torsdag 24 januari 2013

Tre snuttar

HEJSAN!


Burma - bild lånad hos Tintomaras.com

1. 

I mitten av februari skulle det ha fötts en liten 
Burmaflicka som så småningom skulle bo hos oss. 

Mamma Katt fick en infektion och alla tre kattungarna dog. 
Så nu får vi vänta till sommaren.

Burman är en nyfiken och social katt som älskar att kela. 
Kela - Bara en sån sak!



Nisse är också en nyfiken och social katt.
Han är snäll mot andra katter men inte mot vår inredning.
Och han har aldrig tid/ro att kela.


Kanske lugnar han sig lite när han får en "lillasyster"
Vi får se.

Bild från vardagsrummet. 

2.

Jag har suttit och tittat på bilder 
som jag tog vid samma tid i fjol och ser 
att det är ungefär samma typ av bilder 
jag tar nu som jag tog då. 

Inomhusbilder. 
Katten (som var liten då) 
och köpta blombuketter. Företrädesvis tulpaner.

Vi hade faktiskt snö idag för ett år sedan också 
 Men dagen är fortfarande inte så lång att det hinns med 
utomhusfotografering när man jobbar. 


Ser verkligen fram emot när det blir 
längre dagar och grönskan börjar spira...

Stort paket till 30-åring


3.

Lisa fyllde 30 för ett par veckor sedan.
Det här paketet fick hon av sina tre systrar. 

I mitten sambo-syskonbarn

Ja, inte dessa tre
För det är hennes syskonbarn. I alla fall två av dem :)))
Och alla tre går de nu och väntar på 
att en liten kusin ska födas.

För det blir deras gemensamma.
Men han ligger lugnt kvar därinne i mammas mage 
och har ingen brådska alls att komma ut.
Kanske är det för kallt härute
Köldchock och allt....

Och där i bakgrunden står fåtöljen 
som gömde sig i paketet. 
Knallrosa och fin! 

De små damerna trivs utmärkt i Lisas sovrum 
för där finns det smycken, läppstift 
och "högklackig-skor":)

Vit Azalea köpt på Maxi för 29.90

Så här fortsätter vi att vänta på Underverket 
som kunde ha kommit för en vecka sedan.

Kanske kommer han i morgon?

Annars blir det någon annan dag, 
för där inne kan han ju inte ligga hur 
länge som helst
...?

Godnatt !

6 kommentarer:

  1. Vad synd att Mamma Katt fick den där infektionen.
    Men jag tror nog att det kommer flera chanser.
    vet du, jag gillar ditt skåp. Älskar gamla "tunga" möbler. Det är så rustikt och charmigt.
    Kram & Trevlig helg! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en stor besvikelse att mamma katt blev av med sina ungar, precis när vi hade bestämt oss...
      Roligt att du gillar mitt skåp, det har funnits i min släkt i flera generationer. Många målar (sina liknande) skåp vita men jag vill ha det precis som det alltid har varit :)
      Kram och ha en fin helg du med! ♥

      Radera
  2. Nej men vad synd att det inte gick vägen! Det kommer att gå bra nästa gång. Vilken tur att inte djur har samma känslor som människor..Jag menar, förlora tre bebisar på en gång...

    Vilka små fina damer som står där och så fina de har gjort sig :)

    I helgen kommer nog lill-prinsen :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk vilken katastrof att förlora alla tre. Tror nog att kattmamman också sörjer ett litet tag, men inte alls som en människa skulle göra...

      Ja de små damerna är alla tre vääääldigt förtjusta i kvinnlig fägring :D Lisas sovrum slår de mesta i leksaksväg!

      Fortfarande ingen bebis...pratade med Lisa för en stund sedan och hon känner inget alls ännu. En vecka över idag.

      Antar att du har en ledig helg nu eftersom du jobbade den förra? Ha det jättebra!! Njuuuuuut!
      Kramar ♥♥♥

      Radera
  3. Det där med bebisväntan är ju magiskt. De är sååå långt borta men alldeles här.
    En sak är säker..ingen har blivit kvar iallafall utan ut kommer de. Fast det är ju tjatigt att gå och vänta. Stackars "mamman" för det är jobbigt att alla väntar och inte minst en själv.

    Jag har haft en Burmakatt då jag var ung. Den var sanslöst sällskaplig och snackade hela tiden. Närgången och lite påträngande men jag gillar ju just när djur är med och medvetet nära. Så får du en Burma får du sällskap - ALLTID! ;P
    Sen gillar jag formen på Burma. De är snygga katter. Helst skulle jag vilja ha en siames men maken är allergisk och då hade jag ju fått välja ;))))))))
    Får väl bli i nästa liv jag blir med katt igen!
    kram
    Fia

    SvaraRadera

  4. Hej Karin!

    Vilken envis liten bebis! Men det är nog som du säger, för kallt!
    Skulle också väntat lite med att komma ut!
    Roligt med en kattunge till sommaren, men har ni frågat Nisse om han tycker att det är okej?
    Har ibland funderat lite på hur det kom sig att jag kunde känna igen dina barnbarn. Nu när jag ser bilden ser jag tydligt att den lilla söta pluttan med lugg och långt mörkt hår påminner mycket om yngsta dottern Karolina när hon var liten, har inte tänkt på det förut. Förmodligen var det därför jag kände igen henne, omedveten om att det var därför. Ja, jag vet inte men, jag tror att det är så.

    Ha det så bra
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥