fredag 28 december 2012

Nu är glada julen slut, slut, slut...


*Hej Hopp!*

Nu har jag en dag som inte är så full av måsten. 
Äntligen!
Det har varit många positiva sådana under 
Julen men även att par jobbiga.

Som att flytta svärmor på juldagen.
Som alltid har varit en slö-dag innan...
Men - nu är hon installerad i sin nya lägenhet!!!

Finaste skinkpinnen har jag fått av Tomas :)

Ett av Julens bästa måsten är väl ändå varm nygriljerad
julskinka, knäckebröd, senap och julmust!!!?


Mmmmuuums!!!


På skänken i köket är det uppdukat för 
en flitigt frekventerad självservering av glögg! 

Adventsstaken är numera borttagen 
men glöggen får stå kvar ett tag till :)))


Årets värdinna var Lisa♥ som väntar sitt 
första barn om tre veckor! 

Blev inga matbilder tyvärr och inga bilder på 
Alice och Sofia
som firade med oss under dagen men 
åkte till 'farfars' på kvällen. 


Gulle!


Emma och Elin öppnar julklappar.


Flickorna i glatt samspråk efter middagen.
Härligt med systrar, det har jag alltid önskat mig, 
så jag blir så lycklig när jag ser vilken 
glädje de har av varandra!

♥ 


I södra delen av Skåne fanns ingen Julesnö.


Bygatan var regnvåt och termometern visade på plus fem. 
Tog en bild på vägen för jag tycker att den är så fin!
Vackert stenbelagd med svart mittlinje
- och den går genom hela byn!


Lisa gillar lite flärd och sover på örngott av Lovisa Burfit 
som finns (eller fanns?) på HM Home


Flärd var det ja...:))) 


Nisse (Nej, han har inte lugnat ner sig) fick fira 
sin Jul ensam hemma. Men han behövde vila upp sig 
efter allt jobb han hade haft med 
julförberedelserna...


Men Lemmy fick vara med 
eftersom julen firades hemma hos honom:)

På natten smög han plötsligt upp mellan mig och Stefan 
i sängen - och som han snarkade!!! 

Nu ser jag fram mot en lugn vecka sedan vi hämtat hem 
de sista småsakerna från lägenheten i Malmö i morgon.

Ha en riktigt fin 
Nyårsafton 

Kramar!





9 kommentarer:

  1. Den "där" Lemmy skulle jag ju gärna ge en "flebb-puss". Gud sicken goding!
    Grön jul hade vi med här i Blekinge och idag hurrar jag för det var minusgrader, vilket innebar att jag slapp duscha smånosar (de jublar).
    Jag som alltid varit oerhört strikt med var alla ska ha sin sovplats har på allvar( men det är det inte sagt att det blir så) börjat fundera på att sno med mig en pudel upp i sängen..Hemska tanke!! Men att höra snuset och känna pälsen när man ligger där och vrider sig i sömnlöshet och ont, kan ju få en att trivas i sängen.
    En som däremot drar stockar klarar jag inte..(Lemmy) Därav att jag idag har egen kuppe. Maken kör X 2000 och inte en själ kan sova i hans närhet.
    Härligt med systerlig kärlek!! <3<3<3
    Vilken söt mage! När sker undret?
    Ha det så gott :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lemmy han är fin. Fast väldigt "gåpåig" Full syra, rakt på! Ännu är han en unghund men det är väl tänkt att han ska bli liiiite fostrad så han inte har ihjäl någon med sin sprudlande vänlighet:) OBS! Fallskador då, inte bitskador!

      Undret sker i senare hälften av Januari om det infaller som beräknat och det känns jättespännande :) Hon har mått väldigt bra under hela sin graviditet så jag hoppas det fortsätter i samma anda med förlossning och så...

      Tycker nog att du ska smyga upp en liten päls i sängen :) Det är så varmt och gott!
      Ha en fin Nyårsafton!
      Kramar!

      Radera
  2. Skönt att se att allt är ok, att julen varit bra och att flytten är överstökad!
    Nu önskar jag dig lugn och ro, tror att du kan behöva mycket sånt. ;)
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥ (Låssassyrran, eller hur? ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU är själva flytten överstökad, vi tog det sista från Malmö idag :)
      Lugn och ro behöver jag nog, men det lär dröja ett tag innan dess för det är fortfarande mycket att göra hos Solis. Tavlor, lampor, gardiner...hon klarar inget själv numera. Hittills har hon inte ens tagit sig mat själv, hon har blivit väldigt trött och lite (ibland rätt så mycket) förvirrad av bostadsbytet. Eftersom hon inte orkar plocka upp själv så vet hon ju inte var saker finns...fast jag kopierar hennes gamla placeringar av saker så gott det går.
      Så hon lär sig väl så småningom hoppas jag. Kan ju inte vara där varje dag när jag börjar jobba igen...
      Ha en riktigt trevlig Nyårsafton nu, låtsassyrran ♥♥♥ Kram!

      Radera
  3. Den där söta flärd-Lisa skulle kunna vara släkt med min dotter ;)

    God fortsättning och gott 2013 ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har ju även hundintresset gemensamt:)
      Hoppas nu att det kommande året för din del innebär en lättnad och att du får den hjälp du behöver för att bli besvärsfri!
      Gott Nytt År!
      Kramar ♥

      Radera
  4. God kväll Karin!

    Ja, håller med dig, det är underbart att få några dagar utan "måsten". Behövs för att ladda batterierna.

    Tack för din kommentar hos mig, tänk jag trodde faktiskt att det var vitt i hela landet, tyckte det lät så på väderleksrapportena!

    Vill passa på att önska dig en skön nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll Anncathrine :)

      Vi hade en vit adventstid, men precis före jul kom plusgrader och regn. Snön som var 15 cm som mest, kunde inte hålla stånd utan försvann helt ett par dagar innan julafton. Så typiskt!
      Nåja, vi hade en vacker adventstid och det har vi inte alla år:)
      Det talas mycket om snö- och trafikkaos men det gäller nog från Stockholm och uppåt mestadels.

      Hoppas att du/ni får en fin Nyårsafton och att 2013 blir ett bra år!
      Kram ♥

      Radera
  5. Kul att få se "småsystrarna" på bild! (eftersom jag inte har träffat dom på evigheter i verkligheten så är små för mig än)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥