onsdag 12 februari 2014

Nattliga funderingar om bilder på sociala medier.


Klockan är halv ett 
Antar att de flesta av er sover... 

Har jobbat rätt mycket de senaste dagarna. 
Närmare bestämt 22 timmar på två dagar.

Så ikväll när jag kom hem 
och så småningom satte mig vid datorn 
blev jag så trött att jag lade mig på soffan här bredvid 
och somnade. Zzzzzzzzzzzzz

Och nu är jag pigg ett tag igen! 

Den äkta varan

Har laddat ner bilder från både min iPad och min iPhone 
men det finns inte mycket jag kan använda där, 
det mesta är redan publicerat på Instagram. 
Eller i facebook.

Försöker att inte visa samma bilder mer än en gång, 
det blir så trist!! 
Har t.o.m tagit bort några personer från mitt Instagram för att jag 
får repris sedan, när jag tittar in på Facebook.

Det bara roligt första gången! 


Fast det är ju min åsikt. 
Folk tycker uppenbarligen olika.
Och jag vill ha variation, därför bjuder jag själv på 
en salig blandning av motiv.

Något som jag aldrig skulle lägga ut någonstans över huvud taget 
är bilder på nakna barn/barnbarn

Fast det egentligen är så oskyldigt och rent som något kan vara.
Men det finns tyvärr rätt så många sjuka därute...

 Fusket

Nu tar jag mest bilder med mina iP:s. Hade jag råd skulle jag köpa en systemkamera och lära mig att använda den. 

På vår skola jobbar en duktig fotograf och han ska 
hålla kurser i foto- och kamerateknik. Jag hoppas att han finns kvar 
när jag blir pensionär för då vill jag lära av honom! 

Undrar bara var jag ska få den där systemkamera ifrån..?!


Eftersom jag är svag för (i mitt tycke fina) saker 
blir det automatiskt att jag vill dela med mig av dem på bild. 
Fast även där är vi ju olika, alla är inte intresserade av saker 

Den här tygklädda lådan hittade jag på Netto igår för under 40:-


Fattar inte att den kan säljas så billigt för den är mycket välgjord.
Och användbar.


På Ikea lanserade de en kollektion som heter Bråkig i fredags.
Det var ett väldigt tryck på varorna och en del saker var helt slutsålda 
redan när jag kom dit dagen efter.

Det som försvunnit fortast var nog kaffekopparna. 
Fanns inte ens en skärva kvar.
De hade jag ändå inte tänkt köpa, var mest nyfiken på sortimentet
som hade väckt en sådan uppståndelse långt innan lanseringen.

Den här lampan köpte jag till Lisa. 
Två små skålar fick följa hem till mig själv, 
mest för att det var kul att ha något från bråkig-kollektionen med mig hem.

Tapeten på väggen är också en del av den. Finns/fanns även i mint/turkos
Jättesöt. Priset bara c:a 60:-/rullen. 

Nu ska jag försöka komma till ro igen.
I morgon bitti har jag sovmorgon! 

Nattinatti ♥

6 kommentarer:

  1. 22 timmar låter mycket..
    Hoppas du är ledig nu några dagar så du får vilat upp dig. Skift tar på krafterna.
    Jag var också på Ikea i söndags visserligen, men det var rätt utplockat. Helt galet att det är så mycket folk på Ikea alltid. Tänk vilket vinstdrivande företag.
    Systemkameror finns att köpa begagnade. Sen kan man köpa olika objektiv nya. Det blir inte så värst dyrt då.Kolla på tradera. Där har jag köpt mycket till min kamera, för lite och inget.
    Ha en skön dag
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, Fia! Jag ska kolla på Tradera, är lite dålig på att komma ihåg att det finns. :)
      Ja Ikea, ja. Tycker att de har byggt en alldeles för liten restaurang. På helgerna får man knappt sittplats där, gamla Ikea hade faktiskt mer sittplatser vid bord. Nu finns det ju en del soffgrupper, men hur bekvämt är det att sitta vid dem o äta:(
      Ha det gott, Kram ♥

      Radera
  2. Jag brukar vara vaken långt in i natten innan jag går och lägger mig. Det är då jag är mest produktiv :)
    Jag undrar om du ska plantera den lilla rosen ute i rabatten till sommaren? Det brukar jag göra. Den kommer större och vackrare när den får riktig sol ljus på sig.
    Hoppas du får en trevlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar alltid köpa små "mors-dag-srosor" och plantera ut. De blir jättefina och är så mycket billigare än att köpa rosplantor.
      Kram från en nattlig piggelina till en annan!

      Radera
  3. 22 timmar på så kort tid är väldigt mycket. Du måste vara rädd om dig.
    Kram och fortsatt trevlig eftermiddag. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket. Men mitt sköna lov som jag har sett fram emot så mycket är ännu mer stressigt. Tar uppp det i mitt inlägg som jag gör nu :)))
      Kram ♥♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥