tisdag 4 februari 2014

En hektisk helg.

Här har vi min arbetsplats. 

Vägen går till. Och från.
Som alla vägar har en tendens att göra. 
Jag går helst från.
Så är det.


Mycket snö hade vi som ni ser i torsdags när jag slutade 
för veckan. Ledig fredag - det ni ;) 

Borde man alltid ha.


 På fredag var jag mest hemma. Handlade..
Lagade mat, ni vet, det måste man ju alltid göra. 
 Var med ett par matlådor till svärmor
Tvättade några maskiner. 
Dammsög.Städade lite. 

Ja man kan ju hålla på så jämt om man vill. 

Man kan också
 klippa sönder en handledsvärmare och dra den över en glasburk. 
Så vips har man en ny ljuslykta:)

Sedan kan man fredagsmysa.


Lördag förmiddag var det dags att ta tåget till Malmö 
och möta upp Elin, Jenny, Jesper, Alice och Sofia
för att tillsammans se på schlager.

Det har vi gjort tre år i rad nu, har blivit lite av en tradition. 


Alice har varit med alla gånger.
 Hon tyckte att det var bättre i fjol när Sean Banan 
och Robin Stjernberg var med. 

Det tyckte jag också!
Men kanske mest för att jag tyckte att programledarna var 
så mycket bättre.


Att betala en biljett för Sofia visade sig vara en onödig historia. 
Hon såg Yohio. Och somnade sedan som en sten. 
Eller en stock 
Eller bara som ett trött litet barn som ju kan somna precis var-som-helst
För det var ju precis det hon gjorde.

Det var bara en ovanligt dyr sovplats...


Ellen Benediktsson var klart bäst i mitt tycke!
Underbar röst!!! 


Klart jag var tvungen att ta en sväng in på 
Emporia 
 och titta på finheter.


Elin och jag snurrade runt på stan lite också

Gjorde dock inte många inköp: lite smått på Systrarna Grenes
och en tröja på H&M Har fått gå ner lite i storlek
 och det känns mycket bra! 

Sedan starten i slutet av September har 11 kg försvunnit med 5:2-dieten.

Därefter tog jag tåget till Lisa och Jocke. 


För där var det en liten gosse som fyllde 1 år dagen efter. ♥♥♥
DEXTER


Sådana här kläder köper Pappor till sina barn. 
medan Mammor köper helt andra kläder.

Liksom mer användbara...men det var jättegulligt
med fotbollskläderna. Så småningom fick han en boll också :) 


På förmiddagen tog jag en promenad med vagnen 
för då var födelsedagsbarnet gäspigt. 

Vi hade ju snöig "vinter" hos oss, 
men här tio mil längre söderut, knoppades syrenbuskarna.

Ur led är tiden.


Lisa hade sytt en drygt fyra meter lång duk dagen till ära. 
Bordet är 3,80 med alla skivorna isatta.
Bra det, för vi är många när vi samlas! 

Tyget är köpt på Ikea för 19.90 per meter 
och det kan man ju verkligen inte klaga på. Eller hur? 


Mycket gott bjöds det på som vanligt när man är där.
Jordgubbstårta......mmmmm


Och marängtårta med nougatfyllning och grädde....
mmmmmmmmmm


och Dexter fick många presenter under dagen.


(Moster) Emma är hans gudmor och fick 
lite extra stor gos-dos. 
Eller tog?


Och lilleman knatade runt med sakerna i sin älskade vagn. 
Det är nog den sak han skulle ta med sig till Robinsson-ön.

Om han åkte dit. Nu alltså.


Ny Anemon-knopp för dagen: Cerise den här gången.

Efter tårtorna åkte jag hem till S som var hemma. 
Han har en inflammation i en slemsäck i höften och har 
väldigt ont, trots smärtstillande.

Har nu varit sjukskriven i snart tre veckor 
utan någon märkbar förbättring.

Det här blev långt:
Till er som orkat läsa igenom allt säger jag 
♥ Godnatt ♥

Till er som bara läst början och slutet säger jag:

Också: ♥ Godnatt ♥





12 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    En sådan söt liten 1-åring! Så gullig när han går med sin gåvagn i kläderna som pappa köpt ( instämmer med dig, ganska typiska pappa-köpa-kläder! Men jättesöta!) 1 år är verkligen en rolig ålder, det händer ju saker i utvecklingen hela tiden. Lilla Selma är 1 år och 8 månader på torsdag, och nu tycker jag det händer saker dag från dag, nya ord och nya beteenden. Fantastiskt roligt!
    Lilla pluttan Sofia då, somnade under Melodifestivalen! Hon är också så söt.
    Men oj så duktig du är, 11 kg på 4 månader! Det var verkligen bra jobbat!
    Håller med dig, lediga fredagar vore inte fel.

    Ha det så gott, snart är det mars, eller hur?!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll;)
      mamma Lisa har tagit bort lära-gå-vagnen för han släpper den inte så länge den finns. Efter bara några dagar utan så gick han! Utan stöd var han ju tvungen att ta sig fram själv...Det är underbart att få vara nära barnbarnen och se hur de utvecklas. Nu ser man skillnad från vecka till vecka. det börjar komma små ord också :)
      Jag tycker själv att jaghar varit duktig som gått ner men nu kommer det verkligt svåra: Att inte gå upp igen!!!
      Kram! ♥

      Radera
  2. Men ojoj, så mycket skoj du hunnit med på en helg..
    Jag såg melodifestivalen på play i går kväll och jag håller med dig i allt.. Ellen var klart bäst och programledarna en aning töntiga i min smak..
    Barnbarnen har jag också gottat mig med i helgen men mina är så mycket större än dina.. så det är inte alltid man får en kram :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nästan för mycket på samma helg, fick ingen vila inför den nya arbetsveckan. Det behöver jag faktisk - är väl åldern som börjar krypa inpå :)
      Kram ♥

      Radera
  3. Vilken liten go´ing! Grattis till Dexter. Och vilka läckra tårtor, ser verkligen goda ut.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är go' o gla' den gossen ♥
      Kram ♥♥

      Radera
  4. Sååå himla roligt att läsa det du skriver - du skriver ju sååå bra och alla bilder därtill! Tack!♥
    Kraaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt med musik. Den lilla sömnmössan påminner mig om när vi åkte till Tyskland då barnen var små. Vi åt frukost på hotellet och det var ockerdyrt. Det enda min ena dotter åt var en tomat.
    Det var ju inte LITE du gått ner i vikt. STARKT gjort!! Antar att du mår bättre.:)
    Emporia har jag inte varit på än. Har svårt att åka på det "hållet" men får väl ta mig i kragen och ta mig dit. På söndag är det bestämt att vi ska ta oss till Ikea och då givetvis också Fröjd. Me like!
    Söt Dexter och söt gudmor!!
    Tårtor som är så gott. Vi fyller år i klump i denna släkten och alla kalas blir samlade under vissa perioder. Nu är det inga kalas.
    Fynd med duken.
    Ha en trevlig helg och hoppas du är ledig.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev i en tidigare kommentar: Det svåraste återstår - att behålla viktminskningen! Men jag väger mig regelbundet och vill fortfarande gå ner lite till innan jag bromsar. Det är ju så att tårtor är gott. Precis som du skriver... kaffe är också gott och kakor och godis och... Ja du ser - det är inte lätt! Det finns ju en anledning till att jag samlat på mig extrakilon, tyvärr.

      Hoppas du hittar något på IKEA. Jag var där idag :)
      Kram ♥

      Radera
  6. Kikar åter in och lämnar en kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Oj här har det hänt mycket! Mycket roligt! :)
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥