måndag 17 december 2012

För ett år sedan...


HEJ!
Ett år går fort.

Fortare och fortare tycker jag att det verkar som...

Så jag beslutade mig för att ta en tillbakatitt.
Samma dag som idag fast för ett år sedan:


Jo, visst syns det på småtrollen att de har blivit 
ett år äldre. Speciellt på lilla Fia:)

De här två är världs-goda kompisar 
Sofia följer storasyster som en skugga 
och förtydligar (finare ord för upprepar:) allt hon säger

Skulle hon bli lite efter av en eller annan anledning 
så ropar Alice "kom nu kompis" 
Och det gör hon. Kommer alltså. 
Så klart:)


Lite förvånad blev jag allt när den 
här bilden fanns med på dagen för ett år sedan. 
Har nämligen gjort degen till årets mandelformar 
precis idag. 
Den ligger i kylskåpet.

Hade bestämt mig för att baka ut den också 
men det kommer att bli för sent.
Så jag spar det till i morgon fm.

OM jag är frisk. Emma ligger nämligen däckad i magsjuka:((((



Och här står mina Elin-tomtar 
På soffryggen. Har fått dem av Elin plus en likadan 
(fast mindre) vit tomte som tillkom på Julaftonen. 

TYVÄRR
blev den svårt misshandlad av Nisse 
en kväll när vi satt en trappa upp och tittade på TV
Så nu står dessa två högt uppe på ett skåp. 
Inte för att man kan vara säker på 
att han låter bli dem där 

för 
idag var han uppe på sovrums-dörr-kanten. 
Hoppade via en bokhylla och stod där uppe och vinglade.
Himla onödigt eller hur?


För ett år sedan tog vi hand om den här bortsprugna 
kattdamen som visade sig vara Dansk och 
tillhöra byns danska krögarpar.

Vi döpte henne till Svarta Maja och
i över en månad bodde hon hos oss innan vi 
till slut lyckades hitta ägarna. 

Hon är numera bosatt i den danska Huvudstaden :)  


Och den här galningen var så mycket mindre för ett år sedan:)
 Farten och de många upptågen var däremot desamma. 


Den här fina bonaden som Elin har broderat
har inte kommit på plats ännu. Och lärk-grenarna 
som var så viktiga för ett år sedan finns 
inte med i årets planering:))) 

Ja, hur det nu är och var och blir 
så är det allt kortare mellan Jularna. 
Jorden kanske snurrar fortare?

För bestämt är det bara högst ett halvår 
sedan jag senast hängde upp kulorna i granen??? 

KRAMAR 
till alla er som tittar in ♥

7 kommentarer:

  1. Ja den tanken har jag också haft..att jorden snurrar fortare. Tiden går i expressfart.
    Krya på er. Uärk för magsjuka :(
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magsjuka är den äckligaste ofarliga sjukdom som finns tror jag...i alla fall den äckligaste jag har haft. Fast ännu så länge är jag frisk...peppar, peppar :)
      Kram!

      Radera
  2. Vilka fina bilder! Jag tror att ju äldre man blir desto snabbare går tiden förbi..
    Hoppas ni alla blir friska till Jul!
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske har det med åldern att göra...inte roligt det heller;) Sommarlovet varade tex en hel evighet när man var barn, medan man nu inte ens hinner med hälften av det man planerat. Så det är nog som du säger...
      Kram!

      Radera
  3. Håll dig frisk!! Ät vitpepparkorn varje dag, flera stycken. Drick proviva flera gånger om dagen. Försök andas in så lite som möjligt är mitt bästa tips :)) Hoppas hoppas att ni andra klarar er! Det är ju några dagars inkubationstid...

    Tror att jorden snurrar snabbare än tidigare för allt går så mycket snabbare och är så mycket kortare. Tycker att nätterna är för korta också. Vissa grejer som var så viktiga förra året är det inte denna jul, här också :)

    Kram (men va?! Det går inte göra hjärtan!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ätit 10 pepparkorn x3/dag - få se om det räcker. Eller har du någon annan ordination? Ikväll hade jag en ångestladdad timme när jag tyckte att jag mådde lite tjuvtjockt, men det gick över. Tror jag bara kände efter lite;)
      Här hos mig går det att göra hjärtan, du får dubbel dos idag :)Kram!
      ♥♥♥♥♥♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥