torsdag 28 februari 2013

bara lite surr...



Nisse han är fin han! 
men han lovar mer än  han håller!

I vaket tillstånd får man lov att stryka honom 
en gång på ryggen. Nästa strykning 
tar han fast handen och biter.

Inte hårt, men han biter.


När han sover lätt 
kan man få stryka honom hela tre 
gånger innan han attackerar.

Bara när han är halvt medvetslös 
kan man kela med honom. 


Sofia går inte till attack när 
Alice pussar på henne:) 

Hon tycker att det är mysigt ♥


Här har Alice ritat en teckning av Dexter


Och här ligger han i egen hög person 
tillsammans med Lemmy.

Det sägs att man aldrig ska lita 100% på en hund
men den här hunden skulle aldrig 
kunna göra någon illa.

Det finns inte i honom


När han var valp för ett år sedan 
bets han heeela tiden. 

Tänderna var sylvassa 
och jag är glad att han är lite större nu 
och har sansat sig en aning :)

För visst är han lite vild av sig fortfarande.
Men bita någon - nej!


Och vad har mina armband med det här att göra?

Inget alls!!

Ville bara visa dem, 
för jag gillar armband!
Det är i stort sett vad jag använder 
i smyckesväg...

Och nu har jag blivit 
tvärtrött!!!
 Så jag önskar er en God Natt!! ♥

14 kommentarer:


  1. Godmorgon!

    Men Nisse då! Molly hälsar att hon aldrig bitit någon och det är sant så vitt jag vet. Slickas är dock bra på.
    Vilka goá barnbarn, alla tre!
    Teckningen är ju verkligen jättefin!

    Trevlig fortsättning på veckan
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa tillbaka till Molly att hon får gärna bo hos oss!! Vi älskar att kela med katter.
      Det sägs att de måste lära sig det från de att de är nyfödda. Kanske hade de för många katter så de inte hade tid med var och en...om det nu är så det är.
      Men risken är stor, när det gäller den käre Nisse, att han har ADHD eller någon kattvariant av det...

      Kram!

      Radera
  2. Vilket fint inlägg Karin! :)
    Men busiga Nisse.. kanske behöver man ta ett samtal med en Kattpsykolog och förstå vad det är han säger och vill så han ska sluta attackera...
    Ha en fin dag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja han skulle säkert behöva klippkort hos en kattpsykolog. Men vi är trots hans sätt väldigt förtjusta i honom - han hittar på så många hyss. Alla är ju så klart inte roliga - som tex det faktum att vi numera bor gardinlöst :D
      Kram ♥

      Radera
  3. Hihi vilket roligt inlägg! Jag skrattar gott åt Nisse och myser åt vovven. Jag hittade hit genom Lyckliga praliner där du skrivit en så rolig kommentar som väckte min nyfikenhet. Och trevligt att se en fin katt det första jag gjorde när jag kom hit! Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma! Har varit inne hos dig och kollat runt lite och gillade det jag såg!
      Kram!

      Radera
  4. Ja du min kära vän, den Nissen är en aning knepig :)) Men han vet ju vad han vill och vem han är och det är ju bra. Annars blir han personlighetskluven och vilsen och alla kör över honom :)) Jag tror han lugnar sig med åldern. Han är ung och tokig ännu.

    Vilket underbart foto på Alice och Sofia!! De är så söta och fina!

    Lemmy vet att den lille tillhör flocken och bör hanteras varsamt. Hundar är kloka och förstår mer än vi vet. Och får han (Lemmy)rätt uppfostran så blir det ett lyckat möte och liv tillsammans. Detsamma gäller tvärtom också. W var ju bara tre år när vi skaffade våra två hundar och han fick lära sig att hundar inte är några leksaker som man kan göra vad som helst med. När S föddes hade vi ju redan en hund och det var aldrig några problem heller. Ömsesidig respekt tror jag på att lära både barn och hund. Fast hundar kan ju bli väldig beskyddande mot de små. Ja ja det är en balansgång som med livet överhuvudtaget ;)

    Jag hade tänkt maila dig idag.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå HADE tänkt!? Har du ändrat dig!?
      Jag älskar dina mail; både de roliga och de hm... mindre roliga ;) Skriv nu! :D

      Ja Nissen är en knepig herre. Ibland vill jag inte ha honom kvar, men så liksom känner han på sig att han har passerat en gräns och då blir han plötsligt väldigt go ett tag:)

      Har provat att inte ge honom kattgodis som kanske tillför ännu mer energi, men det verkar inte som att det gör någon skillnad:)

      Men han lugnar sig nog med åren...fast han borde redan vara lugnare, han är ju kastrerad också:)

      Nu sätter jag mig och väntar på ditt mejl. Eller kanske jag måste gå till jobbet...?
      Kramar ♥♥♥

      Radera
  5. Skulle precis skriva att du gjort ett så fint inlägg och då ser jag att det är vad de andra också skrivit.
    Jättefina och mysiga bilder i alla fall..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ändå; fast du inget sa så gjorde du ju det ändå :D
      Kram!

      Radera
  6. Tack för surret!
    Kraaaaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck, `Chris !
      Kraaaaaam ♥♥♥

      Radera
  7. Åh vilka finingar du har runt omkring dig ALlIHOP även den bitska ;))
    Fina armband du har. Jag gillar också armband
    sussa gott <3
    Nu ska jag kloffa in en fastlagsbulle eller tvåååå
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastlagsbullar är inte dumt och dina var ju speciellt fina :) Och smal är du ju, så tugga i dig!! :D
      Kram! ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥