måndag 31 december 2012

Ut med det Gamla och in med det Nya!


Idag är det Nyårsafton ♥

Och jag tittar in med några bilder och några ord 
för att önska er en trevlig kväll!


I natt satt jag och läste en del bloggar - 
de tio nyaste inläggen, mer hann jag inte 
eftersom klockan närmade sig 
halv tre på natten. 


Mitt dygn har vänt sig som vanligt när det är 
juluppehåll från jobbet. Aldrig är jag så sent uppe 
som då. Får liksom inte nog av att gå runt och mysa. 
Och vill inte att nästa dag ska komma så 
snabbt för då är ju julen slut snart...


Snart ska allt pynt ner i sina lådor igen 
och i år har jag tänkt rensa när jag plockar ner!

Har inte ens använt hälften av det som finns i mina 
kartonger. Men så har vi ju inte 
varit hemma heller...


Det går ju att göra enkla juliga installationer 
av det som även annars finns i huset. 
Bara att lägga till en kvist, lite mossa, några kottar 
eller som här några små julgranskulor (-hjärtan)


Och vissa saker som kan andas lite jul har jag året om:)


Julgranen är av stort intresse för Nisse. 
Varje dag får jag plocka upp kulor mm som han 
har pillat ner på golvet. Och sopa upp massor av barr, 
för den här granen måste ha stått länge 
och väntat på vatten innan vi köpte den. 
Redan när den kläddes dan-före-dan 
barrade den ordentligt.

I år blev granen helvit 
men nästa år ska den ha 
massor av färger 
har jag redan bestämt!


Tomtarna plockade jag ner/bort igår kväll


Och nötterna får vi som vanligt knapra på ett tag efter julen...

Här passerar vi Höör

I går
 Hämtade vi det sista lasset från Malmö med Svärmors saker. 
taklampor, gardinstänger och lite annat smått och gott. 
Liksom idag regnade det och var c:a 6 plusgrader. 

Tyvärr har hon blivit lite förvirrad av allt ståhej 
så hon behöver vila och hitta sig själv lite nu.
Jag hoppas innerligt att det hjälper för 
hon var inte förvirrad innan. 


Årets Nyårs-tändsticksask:)
 

Nu måste jag ta tag i dagen på allvar 
och göra en del inköp. Lägga upp håret på Svärmor 
och hjälpa henne att hitta kläder till kvällen. 

Vi är bjudna till hennes granne som är min arbetskamrat. 
Hennes mamma (pigg 90-åring) ska också vara med.

Hoppas att de finner varandra ☺☺ 

KRAMAR 
till er, alla mina läsare!
 (den gula färgen ska representera guld :))

GOTT NYTT ÅR!



13 kommentarer:


  1. Hej Karin!

    Kikar in för att önska dig en trevlig nyårsaftonskväll och ett riktigt Gott Nytt År.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Kära Karin! Gott nytt år! kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas 2013 blir ett kanonfint år för er!
      Kramar ♥

      Radera
  3. Gott Nytt År & Bamsekramar! ♥ Vi ses nästa år igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och plötsligt var det nästa år så där över en natt! :)
      Kramar! ♥

      Radera
  4. Gott Nytt år!
    Höör?! - Där har vi ju bott och svärfar bodde ju där tills i somras.
    Tänk om vi ses på nya året - vem vet!?! ;P
    kram till dig och hoppas du får en fin afton.
    Fia & Co

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du besöker Fröjd så är du bara en mil bort från där jag bor:) Och det är ju inte långt alls :)
      Var där i mellandagarna och det var ganska glest med varor då, så det kommer väl in en massa nytt snart hoppas jag:)
      God fortsättning på 2013!Kramar ♥

      Radera
    2. Ja, det vore trevligt att ses någon gång:) När du är på Fröjd så är du bara en mil bort från vårt hus! Var där i mellandagarna och det var ganska glest med varor då, så det lär väl komma in en massa nytt snart:)
      Hoppas ditt 2013 har börjat bra, själv har jag ont i mina bihålor så jag har mest legat o sovit idag :(
      Kramar! ♥

      Radera
  5. Tänk vad många nyårsaftnar vi firat ihop! ☺
    Hoppas du/ni får ett superbra 2013! ♥
    Tur att S:s mamma har dig som fixar och donar och grejar för att hon ska trivas. Hoppas innerligt att hon kommer att göra det sen! (Mycket för din skull också, blir ju liksom lite lättare då ;))
    Gott Nytt 2013 och Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så unga vi var då! Och så roligt vi hade - men det har vi ju fortfarande när vi träffas :)
      Det verkar som att hon kommer att trivas för hon uppskattar lägenheten och tryggheten i att ha oss nära. Bara hon får sin telefon (i morgon!) så blir allting ännu bättre för oss alla.
      Ha det så himla bra nu - vi ses väl snart hoppas jag!?
      KRAMAR!!! ♥♥♥

      Radera
  6. Gott Nytt År kära Karin!
    Jättefina Julbilder! Julgranen ser magisk ut med bara vit.
    Jag hinner inte heller att hälsa på alla bloggar. Jag försöker fördela det liksom: Bloggar som jag inte hann besöka igår besöker jag idag :)Huvudsaken är att vi gillar varandra :)
    Varm Nyårskram och Tack för dina fina kommentarer hos mig.♥

    SvaraRadera
  7. gott nytt åroch god fortsättning. Kram Ulla

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥