torsdag 3 januari 2013

Godis och blommor


Hej!

Ibland blir jag så sugen på "barnsligt" godis. 
Och Dumle-klubbor är en favorit. 

En del av det jag blir sugen på finns ju inte att få 
tag på längre. Som NICKEL. Frukt eller 
marrimint. Mmmmmm...

Och Pelle Svanslös-kulor...röda, vita och blå
Och Kanadensare...dreggel...

Undrar varför de inte görs längre??? 


De här är ett minne blott nu...
tog nyss den sista hehe ;)


Och här knoppas det! 
Och många blommor blir det...


I Emmas fönster står det en till Amaryllis som också är vit. 
Men det verkar vara en annan sort, knopparna 
är långsmala medan mina är rundade. 

Ska bli spännande att se när de slår ut!


Orkidéerna blommar för fullt i våra fönster. 
Har fått/köpt flera stycken och det är alltid 
någon eller några som blommar.  

Har flest vita.

Det är inköpsstopp på dem nu för 
de kastas ju aldrig eftersom de fortsätter 
att blomma hela tiden. 


Denna är riktigt fin med hela tre stänglar! 


På den här kommer blommorna nere i kanten på krukan, 
vilket jag aldrig har sett förr. Jättekort stängel 
växer rakt nerifrån roten. Bara två blommor.
En till kommer nu lite högre upp men 
även den har bara två knoppar.

Den ser nästan ut att be om ursäkt för att den finns. 
Men jag tycker att den är fin :)


Ja och så har vi denna då...
Ser ut precis som när jag köpte den i slutet 
av November. Har inte tappat ett endaste blad. 
Och snart vill jag inte ha den mer...

Jag brukar knipsa av blommorna och göra 
dem till snittblommor - hur gör ni? 


Eftersom jag började med Godis så 
får jag väl avsluta med det också.
Det har blivit en del sådana 
här askar under helgerna...

Här har Emma och jag suttit och snaskat i oss:) 
Och midjemåttet håller måttet kan man säga...

Har inte givit några nyårslöften i år 
men om jag hade gjort det skulle det vara 
att gå ner ett lagom antal kilo till våren. 

Faktiskt....
...känns det som att jag skulle 
kunna ta tag i det just nu.
Eftersom jag nyss har ätit godis så jag inte är sugen längre...

Med dessa goda hm...intentioner säger jag 
GOD NATT 
Kram!

14 kommentarer:

  1. OJ! Nu blev jag sugen på choklad! Det är 01.48 och ingen affär är öppen så jag går och sover jag med..
    Gonatt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja choklad är förföriskt god :)
      Hoppas du sov gott den natten och även den som nu kommer! Kram :)

      Radera
  2. Tack för att du finns!
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att DU finns ♥♥♥
      Kraaaaaaaaaaaam

      Radera
  3. Orkidéer har jag aldrig lyckats med. Vilka vackra du har.
    Förr var jag en fena på att behålla julblommorna. De blev stora träd. Men idag håller de inte ens över jul!?!
    Jag saknar lakritstuggummit Rita. Fyyyy va det va gott!!
    Bättre å smocka i sig så man ledsnar sen är det liksom gjort och man slipper gå där och glo på godiset. :)
    Jag äter upp allt som inte är fastspikat så nu blir det inte inhandlat mer godis på ett tag. Fast choklad är väl inte godis föresten???
    kram <3
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lakritstuggummi -YES! Det var också jättegott! Jag brukade också behålla julblommorna förr, det gjorde man ju då. Aldrig att man kastade bort en endaste blomma så länge den levde...men nu tänker jag mer på hur det ser ut i fönstren :)

      Smart där...om man har godis som är fastspikat så behöver man ju inte köpa...hm...nu ser jag plötsligt mig själv vingla på en pall och suga på något kladdigt på väggen :)))

      Vad säger du?! Är inte choklad godis? TACK!!!
      Kramar! ♥

      Radera
  4. Nickel kommer jag ihåg, men vad var "Kanadensare"??
    Hoppas du får en finfin torsdag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanadensare var lösgodis. Avlånga chokladöverdragna och med den godaste arrac-krämen inuti....mmmmmm
      Ha det gott!
      Kram ♥

      Radera
  5. Dumleklubbor är väldigt goda! Vi brukar köpa en påse till barnen men äter lika mycket själv ur den.

    Jag äter inte mycket godis men det känns ändå för mycket. Det är tänderna som spökar. Jag blir hemma hela veckan. Är inte frisk ännu. Är rätt så trött på det kan jag säga.

    Kram ♥♥♥



    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du är trött på att vara sjuk och hängig. Det får räcka nu tycker jag!! Jag är pigg igen, men får fortfarande använda näsdroppar...

      Krya-på-dig-Kramar! ♥♥♥

      Radera
  6. Vilken massa fina blommor du har. Jag känner sån lust att byta ut en hel del nu men man kanske ska vänta någon månad..
    Gottegrisen här hos oss är nog gubben men ändå är det jag som står för värsta övervikten tyvärr..
    Pelle Svanslös-kulor kommer jag inte ihåg men Nickel var en favorit..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Vad bra, då är inte övervikt kopplat till godis ;) Jag fortsätter att tugga i mig...
      Pelle Svanslös var en tablettask som kostade 25 öre :) Kulorna var hårda och med diffusa fruktsmaker. Inte så syrliga alltså:)
      Kram!

      Radera
  7. Så fina blombilder - mina lever endast för att Janne tar hand om dom ;)
    Tack för att du tycker att min blogg är en "må-bra-blogg" - det gjorde mig glad :)
    Tycker det är så kul att få läsa din blogg!! Du skriver så bra! Nu blev jag ju sugen på choklad och dumle!!
    Hälsa alla, stora som små och hoppas 2013 blir fabulous :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där Janne, han kan visst allt! Som tur är får han uppskattning för det har jag förstått:) Ni är en sådan fin liten familj ♥
      Kramar!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥