småle lite även om jag förstår att det är lite jobbigt för er.. Det värsta är väl att Jasmine inte är rumsren.. Vi har ju en liten Jack Rullel-hane som är drygt 14 år.. Nu på gamla dar har han också börjat göra lite inne och det värsta är att han gärna numera vill markera om vi går bort till andra med honom.. Pinsamt..
    Jag älskar också djur men vi har sagt här nu att när vår Knutte inte finns kvar längre ska vi inte ha fler djur.. Man blir ju så bunden..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... ja, det är inte lätt med husdjur! (eller jag vet ju egentligen inte, för vi har inga) Tjejerna brukar låna grannhundarna och gå på promenad. Funkar alldeles utmärkt!
    Hoppas du får en fortsatt skön vecka! Kram från norr

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥