torsdag 20 december 2012

Två dagar kvar att jobba

Fast det är då det blir riktigt mycket...


Vi ska nämligen flytta Svärmor till vår by 
och det ska göras under Julhelgen. Hon har
fått en fin lägenhet i anknytning till 
ett äldreboende och jag hoppas 
att vi kan göra det riktigt 
mysigt för henne där.

Hon har bott i stora städer under hela sitt liv 
Född och uppvuxen i Göteborg, flyttade till Stockholm 
som ung vuxen och har sedan bott massor av år i Malmö.
Och vet ni vad hon oroar sig för nu? Jo:

Att det ska vara för tyst för henne här i byn 
så hon inte ska kunna sova!


Vi får väl spela in lite polissirener och bråkande 
ungdomar och låta henne somna till det;)

Spegelbricka köpt på Rusta för en billig penning:)

I morgon 
jobbar jag alltså min näst sista dag före Jul-
uppehållet som är på ynka två veckor i år:((
Innan vi startade kursen för unga synskadade 
hade vi ledigt i fem veckor!!! 

Vit Amaryllis med tre stora knoppar. 
Återkommer med bilder vid blomningen:)

Nycklarna till "nya" lägenheten har vi redan fått 
och vi har också burit dit lite saker. 

Jag har fått fria händer att inreda hur jag vill, 
men hur frestande det än låter 
så tror jag nog att jag vill att hon ska vara med 
och tala om lite var hon vill ha sina saker:)

Liten gran på rot.

Ingen av oss har ännu så länge blivit smittade av 
Emmas vinterkräksjuka. Fast jag går runt 
och mår lite tjuvtjockt hela tiden. 
Bara vid tanken...

Vi får verkligen hoppas att vi slipper!!!!!

Hon kan, efter tredje dagen, fortfarande inte 
tycka att någon mat känns lockande.


På jobbet är också många sjuka i olika åkommor - 
det är feber och influensa både här och där. 
Alla sorters verkar det som!

Känns som ett under om man skulle klara sig
med smittor från alla håll!


Har tassat runt och tagit bilderna i inlägget 
i vårt Vardagsrum. 

Julgranen står utanför och väntar på att få komma in. 
Det ska ske på Lördag:))) Om det är någon som orkar...

HOPPAS 
att ni som läser har hälsan i behåll 
och att ni får fortsätta att vara friska 
under Julledigheten. 


KRAMAR!!!



10 kommentarer:

  1. Lilla svärmor, hoppas hon kommer att trivas trots eventuell ljudbrist :) Kanske susar det i ventilationssystemet iaf. Jag läste en gång att det finns en cd-skiva att köpa med olika stadsljud som sirener och trafikljud. För de som skulle resa bort någonstans där det var tyst och som var van med stadsljud. Om det stämmer vet jag inte. Verkar lite beklämmande att det ska behövas samtidigt som att jag förstår att det faktiskt kan bli för tyst. Jag vill ha det tyst när jag ska sova. Här kör nästan inga bilar på natten el tidigt på morgonen förutom plogbilen.

    Den amaryllisen kommer att bli ståtlig. Hoppas Nisse låter bli den...Vilken fin spegelbricka. Jag söker fler såna där blanka saker att ställa mina ljus på men här där jag bor finns det inte och det som finns är antingen svindyrt eller helt fel. På loppis hinner de knappt komma in förren nån har köpt dem. Man jag ska kika vidare om vi far till större staden ;)

    Bra, håll er friska! Snart jul och ledighet...Men jag får "bara" vara ledig i fem dagar med helgen inräknad så jag tycker det räcker med två veckor för dig! :))

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas här - och jag tror det också. Hon har varit så ensam i Malmö och haft svårt att ta sig ut ensam. Dessutom får hon en mycket finare lägenhet här och trygghet i att ha oss nära.

      Ja Nisse...han är som han blev:) Nu har vi klätt granan och han har mycket bestyr med den. Helt plötsligt duger det inte att dricka vatten ur skålen, nu ska han ner i julgransfoten och dricka!!

      Fortfarande frisk, men jag har varit utsastt för en kraftig förkylning idag:(((((

      Kramar! ♥♥♥

      Radera
  2. Åh! Jag hoppas att svärmor ska verklige trivas i lugnet! Jag tror att hon ska vänja sig rätt så snabbt. Och så har hon er i närheten. Vilken trygghet!
    Nu hoppas jag att ni andra håller er friska! Jag är nu på bättringsväg med min (toligen) influensa eller vad det var som tog min röst ifrån mig.
    Jättefina Julbilder!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du nu är ännu lite bättre med din förkylning så du kan sjunga julsånger:)
      Ha en fin Julhelg!
      Kramar! ♥

      Radera
  3. Nämen huvva, magsjuka är något som man INTE vill ha!! Hoppas ni andra klarar er från den.
    Vi (eller rättare sagt min man) tog in julgranen idag, vi får väl se om den kläs ikväll eller i morgon!
    Ha en fin kväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja FY för magsjukan:( Vi har fortfarande inte blivit sjuka, det borde vara riskfritt nu;) Har klätt granen idag efter jobbet (Jullov!!!) den blev klädd i vitt och glas. Brukar byta färger vart år.
      Ha en fin helg!
      Kram♥

      Radera
  4. Här är det bara en dag kvar - inga lektioner, men en drös med rättning! Och så blir det lite julmys med kollegorna. Hoppas ni får vara friska :)
    Sv: Jo, han är rätt fin min Janne :)
    KRAM till era alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så nu har vi båda jullov! Härligt!! Här har det börjat snöa igen och det känns bra att vi får lite uppsnyggat till jul:)
      Ha det gott! *Kram*

      Radera
  5. Som vanligt bjuder du på fina foton bland alla dina ord. Orden om sjukan från helvetet hoppade jag över.

    Önskar dig och de dina en fin julhelg ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tittar in! Hoppas att du snart får din tappade lust tillbaka (ja, blogglust då;)
      Ha en fin Helg!
      Kram ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥