söndag 4 november 2012

Buuuuhhhhuuu!!!


*********

Vad har ni för er en mörk kväll som denna?!

Springer ni runt och skrämmer folk från vettet 
eller sitter ni hemma i lugn och ro som jag?




En liten grupp utklädda barn/ungdomar 
ringde på hos oss i kväll:)

Ett spöke, en varg och en döing!
"Bus eller godis" sa de. 
De fick en hel påse med godis...
Jag frågade vad de hade tänkt ut för bus 
om de inte skulle fått något godis.
"Inget" sa de och skrattade. 
Sedan fick vi varsin klubba av dem, 
S och jag:) 

Gulligt, tycker jag:)


Nu har jag öppnat locket på min Roliga Låda. 
För presentkortet på Indiska köpte jag den här 
fina (tycker jag, ja!)löparen...


Den är låååååång!

För pres.kortet på 'Udda Tina' i Malmö
köpte jag två sladdhållare (eller vad det heter)
En ceriserosa och en turkosblå-ish:)
Fattas bara stora glödlampor.

De ska hänga i trappuppgången, och jag visar dem 
när de har kommit upp. Det kan bli i morgon, 
till jul eller till sommaren ;)
Man vet inte så noga i det här huset 
när INSPIRATIONEN slår till:)

Utsida

Idag slog den till:)
(AJ!)
Min svärmor är här och vilar upp sig efter 
några dagar på sjukhuset.

Insida.

Tandborste, tandkräm mm låg i en plastpåse.
Jag undrade om hon inte har någon toalettväska 
(hur jag än stavar necessär ser det helt fel ut 
och jag har provat alla sätt!!!! Men - är inte det här rätt!?)

Det hade hon inte.
Så jag gick upp till min pysselhörna och hittade 
en bit rödprickig plastad duk från IKEA.


Det tog mindre än en halvtimme att sy den 
och hon blev jätteglad!


Rosföljetongen fortsätter...
Dag 15:
Vi mår fortfarande bra men uppvisar 
en del symtom på hög ålder.


Och så sist men inte minst:
Jag har fått en till Award!!!!!
♥ Tack snälla gulliga Marie  

Som jag har sagt innan så är min blogg för liten 
och alla mina läsare är värda en Award 
bara för att ni läser och kommenterar 
den, så: Håll till godo!


En extra kram idag till Ann-Louise som fyller år!
(Fast hon slutade visst fylla för en timme sedan...)

KRAMAR!!!!



16 kommentarer:

  1. Grattis till awarden!! :)

    Nix, jag tänker fortsätta idag. Ska det va så ska det va ;)

    Men vilken fin nece...väska för toalettartiklar, eller vad man säger. Bara en halvtimme..Det är nog för att du är väldigt duktig på att sy. För det är du. Jag tänker ofta att jag vill börja igen för en gång i tiden sydde jag mycket men inte kläder utan mest gardiner, kuddöverdrag och dukar.

    Nu blir det frukost, klippa W, skjutsa honom till en kompis, äta smörgåstårta igen, ta hand om hönsen och sedan var det söndagkväll :

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska börja sy igen! Det är ju så roligt!!!
      Glöm inte fotograferingen !;)Nu ska vi skjutsa farmor till Malmö!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Skickar bara över en varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varma tillbakakramar! Saknar dina inlägg! ♥

      Radera
  3. Kanonfin necessär (ingen aning jag heller hur det stavas och gitter inte googla:-)). Jag äger inte ens en symaskin, har gett upp den biten. Tråden bara trasslar, maskinen skrämlar och gnäller när jag har försökt sy. Här ute på landet kom inga barn och tiggde godis eller hotade med bus, lite trist. Bus livar upp i novembermörkret:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja symaskiner kan - precis som datorer - vara både vän och fiende:)Krångel är aldrig kul!

      Ja det är kul när det händer något, men vi blev rädda när det ringde på däörren sent på kvällen. Folk gör inte spontanbesök då:)
      Kram :D

      Radera
  4. Den där stavningen ser helt OK ut, jag har samma problem att skriva det där ordet!
    Duktiga du som "slänger ihop" något på en halvtimme:)
    Kram♥ och varsågod

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns vissa ord som kräver lite eftertanke ;) Och börjar man fundera så blir det ännu värre...
      Kram kram ♥

      Radera
  5. Hej Karin! Vilken fin necessär du har sytt, bara så där. Jag blir lite avundsjuk på din kreativa sida. Hälsa till Solveig. Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Sofi! Jämnt upp då, för du har många sidor som jag är avundsjuk på. Framsidan tex :D Solveig är återbördad till malmö, lite piggare men långt ifrån frisk.
      Hon funderar på ett trygghetsbonde i G-a. Vi får se hur det blir.
      Kramar!!! ♥

      Radera
  6. Godkväll Karin!

    Ojoj så snabb du var med att sy en necessär! ( tror också att detta är rätt stavning) Så gulligt av dig, förstår att hon blev glad!
    STORT Grattis till awarden! Tycker att NIsse också kan ta åt sig lite av äran, eller hur?

    Majsknäcket ska jag minsann prova någon dag, ser jättegott ut!

    Trevlig söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!! Ja, det är roligt att man kan glädja någon så lätt! :D

      Absolut ska Nisse ta åt sig, han är ju stjärnan i showen ;) Han gör fortfarande mycket som borde förevigas, men kameran finns tyvärr inte alltid till hands samtidigt som ögonblicken infaller.

      Tala gärna om vad du tyckte om majsknäcket:) Det om något är ju du duktig på: matlagning och förmodligen även bak :D

      Ha en fin tisdag!
      Kram :)

      Radera
  7. Oj vilken fantastisk sömmerska du är!! Coolt!
    Awarden är ju ett hedersutnämnande - Grattis till det.
    Önskar dig en skön vecka. Nu ska jag gå och vända rumpan till månen så man kan få sig lite sömn innan veckan startar upp.
    Ibland är det till och med jobbigt att gå och lägga sig :))))
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det kräver ingen större sömnadskonst:))) Några sömmar bara, inte det mest avancerade...

      Har ju haft en lovvecka nu eftersom jag jobbar i en skola. Aldrig är jag så trött som första dagen efter ett lov eftersom jag vänder på dygnet lite och sover länge på morgonen när jag får:) I morse när mobilen larmade tyckte jag att jag precis hade somnat:)

      Ha en fin dag! Kramar!

      Radera
  8. Nej, nu har jag skrämts färdigt!! Drömmer nästan mardrömmar om den gröna såsen jag gjorde-huvva!! Nu är det måndag och dax för jobb! Ha en skön måndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grön sås...*äckel*...måste in på din blogg och kolla!!!
      kramar!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥