fredag 9 november 2012

Ett rätt så meningslöst inlägg...


Plötsligt 
fick jag jätteont i halsen!
Bara för en timme sedan. 

AJ-AJ-AJ!

Det gör ont när jag sväljer. 
Och jag sväljer hela tiden eftersom det gör ont. 
Vad är det för logik i det kan man undra...


Har inte mycket att skriva om idag. 
Och just inga bilder att visa. 

Här tre äpplen i en skål från FRÖJD ♥
Uppe på skåpet i köket. 



Och Nisse-kisse-misse

Sover gott i min säng. Han är bäst när han sover. 
Då är han stilla så man får gosa med honom. 
Igår kväll hittade jag honom liggande på 
hatthyllan i hallen. Nästan ända uppe 
vid taket på en kartong. 

Jag säger då bara det...


Och min rosa ljusstake från Indiska 
har fått en manschett. 

Lite fel vinkel blev det - foten är 
bredare än manschetten i verkligheten.

Den står på köksbordet.


Och där har jag också lite bra-att-ha-prylar.
En burk flingsalt. Socker. Kaffeskedar. 
Små skålar att lägga te-påsar i. 
En saltströare. 

En rulle hushållspapper. 

Jag tar en sockerbit i kaffet. 
Verkar ibland som att man borde skämmas över 
det. Men det är kaffe med socker eller 
inget kaffe alls som gäller. 


På köksskåpet står det också en ljusstake av 
Svart Granit. Den stenen bryts bara här i 
Norra Skåne och på ett ställe i Kina. 

Enda ställena i hela världen alltså. Och 
den bästa stenen finns här, bara
några mil från vår by.


Gillar den råa ytan.

Nu ska jag gå och lägga mig. tror jag tar 
en Ibumetin så jag kan somna. 

Får inte bli sjuk. 
Får aldrig vara sjuk. 
Då blir det kaos på jobbet. 

Usch ja!

Ha ett fint veckoslut!

KRAMAR!!!!


10 kommentarer:

  1. Nej, inte kul att bli sjuk till helgen :( Sonen är förkyld idag och är hemma från skilan. Så jag får önska er båda: Krya på er! :)
    Vilken gosig Nisse som man vill bara kramas och mysa med när man ser bilden.
    Fina ljusstackar.
    Ha en fin helg och hoppas du klarar dig lätt undan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! På morgonen var halsen bra, men i går kväll hade jag jätteont i halsen igen! Konstigt.
      Hoppas sonen är bra nu:)

      Ja Nisse han är jättego när han vill, men han är fortfarande väldigt busig:) Ha en fin helg du också!
      Kram :)

      Radera
  2. Stackars Dej Karin! Det är så jobbigt att vara sjuk! Men var rädd om Dej, och ha inte dåligt samvete om Du måste bli hemma från jobbet...Nu ska jag äta min standardfrukost ¨, youghurt med müsli och sen går jag till jobbet. Idag ska jag och Benny försöka få ordning på nytt lösenörd till Ipaden mm. Och i eftermiddag ska jag fika med Christina! Krya på Dej kära Karin! Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har klarat mig från att vara hemma från jobbet. Vet inte hur det skulle gå, vi har ingen vikarie att sätta in och de två andra orkar inte jobba heldag på varsin kurs, så vi kan helt enkelt inte bli sjuka. Klart att det måste gå om det blir akut, men jag vet inte hur:)

      Jag har aldrig någon ledig veckodag nu sedan M gjorde om schemat och vi jobbar ända till den 22/12 så jag vet inte hur vi ska kunna träffas?? Tänker på det ofta - att det är länge sedan nu...ha det bäst!
      KRAM!!

      Radera
  3. Och jag orkar inte skriva något ikväll...W har hög feber och jag känner mig helt slut...

    Fast du vet ju ändå vad jag pysslat lite med i kväll ;))

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vet jag ju:) Hoppas att W piggnar till tills i morgon:) Tur att du är ledig i helgen och får pyssla om honom.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Du skriver aldrig några meningslösa inlägg! Alltid lika roligt att läsa!
    Mysigt att lilla "Karin-ljusstaken" har plats bredvid den stora ruffiga svarta. ☺
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den har stått där sedan jag fick den! Tycker mycket om den, inte minst för att jag har fått den av dig ♥

      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. krya på dig, hoppas det bara var tillfälligt halsont!. Tjusig rosa ljusstake du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tillfälligt. Var borta på morgonen, men det återkom nästa kväll med samma styrka...
      Försvinner så småningom hoppas jag, huvudsaken jag är fri på dagen när jag ska jobba:))) Anpassad förkylning kan man kalla det;)
      Kram.

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥