fredag 14 december 2012

Kallt i vårt hus!

Hej!

Såg i Ann-Louises blogg att 
hon kunde lägga in bilder igen. 
Så jag provade - och JA!!! 
det gick här också helt plötsligt 


Så då kör jag väl en stund igen! 


Vi har fått vinter nu och det har varit över 
-20 den gångna natten. Så kallt är det väldigt 
sällan här nere i Skåne! 

Kylan har smugit in i huset också, så vi lufsar mest 
runt i tjocktröjor, mysbyxor och raggsockor:)


Nisse vet inte vad han ska hitta på inomhus,
för ute i kylan vill han inte vara så långa stunder 
Han: 
klättrar i björken - tillåtet.
 river ner blommor från fönstret - inte tillåtet.
stjäl mat från arbetsbänken i köket - verkligen inte tillåtet
hoppar upp på skänken i vardagsrummet och river 
ner kulor från lilla granen - inte tillåtet
äter på blombladen - jag har givit upp där...

Han far runt överallt och har redan klättrat i mina 
nya linnegardiner och gjort hål med klorna :(

Det måste bara finnas en diagnos på honom...


Björken är numera full av ljus så den är 
inte intressant längre och då återstår mest 
det där otillåtna... 


Har mest jobbat kvällstid den här veckan. 
Bilden tagen utanför matsalen på vår skola. 

Det är ju så mycket ljusare ute nu av snön
och himlen var så vacker den kvällen.


Under de klara dagarna har vi sol under några 
timmar mitt på dagen och det är så vackert 
med den glittrande snön i solen. 


Inomhus har jag börjat julpynta lite allt eftersom...
mer om det en annan dag :)


I slutet av november, bara ett par veckor innan snön kom 
tog jag den här bilden utanför Jennys lägenhet 
i Malmö. Rosenbusken blev helt enkelt väldigt
plötsligt översnöad i sin sena blomning :) 

Nej;
klockan är mycket nu och jag ska gå o lägga mig. 
Det är en dag i morgon också...

Hoppas ni får en fin fredag!
Kramar! 




17 kommentarer:

  1. God fredag!
    Vilka fina bilder!
    Svårt att ställa diagnos. Hos människor brukar man kalla det för ADHD. Diagnosen på katten kan nog vara: KBJM (Kattbus jagar mus)
    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha - ja några bokstäver har han allt ;) Hoppas det är bra med dig, din dotter och det nya barnbarnet!!! Vilken lycka det är när ett barn har fötts och allt har gått bra:) I mitten av januari är det min tur ☺
    Många kramar!!!♥

    SvaraRadera
  3. Men så roligt att du är tillbaka igen, har saknat dina finurliga inlägg:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥ Det är roligt att vara tillbaka igen:)) Ska läsa ikapp lite under helgen:)
      Kramar!

      Radera
  4. Fina bilder. Här hade vi i morse kl.8:30 -27,7°C, Ett par timmar senare var det -27,4°C. Isande kallt. Det ska bli mildare men då blir det mera snö i stället. Usch!

    Katter kan verkligen bete sig besynnerlig som om det inte bara är "EN bokstavskombination" de har utan de tycks ha "HELA alfabetet"! ;-)
    Kram och trevlig helg ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brrrrrrrrr...så kallt var det länge sedan jag upplevde. Men jag minns när vi bodde i Lycksele och näshåren frös till rimfrost bara för att jag gick ut fem meter till brevlådan (och tillbaka)Vi hade som värst -38 i en hel vecka den vintern.

      Nu är det ovanligt med tvåsiffriga minusgrader.
      Ja den där katten...:)) Idag hade han sönder en fin blomkruka. Ska nog byta ut alla till zinkkrukor eller något liknande..
      Kram och trevlig helg till dig oclkså:) ♥

      Radera
  5. Hihi..det blir lätt diagnoser på djuren när man måste hålla de arma stackarna inomhus. Har en riesen här hemma som inte fått ha utlopp för sin energi eftersom husse inte vill cykla på isbanorna.
    Hon reisar i skogen härutanför så man hör bara ett fnysande. Springer som en tok.
    Roligt du fick igång bloggen. Jag gick på det där med att betala in för att kunna fortsätta...några euro i månaden. Kanske skulle haft is i magen jag med.
    Ha det så gott på fredagskvällen
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Nisse är en typisk utekatt! Han rusar ut i snön och springer och hoppar runt ett tag, men inte tillräckligt långa stunder pga kylan. Och han gör ifrån sig utomhus fast det är så kallt ute.
      Vår förra katt kom in och gick på lådan och sedan kunde han gå ut igen...Tror Nisse lite föraktfullt skulle kalla honom för mes :D
      Ha en fin lördag!
      Kram ♥

      Radera
  6. Så fint ni har det med snön! :) Tur ni får snö ibland. Kan inte vara kul med mörker och regn. Nu är det ju inte alltid det förstås men du vet väl säkert vad jag menar :) Nisse kanske får för mycket socker? :)) Sluta ge honom godis. Det är precis som med barn, och en själv kanske - SOCKERTOKIG!

    Det där med bilderna ja... Jag väntade och väntade på att det skulle ordna sig men till sist bestämde jag mig för att betala då...Då gick det inte och betalningen annullerades, stod det. Men dagen efter funkade det plötsligt. Får väl vänta och se om det börjar dras pengar ändå...

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller SKOGSTOKIG!!!
      Ja det är fint nu, men i helgen ska det bli varmare med plusgrader och kanske tom regn längre ner i Skåne. :) Då blir det moddigt och brunt på vägarna och det är inte fint alls!

      tror inte att det börjar dras några pengar - mitt har då kommit tillbaka utan någon betalning:)
      Kram ♥♥♥

      Radera
  7. Hej! Kul att du är tillbaka igen. Fina vinterbilder. Här är det också kallt, men det är så ljust och fint på kvällarna. Lättare att ge sig ut på lilla kvällspromenaden. Ha det gott! Vi hörs! Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint med den ljusa snön, jag går ju hem från jobbet rätt sent ibland och det är stor skillnad:) Ha det gott själv, hälsa C
      ♥♥♥ KRAM!

      Radera
  8. Roligt att du är tillbaka!
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Chris
      Hoppas det går fint med din fot! I morgon ska vi hämta första flyttlasset hos Solveig i Malmö...
      Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam ♥♥♥

      Radera
    2. Känns som det är hög tid för ett riktigt prat, eller hur? ☺
      Kraaaaaaaaam ♥ ♥ ♥

      Radera
  9. Trevligt att du är tillbaka! Jag har också haft problemet med bilder men efter någon/några dagar har det (hittills) försvunnit och allt har varit som vanligt igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkar som att många har haft problem med bilder samtidigt, hoppas bara det håller i sig nu att man kan lägga in dem igen. Min blogg fungerar väldigt dåligt utan bilder:(
      Kram! ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥