tisdag 13 november 2012

Husdjur och Nya Ikea

 Redan i fredags var 
Lemmy
här med 

Matte Lisa 
och gratulerade på Fars Dag;) 
Han hade tillbringat dagen på Hunddagis 
eftersom Husse och Matte jobbar så 
han var ganska trött


Lemmy var alltså en mycket lugn och sansad 
hund i fredags. Lite missvisande eftersom han är 
väldigt alert och glad för det mesta:))

Snäll till tusen är han alltid, och jag 
litar fullständigt på honom

Men....

Så klart uppe på dörren i tvättstugan.

Vete katten om jag litar på den här (suddiga) busen. 
Ni som följt min blogg ett tag vet ju att 
Nisse är mer en panter än en katt.

Han skulle aldrig klara av att bara vara innekatt.
Eller rättare sagt: Vi skulle inte klara av att ha honom 
bara inomhus. Han måste ut och trötta ut/avreagera 
sig med jämna (täta) mellanrum:)

'Måste-ha-pläd'.

I söndags åkte jag och S till 
nya IKEA Älmhult!
Visst var det fint, men jag saknar det gamla Ikea :(

Där visste man precis var man hade sakerna 
och det var annorlunda mot alla andra Ikeavaruhus. 
Det här är mer opersonligt som alla andra nya.

Men stort och luftigt var det ju. 
Och många saker fanns det. Att sortimentet är 
mycket större märkte jag mest på Lamp-
och Gröna Växter-avd.

Brända toner i vardagsrummet.

Och vissa saker var redan slut i Hyllorna. 
Vissa julsaker tex. De finaste så klart:(
Tomtemor och Tomtefar hade jag tänkt köpa...

På julavdelningen fick man sätta sig ner 
i en liten Glöggstuga och bli serverad 
glögg och pepparkaka.

MYSIGT VÄRRE!
Och jag fick smak på glöggen lite väl tidigt:)


Följande bilder är hämtade ur Ikea Livet hemma:


Min önskefåtölj
Jodå - Jag provsatt i den en stund :D
Någon gång ska jag ha den!


TURKOS 
är en stor inredningsfärg hos Ikea just nu:)


I 'Livet hemma' ser man dessa ruffiga bakgrunder som 
nu är så inne. Där hänger Ikea med. Men
i de miljöer som bjuds på i varuhuset 
syns inget av detta. 


Men å andra sidan: Vem vill egentligen ha det 
så här hemma? Tror nog inte att det 
är så värst många:)

Vad tror ni? Golv? Väggar? 


Som avslut på dagens inlägg visar jag en bild 
på Fjärilsplanschen som jag tycker är så fin! 

Har visat den förr i en annan miljö.
Verkar som att furu och andra träslag också 
kommer starkt i en salig blandning med varandra:)

LAMPAN 
på byrån gillas!!!

Nästa inlägg får nog bli något annat än inredning, 
för jag vill ha en salig-blandnings-blogg

♥ Tack för alla kommentarer i förra inlägget ♥
KRAMAR!

10 kommentarer:

  1. gillar din inredningsbilder. ger energi och inspiration. jag har äntligen fått ut all lackad furu ur mitt liv. det var ett stort ögonblick. skönt, befriande. rent trä däremot är ljuvligt.
    kram och ja-tack! en salig blandningsblogg är den mest intressanta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lackad furu har inget att hämta hos mig heller:) Har fått livstids-dosen för länge sedan. När jag fick min första lgh skulle typ allt vara i furu.
      Kram!

      Radera
  2. Gulliga Lemmy och Nisse! Skrattade åt bilderna. Man kan riktigt se "busigheten och påhitten" hos Nisse. Det riktigt lyser i ögonen på honom. Busan, en av katterna här är också ett yrväder. Stackars "Bröderna Bus" får hålla sig undan så gott det går när hon sätter igång med sina galna upptåg och klättrar både högt och lågt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa katter har onekligen mer energi än andra. Skulle kunna gå så långt att jag kallade det för överskott:) Får se hur han utvecklas med tiden, kanske lugnar han ner sig. Han klättrar fortfarande i gardinerna men har slutat plantera om mina blommor i tid och otid:)
      Kram ♥

      Radera
  3. Den planschen har ju jag ;) Jag skulle vilja se hur det skulle gå att ha en sån där lång släpande bordsduk hemma hos dig med den där Nisse :)) Hos oss skulle det absolut inte gå med två tokiga hundar. Pepper brukar stå bakom gardinlängden nere vid golvet och smyga på diskmaskinen, det kan ju ramla ut nåt när vi grejar på bänken och stoppar ner i maskinen, tror han..Det ser så roligt ut. På ena sidan en liten svart nos som skymtar och på andra sidan en svanstipp :)

    Åh vilka plädar..Åh vilken fåtölj!!! Åh vilka fina bilder och turkoooooost. Fast att ha väggarna så är inte riktigt min grej. Ännu kanske det är bäst att tillägga.

    Vi hörs av någon dag. Men jag jobbar långa dagar nu och hela helgen också. Ledig måndag och tisdag. Är du hemma nåt av de två dagarna?

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du har den planschen:)) Hade en duk som gick ner till golvet förra Julen. Fick ställa tunga saker på så inte Nisse skulle dra ner den. Han bosatte sig under den och gjorde utfall mot alla han passerade. Enda gången han gick ut från sitt "hus" var när han skulle äta eller ta en sväng för att riva ner Julgranen.

      Jag jobbar också rätt mycket i veckan. Just idag
      börjar jag kl 15, men nu är det för sent att höras - måste ju ha ett par timmar till godo :D Torsdag är sedan den enda lediga förmiddagen. Kanske nästa vecka? Då har jag tre lediga fm. (ti on fr)

      Sitter och syr gardiner (till ovanvån.) mellan varven nu:)
      KRAM ♥♥♥

      Radera
  4. Ojoj, vovven ser väldigt STOR ut!!! Förstår nog Nisse litegrann...
    Fast han ser ju snäll ut när han ligger och sover.

    Fina Ikeabilder! Men, nej, sådana slitna väggar vill jag inte heller ha!

    Kram

    SvaraRadera
  5. jag tänkte åka till nya Ikea till helgen. Tycker också att det gamla var charmigt. Fåtöljen vill jag också ha, men det vet du ju redan:-)

    SvaraRadera
  6. Fast vi har 2 stora Ikea-varuhus mycket nära är det flera år sen jag var där..
    Kanske man ska ta sig en tur.. De där turkosa spännerna var fina..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Hej hej! :) Hoppas ni har en fin helg!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥