måndag 21 januari 2013

Superkallt!!!


Hahaha!!!

 Skåningar har i alla fall humor! 
S-u-p-e-r-k-y-l-a ! 


Ja, ni ser ju själva! 

Dagens största Nyhet.
Beroende på var i landet ni bor kan det ju vara lite olika roligt.
För en Norrlänning är det humor på hög nivå!

Tycker jag alltså.

___________________________________________


Men visst är det vinter :) 
Det ska det ju vara i Januari.


Men det är mysigt med vinter också.
Då stannar man mest inne 
 och lagar mat.

Starka kryddor och mycket lök ska det vara!


Man tänder ljus och brasor
och tassar runt i mysbyxor hela dagen (utom på jobbet)


Man kokar Svart Vinbärs-marmelad
för att få C-vitaminer
och godis på ostmackan på samma gång

Mums!


Man njuter av fräscha tulpaner
Älskar tulpaner! 


Man inser saker...

Att Nisse njuter också - av att förstöra!
Men det är ju inte precis något förstasides-stoff nu. 
Gamla nyheter...


Man ler skadeglatt

när man ser att syndaren fastnat under soffan 
i jakt på en liten filtboll...

(Blir svårare och svårare att ta sig inunder :))


Man ger upp!

De fina lila linnegardinerna har vi tagit bort 
medan de fortfarande hänger ihop lite.

Och ersatt med dessa rullisar från Ikea. 

En ljusslinga får hänga med ett tag till för att mjuka upp.


Man lyxar till det...

Ett glas vin kan man sippa på kvällen ...
Detta smakade gott, ett Italienskt vin som heter 
Il Nostro


Och 
Man fortsätter att mysa!

Ända tills man kryper ner i sängen för att sova gott.
Väl där drömmer man en vacker dröm om sommaren:)

Ha en fin dag!!!

Kramar!


11 kommentarer:

  1. Alltså den där Nisse!! Men roligt att se benen sticka ut under soffan!! Kattskrälle :)) Men han är duktig ändå som kan hitta på så mycket olika..hmm..framåtanda heter det..eller innovativ och idérik. Kanske helt enkelt livsglädje ;)

    Oj fy så kallt ;) Men jag förstår ändå att de tycker det är kallt. De är ju inte van. Och är det inte väldigt råkallt där i skåne?

    Ja mysbyxor hela dagen låter toppen. Jag med kör med det :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där Nisse!!!!!!!!!! Honom har vi nog fått för våra synder:/ Värre än att ha ett småbarn; han har på drygt ett år förstört mer än alla våra barn har gjort tillsammans under hela deras uppväxt...
      Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men S gillar honom skarpt, annars skulle jag nog ersätta honom med en lugnare variant: Har haft katter under hela mitt liv men ingen kommer ens i närheten av honom.
      IIIIiiiiiiiiiiii!!!! Jag blir galen på honom ibland!

      Ja det är råkallt i Skåne men det är inte alls särskilt kallt med de här temperaturerna ändå:) Om det inte blåser...och det gör det inte.
      Måste lägga mig nu, ska upp kl 6.39 i morgon bitti!
      Zzzzzzzzzzzzz
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Jag säger bara.......Mysigt, kraaaaaam och väntar på eran lillkille ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag håller med! Nu får han väl ändå ta och kravla sig ut!!
      Kramar! ♥♥♥

      Radera
  3. Jag skrattar dubbellt just nu:
    1. för busiga Nisse, och vilken rolig bild på halva han! :D
    2. för att - 15 är betydligt bättre än - 25! Inte ens jag som gillar +35 klagar på - 15 :D
    Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Nisse är rolig. Ibland. Oftast ett tag efteråt (efter upptågen) för strax inpå kan man vara lite trött på honom...

      Ha en fin dag du också ♥ Kram!

      Radera
  4. Jag vann en sån flaska på vinlotteriet i söndags, ska bli spännande att smaka på det!
    -15...herregud det är rena rama vårtemperaturen för oss norrlänningar;)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - eller hur?! När jag bodde i Lycksele hade vi ibland -30 veckovis och jag minns inte att det åstadkom några feta rubriker :)

      Ja då vann du ett gott vin! Ha det gott ♥ Kram!

      Radera

  5. Hej Karin!

    Härligt att äntligen kunna kika in på din blogg (och några andra som jag följer) igen!
    Skrattar inte alls, här har vi 17 minus idag och jag tycker att det är, just det SUPERKALLT, tycker även 10 minus är SUPERKALLT!!!!
    Söta Nisse, så rolig han ser ut när han fastnat under soffan!
    Roligt med ett vintips, ska nog köpa det till helgen.

    Inte konstigt att du inte kommer in i vår webbshop, vi har nämligen ingen webbshop längre, men vi skickar fortfarande varor kors och tvärs i landet. Kika på blogginläggen, eller under Kategorier, på Cream, Odd Molly, Ceannis osv. och ring eller maila om det är något du är intresserad av.

    Ha det så gott i kylan
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Jaha..det var ju en trist med halshuggna tulpaner.
    Men sånna rackare är de ju. Vi har en liten marodör här hemma också. När hon blir stressad drar hon långa remsor ur trasmattorna eller tuggar upp dörrmattan. Men som jag brukar säga - går det å ersätta så får man väl bara lugna ner sig. Men visst är det retligt?
    Det där vinet såg gott ut. I morgon ska vi ha fredag(lite gott vin och mat) här. Maken har tagit semester och vi drar om planerna håller, till Köpenhamn på fredagsmorgonen - EFTERLÄNGAT!
    Var på Fröjd i Osby idag DET var också efterlängtat :)
    Sov gott <3
    kramis
    Fia

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥