söndag 6 januari 2013

Trettondagsmiddag och trender

Trettondagsafton.

Tretton dagar efter Jul.  
Tiden går.

Idag har det varit fin-middag. 
Jag tar inte så många bilder på 
mat, det är jag alldeles för hungrig för - 
men däremot gillar jag ta bild på dukningen 
medan bordet fortfarande är fint :)


Att jag gillar ljus och lyktor är ingen  hemlighet. 


Och tulpanerna har jag köpt på IKEA. 29:-/10 st 
Vet inte om det finns på alla varuhus 
men i Älmhult finns det mesta 


Köpte en inredningstidning idag; 
Sköna hem, trendspecial

och tänkte dela med mig lite. 
Här en pall utan sits. 
Priset står inte utsatt, men det är nog högt.


Buckliga kannor av en tysk silversmed.
5000:- för den minsta...nja... 


Trenden visar tydligt att det sitsar är överflödiga i år. 
Men varför ska man ha det, man hinner ju ändå 
aldrig sätta sig om man ska gno ihop till 
sex/åtta stolar runt bordet för 3500:-/st


Fast det är klart. Man behöver ju vila ibland.
Då kan man ju köpa den här Italienska Designstolen 
av  Mauritzio Galantes.

Ja den kostar säkert en hel del. 
Och var väldigt Galantes. Not!

Undrar om jag skulle kunna låta bli saxen :)


Och så måste man ju ha belysning! 
Varför inte en korsettlampa för 16.700:-

Ut och jobba bara! 


Den här ringen kan man ta av/låsa in i ett 
kassaskåp när man jobbar för den är nog lite i vägen. 
Två fingrar blir typ hopbundna med varandra.

Pris för rubbet eftersom de inte går att dela:
150.000 kronor. *Host*


Vill ni vara trendiga utan att det kostar 
alltför mycket kan ni ju linda lite garner 
runt en hemsnickrad pall. Av spillvirke.
Med sits.

Där kan ni sedan sitta och begrunda. 


Och när ni begrundar kan ni ju även fundera på vad 
man gör med en katt som i vuxen ålder 
fortfarande klättrar i 
(och förstör!!!) 
gardiner. 

Kanske kan jag sälja dem dyrt för de passar ju ihop 
med vissa av de möbler jag har visat...

Hm. Nisse kan det där med trender.

Men allvarligt:
Det är inte roligt!!! 


Lite vettiga saker fanns det ju också i den där tidningen. 
Ganska mycket faktiskt.

Den här stolen skulle inte jag tacka nej till. 
Så skönt att sitta där och gunga och fundera. 
Ser ut som en bra tänkarstol, men 
med risk för att bli sömnig...


Säger godnatt med en bild på mina älsklingar 
som åker hem i morgon efter en helg här hos oss. 
En av dem ligger faktiskt i min säng nu.
Ska gå och göra henne och morfar sällskap.

KRAMAR ♥


13 kommentarer:

  1. Ja herregud, vad säger man?? Vissa saker är så otroligt fula och kostar skjortan, hur tänker de?
    Hoppas du sov gott trots trängseln i sängen;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja inte vet jag - de är nog bara ute efter att tillverka det som aldrig har gjorts innan? De flesta stolar som jag har suttit på har haft sitsar. Alla faktiskt när jag tänker efter :)
    Jag sov jättegott med näsan instoppad i hennes hårburr♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Enda finessen med de där dyringarna är väl att man lär bli ensam ägare av dylikt..Högt pris. Vem vill ha?! Inte jag i alla fall. Så mycket dyrt fult det finns och så mycket VACKERT dyrt det finns. Jag väljer det vackra :)))))))
    Läste i någon tidning att svensken köper nytt kök var 5;e år...
    Det innebär ju att man kastar ut ett kök som är funktionsdugligt. Man svimmar ju lite bara över att tänka så? Slit och släng på 60- och 70-talet men vad är detta - galenskap!
    Jaja..nu kom jag av ämnet :P
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väljer också det vackra men inte nödvändigtvis dyra. Vissa saker vill jag inte lägga ner pengar på för jag tröttnar snart och vill förnya:)

      Vi har bott i 23 år i vårt hus och har bytt kök för första gången för tre år sedan. Hm...snart dags då. Men jag tycker fortfarande att det är nytt. Hur tänker folk?

      Kram! ♥

      Radera
  4. Men det är ju för gräsligt fult. Väldigt dyrt för något så fult. Men jag undrar hur många de säljer egentligen. Men fyra kort på finheter visade du :) Gillar din dukning!

    Jag jobbar imorgon. Nu ut med hundarna.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbar också nu och det känns som att tiden har gått alldeles för fort. Men två veckor gör ju det.

      Skulle vilja veta lite mer om hur du har tänkt samla ork i vår - det skulle behövas här också känner jag. Tips? Att dela sig i två går inte för det har jag försökt:)

      Ha en bra dag!
      Kramar♥♥♥

      Radera
    2. Har inget tips än så länge. Jag är inte helt frisk ännu och mår rätt så pyton. Varför går det inte över. Jag är less!!

      Radera
    3. Kan du inte gå till din vårdcentral och ta lite prover? Du har kanske blodbrist? Då är man ju trött och eländig.
      Eller någon infektion som går att medicinera bort? Eller en sjukskrivning så du får vila upp dig och bli ordentligt frisk?!
      Tycker inte att du ska jobba när du är så hängig...
      Kram ♥♥♥

      Radera
  5. är det inte lite som med kjesarens nyua kläder. Det är så fint så jag begriper inte hur fint det är eftersom jag tycker det är både dyrt och fult:-) Men tydligen trendigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du...vad kan man annat tycka? Det är som med viss konst:)
      Beror på betraktaren och dennes status.
      Duktig du är på Ruzzle förresten :)

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hahahaha, ja det var roligt att se alla tokiga möbler o dina roliga kommentarer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej momrmor, vem du nu är ;)
      Tack för din trevliga kommentar ♥♥♥♥♥
      Kram :D

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥