söndag 27 januari 2013

Helt Enkelt i Sköna Hem

HEJ!

Min absoluta favorit bland alla Inredningsbloggar 

är Helt Enkelt som
drivs av Anna Malin

Jag gillar hennes bilder, hennes idéer och hennes stil. 
Hon är ung och oerhört talangfull.

WOW - Vilken underbar takhöjd!
Men ser inte de två rosa fåtöljerna väldigt små ut?! 

Hon har inte tagit bilderna i detta inlägg.
De har jag hittat i Inredningstidningen Sköna hem 
fast på webben då....

Mysigt!!!! Eld från tre håll = öppen eld?

Anna-Malin ska börja arbeta för Sköna Hem.
Ett erbjudande hon har jobbat sig till genom att blogga! 
Tydligen ska hennes bloggande utgå från dem i fortsättningen 
om jag har uppfattat hennes senaste inlägg riktigt...


Här hemma hos oss ska vi snart gå loss på badrummet. 
Det ska bli vitt, grått och aqua. Tror jag...jo.
Vi har börjat spåna lite på inredningen.

Klart är att vårt stooora badkar ska ut för att ge rum 
åt en inbyggd dusch. Alltså ingen kabin.


Så här lyxigt blir det inte, men det är kul 
att titta på bilder. Man kan hämta inspiration 
från det mesta, om det så bara är små detaljer. 

För vi kör ju lågbudgetvarianten


Min blogg blir lite lidande pga tidsbrist och även av 
sällskapet av Emma sedan hon har flyttat hem.  

Däremot är jag flitig på Instagram 
eftersom alla mina flickor finns där och det är jätteroligt!
Dessutom tar det ingen tid i anspråk. 

Hoppas ni har det bra!!!  
KRAMAR! 

PS. Barnbarnet låter fortfarande vänta på sig
 - nu nio dagar över tiden:/ ♥♥♥

8 kommentarer:

  1. Det där tänket har jag med. Gå på "fina gatan" och kolla lyxen sen åker man och köper lågbudjetvarianten. Här har vi fått förmånen att få badrummen lyxutrustade av förra ägaren (som tragiskt nog förköpte sig). Den enes bröd....
    Men skulle jag välja, så skulle jag göra det så praktiskt som möjligt. Det vinner i längden - helt klart.
    Blir spännande att få se :)
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kliar verkligen i mina fingrar att få sätta igång!!! Jag har gjort en ritning och tror att det blir kanonbra! Men det kommer ju att ta ett tag innan vi börjar, till våren säger min man:/
      Att förköpa sig är inte bra. Många har dålig koll och vill bara ha det bästa. Egentligen gillar jag inte lyx, det bländar för mycket :)
      Så klart kommer jag att blogga om vårt badrum :)
      Kram, kram ♥

      Radera
  2. För länge sedan brukade jag kika in på den bloggen men nu var det säkert två år sedan. Hoppas du får anledning att gilla hennes blogg även efter det att hon börjat blogga för/genom Sköna hem. Jag tycker att en del bloggar blir för stora och..ja jag vet inte..för proffsiga kanske. Det där "lilla" och genuina försvinner. Inte för alla med flera som jag läst.

    Vår toa är katastrof! Och då tar jag inte i då jag skriver det. När jag köpt ny mobil om några år eller så kan jag följa dig på instagram. Fram till dess får jag nöja mig med vad du hinner skriva på bloggen.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt badrum är mer eller mindre en katastrof också. Vi har inget gjort på 25 år. Rummet är ganska stort 290x270 så det finns utrymme för lite "extra" förutom det nödvändiga. Ska bli riktigt kul!!!
      Jag ser verkligen fram emot din nya mobil (om några år;))Kanske är det något ännu nyare då än Instagram...vad nu det skulle vara, men alltid kommer något snille på nåt, utvecklingen går inte att hejda, eller finns det någon gräns tro?
      Dags för mail snart?
      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. den bloggen ska jag kika in på. Lycka till med badrummet (fast jag skulle sakna badkaret). Vil håller på med köket. Så rörigt just nu när alla skåpsluckor saknas. Men det kommer att bli jättefint när det väl är klart. När det nu blir:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det badkaret har vi inte använt på hur många år som helst! Vi går mycket hellre in i duschen :)Karet är stort och tar bara en massa plats i onödan!
      Köket gjorde vi om för några år sedan, det är verkligen ett lyft att få göra det! Men lite jobbigt nä r man håller på förstås. Ska bli kul att se.
      Kram

      Radera
  4. Det här var många inspirerande bilder på en och samma gång.. Undrar om inte jag ska måla mina vita ljusstakar gråa och köpa turkosa ljus.. Det gillade jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju precis så det är...man ser små detaljer i det hela som man kan fixa själv utan att det kostar så mycket:)
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥