fredag 28 februari 2014

Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha-a-a-a-aaaa!

Det är helt otroligt!!!
 
Här är jag.
I år fyller jag 64. 
Ett år kvar till pensionen. 


Tiden går alldeles för fort. 
Kan inte fatta att jag är så gammal redan!
har halkat efter rejält mentalt.
tror jag är typ 40.

Visst, jag kan tycka att det ska bli skönt att vara hemma, 
men hu, det kommer att bli fattigt!

Tur att man har förmågan att glädjas åt det lilla!
Eller? 

Trött på dessa! 

Jag är ju så ombytlig...tröttnar fort!
Vill ju kunna köpa nya koppar lite då och då! 
Nya skålar. Nya asietter.
Nya tallrikar.


Och fräscha blommor!
I kruka och vas. 
Och ha vin och likör i glasen ibland.


Vill ha kvar min Padda (som tillhör jobbet).
Vill ha ♦ vill ha ♦ vill ha.

Undrar varför jag är sådan....min mamma ville aldrig ha något nytt. 
Det gamla fick duga så länge det höll ihop.

Men det ligger nog i tiden nu med det stora utbudet av allt 
och med mode i möbler, kläder och inredning.  
Nya kollektioner. Nya färger. 

Frestelser för en inredningsfreak som jag. 


Och jag vill ha dyra mat- och inredningstidningar. 
Att bli frestad av. 



Strandmon öronlappsfåtölj. ORANGE! bläk!

Jag vill ha en ny fåtölj, en sådan där som Kamprad själv satt i. 
En ceriserosa. Och jag vill ♦ jag vill ♦ jag vill...

...HA


Vill renovera Badrummet 
som är så omodernt att det snart blir modernt igen!

Och lilltoan...och måla alla taken vita...och tapetsera om. 
Nästan ÖVERALLT! 

Låter som att jag håller på att bli en sån där grinig och otäck kärring...

Men...

Jag är faktiskt glad och tacksam för det mesta...
tycker bara att livet går lite för fort nu!!! 


Det här är precis på dagen ett år sedan...och hur fort har inte det gått!!! 
Lille Dexter han tultar runt i Vinteroverall och stövlar nu.

Ja inte precis nu, för nu sover han. 
Och om han råkar vara vaken, så är han i alla fall inte utomhus. 

Han sover lite si och så. 
Kan vara vaken ett par timmar mitt i natten ibland.

Naturligtvis
inser jag att det finns viktigare saker i livet än prylar.
Men det råkar vara min passion.

Färg och form.

Om jag fick leva om mitt liv skulle jag ha jobbat med det 
och ingenting annat.

Godnatt ♥♥♥




8 kommentarer:

  1. Du är en och har en kreativ själ. Du lever i färg och form. Ditt liv är uppbyggt så. Du ser och känner, vill förändra, inte stå still. Vill vidare. Utvecklas. Annars vissnar du. Det tror jag. Jag är också lagd åt det hållet :) Ja, det är det du skulle arbeta med för du har blicken och känslan för det.

    Du behöver förnyelse och inspiration. Men är nöjd med smått. Du behöver inte byta ut hela bohaget. Som en del andra gör. Därför tycker jag att du ska unna dig det du har möjlighet till. Varför inte?..

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Född i vågens tecken är man ständigt ute efter jämvikt. Det gäller allt och jag är en väldigt typisk våg. Skulle som du säger må väldigt dåligt om jag inte fick hålla på med förnyelse, färg och form.

      Har sett i en del bloggar att de byter ut ALLT de har i sina hem och köper helt nytt. Det fattar jag inte, det är så mycket jag vill ha kvar av det gamla som har funnits i mitt barndomshem tex. Det ger en slags trygghetskänsla. Tycker synd om barnen i sådana hem, de går miste om något viktigt tror jag.

      Som du säger nöjer jag mig med att byta ut de små sakerna. Även om jag skulle vilja ha en ny fåtölj :))) Den gamla vi har stod i huset när vi köpte det och betyder ingenting.

      Tack för att du skrev en kommentar, det har tyvärr blivit rätt tunnsått med edm på sista tiden. Det är nästan kontakten med läsaren som är det roligaste med att blogga ju. Vi får se hur det blir...

      Kramar! ♥♥♥

      Radera
  2. Länge sen jag tittade in här, det är roligt att läsa vad du skriver och se dina fina bilder! Håller med dig, såklart, tiden går alldeles alldeles för fort!
    Vill ju vara med lääääänge till!
    Jag har ju redan fyllt, men vet inte än när jag ska sluta jobba???
    Har i alla fall jobb nästa läsår, sen vet jag inte???
    ♥ ♥ ♥ Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har i bästa fall tillräckligt med jobb under nästa år för Preparandlinjen som är en liten del av mitt arbete har inga sökande till hösten...Kanske får jag minska lite på arbetstiden. Vi får se, jag tar en dag i sänder.
      Ja visst vill man var med lääääänge. Vi som är så nyfikna du och jag - måste ju vara med o kolla vad som händer :)
      Kraaaam ♥♥♥

      Radera
    2. Tar ju också en dag i taget och visst är vi nyfikna både du och jag, finns ju massor kvar att upptäcka!
      ♥ ♥ ♥ Krraaaaam ♥ ♥ ♥

      Radera
  3. Jag är också lite ombytlig vad gäller saker men tänker att det går ju bra när allt annat förblir kvar. Finns ju de som är ombytliga och vill ha spänning och förändring i allt i livet, t om relationer. Om det är saker som byts ut så tänker jag att det är ju världsligt. Jag ska byta kök ju och det är förmodligen första och sista gången i livet och jag är helt uppkörd och exalterad över det. Tycker det ska bli så fantastiskt skoj. Det kommer jag leva på länge och hoppas jag får bo kvar länge i huset :) Vilket fint foto av dig. 64 år är inte gammalt idag. Men då våra mödrar var 64 år var de lastgamla.Tror inte man blir gammal på samma vis som förr. Man håller igång på fler vis. Vill man vara ung så förblir man det oavsett åldern. Tänk va mycket roligt du kan kunna göra efter du blir pensionär. Massor och allt behöver ju inte kosta ;))) Hörde på nyheterna idag att det blir allt fler 100 åringar idag. På 60-talet var det unikt. ha det så bra <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade skrivit ett långt svar som försvann när en av katterna klampade rätt över tangentbordet:)
      Nu blir det kortare: Jag följer din köksrenovering med spänning. Tyckte att ditt gamla kök var väldigt fräscht så det ska bli kul att se vad du väljer nu!

      Allt är relativt - så även det här med om man är gammal eller inte. Oftast tänker jag inte på min ålder, men det är klart att jag blir tröttare nu när jag har mycket omkring mig. Vilket ju också delvis kan vara en vanesak. Det var ju länge sedan vi hade stimmande småbarn i huset och hur roligt det än är så blir jag trött efter ett par dagar numera:)

      Förr klädde sig äldre på ett speciellt sätt, det fick dem ju att se väldigt gamla ut. Tom männen var gamla redan vid 30, när de plötsligt började bära hatt. När de fyllde 50 fick de ofta en käpp och tanterna hade en grå knut och bylsiga tantklänningar.
      Oj, vad jag generaliserar :D

      Go'natt!
      Kram ♥

      Radera
  4. Jag tror nog att de flesta känner lite som du.. Jag slutade jobba redan vid 61 för 1 1/2 år sen och visst kändes det lite nervöst men det har gått alldeles utmärkt.. Vi märker konstigt nog ingen större skillnad även om det kanske är lite fattigare :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥