lördag 10 november 2012

Ett FRÖJDefullt Julbad?

HEJ!!

Vad sägs om ett bad i ett Gyllene badkar? 
Ja, äkta är det förstås inte, men fint är det!!


Eftersom mina rosor har gått hädan så var jag ju 
tvungen att köpa en ny bukett till helgen.

Och vart går jag då? 

Jo:

Till FRÖJD så klart!


Den här gången blev de vita!
 Ska bli spännande att se ifall dessa står lika länge:)


Tre fina badkar hade de fått hem.
Detta i Koppar med hamrad insida.


Titta bara så fint arbetat! Tredje karet 
var också i koppar, men med slät insida. 

Fint värre, men det kräver onekligen sitt badrum:)
Skulle se väldigt malplacerat ut i mitt


Och julen hade gjort sig synlig i Butiken! 
Precis som vi hade önskat när vi gick dit i går,
 Åsa och jag. 

För nu har vi en väldig lust att leta fram våra
 Adventsstjärnor 
och dylika ting. Men behärskade som vi är, nöjer vi 
oss med att nosa runt i butikerna:)

Ännu så länge...




Funderar på var jag skulle kunna ha 
det här fina tyget!!!



Och det här lilla skåpet skulle jag också 
kunna tänka mig...


Liksom det här!
Jag trivs verkligen i denna butik! 
Den är inte som något annat liknande 
ställe jag har varit inne på.

Så klart drack vi kaffe också!
Presskaffe och en pekankolacheesecake 
 Ahhhhhh - Totalt beroendeframkallande!
Måste ni smaka om ni åker dit!

Ha en fortsatt fin kväll!! 
Jag kollar på "Så mycket bättre med ett 
öga och två öron just nu:)


KRAMAR!



31 kommentarer:

  1. Jag läste någonstans att koppar- och guldfärgat blir stort inom inredningsdetaljer nu i vinter.
    Hoppas du haft en skön kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ha jag också läst:) Med det däe speciella badkaret skulle jag få byta ut allt annat i badrummet först :)
      Hoppas att din kväll också har varit skön! :)
      Kram♥

      Radera
  2. Är du säker på att du inte arbetar hemligt åt FRÖJD? Sponsrade inlägg eller så? :)) För du ger dem verkligen fin reklam och ofta också. Det borde de ta till vara på :) Det ska bli verkligt kul att få se detta speciella ställe :)

    Åh vilken vacker bukett med vita rosor och vita nejlikor(?)!!

    Nu mot sängen. Denna artist är verkligen slut på. Men jag höll mig vaken hela "Så ska det låta" ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gör jag helt gratis :) Fast jag känner hon som äger det och hon uppskattar att jag bloggar om det trots att min blogg har mimimal genomslagskraft:) men alla bäckar små...

      Ja dit ska vi SÅ KLART! Och jag tycker att det ska bli så kul att ta med dig dit! Du har rätt - det är en sorts nejlikor, men jag vet inte vad de heter. Liknar stora glesa borstnejlikor.
      Sov Gott!
      KRAM ♥♥♥

      Radera
  3. Nej! "Så mycket bättre" menar jag förstås! :))

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig butik, finns den i Malmö? Det där guldbadkaret skulle man ha, men då får jag byta ut badrummet först:-). Visst är det kul att kolla på julsaker nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  5. Jo jag skulle säga att: Det är samma sak hos oss - allt annat skulle också behöva bytas ut innan det badkaret skulle passa:)
    Butiken ligger i Osby nära järnvägsstationen.
    Kram :)

    SvaraRadera
  6. Den butiken måste jag besöka nästa gång vi åker ner... Underbart ställe verkar det som. (Och god cheesecake som det verkar...)
    Kram till dig Karin! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du måste, Malin! Ät inte för mycket av Cheesecaken bara, ser att du försöker låta bli sådant(som är oundvikligt i min värld:))
      kram TILLBAKS! ♥

      Radera
    2. Nä inte för mycket... Det bästa med mig just nu är ju att jag är väldigt nöjd efter en liten bit. ;)
      Kram!

      Radera
  7. Nu har jag bestämt att jag ska åka dit. Var kör jag då? Heter det Fröjd, för jag försökte gogla men kom till din blogg då :))))
    Tänkte köra dit i morgon då jag ska till Växjö.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från Växjö tar du av till höger i den första rondellen (efter macken) och kör till du ser Netto. Därefter svänger du vänster före viadukten och håller den gatan förbi kyrkan och fortsatt framåt. Vid den stora rondellen ser du Fröjd rakt fram och till höger.
      Ha en trevlig dag! Själv ska jag till nya Ikea för första gången idag :)
      Kram!

      Radera
    2. Tack :))) Så ska jag dit och shoppa upp :)
      Ha det så roligt på Ikea. Jag gjorde rent hus i Malmö - ska du till Älmhult eller?
      kramelikram
      Fia

      Radera
  8. Den här butiken står det mitt namn på! Alltså: såna butiker GILLAR jag! Önskar mig en sån badkar till Jul ;)
    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha - hoppas du får ett! :)
      Kram!

      Radera
  9. Vílken fin butik det verkar vara :) Fast nåt guldbadkar vill jag inte ha, kanske om det är fyllt av guldpengar, så jag kan leka Joakim von Anka :D Annars så julstrejkar jag tills efter att Freja har fyllt år, det gör hon nästa helg. Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade deadline åt det andra hållet. Lisa fyller år i början av Januari och då skulle alla spår av Julen vara borta medan hon fortfarande bodde hemma:)
      Kram!

      Radera
  10. Underbara vita rosor!
    Vilket fint badkar, verkar vara en väldigt fin butik, ska jag verkligen lägga på minnet ifall jag har vägarna förbi någongång!

    Önskar en skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fin butik. Som jag tror att din också är:) Så långt borta bara, tyvärr!
      Ha en fin start på veckan!
      Kram:)

      Radera
  11. Så mycket fina grejjer!
    Kram kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja grejer finns det och fina är de:) Man blir lite pryltokig av att gå där...så mycket jag skulle vilja ta med mig hem:)
      Kram ♥♥

      Radera
  12. NU har jag varit dääääär!! :):):)
    Till och med maken sa högt;
    -"Men hit får vi åka och ha som fikaställe fler gånger. Vi kan ha det som utflyktsmål i fortsättningen. Så fräck butik!"
    Jag köpte med mig två bitar morotskaka och en jordgubbsmuffins.
    SVIMMA va gott!
    Sen hittade jag ju väldoftnade scub till kroppen och det blev julklapp till en av mina döttrar ( jag har pippi på sånt) och alla möbler där var ju sååå inspirerande.
    Man kan ju ta både Ikea och Fröjd nu :)))
    Tack för tipset <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du (ni)tyckte om det!!! Min make är tyvärr inte lika imponerad som jag, men han följer med om jag ber snällt ;)
      Fikabrödet är MUMS och miljön och personalen jättetrevlig!
      Varsågod ♥
      Kram!

      Radera
  13. Och en sak jag saknar. Det är faktiskt ett badkar. Har enbart dusch. Men ibland när man är riktigt frusen vore det skönt att kunna krypa ner i ett riktigt varmt skumbad.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har badkar, ett stort utrymmeskrävande och otympligt, men planerar att ersätta det med en dusch:)Kommer vi alltså att ångra oss tror du?
      Kram ♥

      Radera
    2. Inte en aning! Kanske någon gång när du känner dig frusen och saknar ett lyxigt skumbad att krypa ner i. Alternativet kan ju vara att skaffa ett "smäckert" litet badkar med lejontassar. Kram ♥

      Radera
  14. Så snyggt badkar. Önskar att vi hade plats för det. Jag tycker det är skönt att krypa ner i ett badkar, på vintern, speciellt om det värker i nacke och axlar. Den affären måste vi besöka när vi hälsar på er nästa gång. Mycket snygga saker. Ha det bra! Kram A-S

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥