torsdag 10 januari 2013

Vart tog alla färger vägen?


Grått ute och färglöst inne! 
Jag måste hitta på något!

Det är skönt att ha Julen bortplockad för i år, 
men fy sjutton så blekt det blev!!!


Kulorna som gav färg åt ljusstaken är borta. 
Röda silverfärgade och lila.


Den guldglittrande stjärnan är utbytt mot 
en vitmålad gammal spånlampa.


Men Amaryllisen är vit och vacker :)


Pärlorna i skålen är vita...


 Ljuset mot den knottriga, vita väggen 
är även det vitt...


Ett par nerstuckna orange kvistar bryter av 
och livar upp lite, lite bland det färglösa...


De loppade små glasen 
som stod på spegelbrickan från Rusta har 
fått mindre utrymme och krympt antal. 


Locket har lagts på. 
Festen är slut!


Granen har gått till sin sista vila 
i en svart plastsäck. 


Och i skumrasket nere i en av de kartonger 
som gömmer alla Julens färger 
ligger Nisse nerkrupen. 

Färgernas väktare 
skulle han kanske ha kallats i en Fantasybok :)

Men jag ska ta in färger igen!
Vårens färger.
Sommarens färger.

 Ja, det ska jag!
Men först ska jag fundera lite....

Ha en fin dag! 
KRAMAR!




10 kommentarer:

  1. Ja! Nu är det verkligen dags för vårens och sommarens färger! Om inte ute så åtminstone inomhus, för att få nyare krafter!
    Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Precis! Nu startar vi om på det nya året och gör det bästa av det! In med färger, hopp och glädje!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag såg din underbara amaryllis på Instagram, gud så vacker den är!!
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är verkligen praktfull! har bara haft enkla förut och den här är såååå fin!
      Kram ♥

      Radera

  4. Hej!

    Nisse ser så söt ut där han ligger bland julpyntet!
    Ja, nu vill man ha färg! Hittade små rosa, ljuvliga primula på Plantagen, lyser upp hela köket och gör att man känner sig iallafall lite piggare...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han har kvar sin fascination för kartonger. Igår försökte han tränga sig ner i en 20x20cm kartong:) Det mesta av honom hamnade utanför, men han låg kvar en god stund trots det :)
      Kram! ♥

      Radera
  5. Varje årstid och storhelg har sina egna färger, och snart kommer vårens färger att lysa upp våra hem. Nisse är då för söt där han ligger i kartongen bland allt julpynt. Det är likadant med mina 3 kissemissar - de älskar också kartonger.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, katter är för härliga - så lika men ändå så olika:)
      Kramar! ♥

      Radera
  6. Vilken mysig blogg. Jag gillar inte när man ska plocka ner julens fina stjärnor, kulor, glitter och värme. Det blir som du säger.. vitt och kalt. Fast det är ju härligt att förbereda vårens antågande. I helgen , då packar jag ner mitt. ♥ Sen är det dax att kanske köpa in någon ny gardin till köket, byta färg i badrummet, ja nått nytt ska ske. Nu ska jag läsa vidare hos dig...ha en fin fredag. Kram Jaja ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Jaja:)
      Kul att det tittar in någon ny ibland och lämnar en liten hälsning:)
      Välkommen igen om du vill :)
      Kram.

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥