måndag 18 februari 2013

Barn, hundar och en dansk ;)

ALICE 
 gillar blått

Vinterkräksjukan, halsfluss, scharlakansfeber...

Här är hon ganska så lycklig, 
för hon har haft den ena sjukdomen efter 
den andra under 2013 och det var ett tag 
sedan hon fick vara utomhus senast... 


SOFIA
gillar grönt.

Gullefjun i pappas luva :)

Hon har haft vinterkräk fyra gånger 
sedan nyåret  - minst!!! 
Nu hoppas vi att hon inte blivit smittad av 
halsflussen bara!!!!


Ingen av dem 
har därför fått träffa:
DEXTER
ännu!

Och han gillar svart


I alla fall om mamma och pappa får bestämma.
Och det får dom ju. 
Ännu så länge... ;)


LEMMY

Gillar blå-gult
Om jag får välja
Och det får jag ju!!!! 
Det är ju min blogg...hihi...



Han har lite svårt att förstå den lilla människan 
som har flyttat in i hans hus

"Varför är Husse och Matte så rädda om honom?
Varför får jag inte slicka honom i ansiktet? 
Varför ligger han jämt och snuttar på Matte?
Och varför skriker han så mycket?"


Ja, det är mycket att fundera över nu!

 
Plet

gillar röd-vitt


Hon är Dansk-svensk gårdshund och namnet betyder 
"Fläck"
Och en sådan har hon ju i pannan.
Hon är bra på att fånga möss och sorkar:)


Och hon är väldigt förtjust i alla och envar.
Här är det Majsan som blir pussad.

Svansen är omöjlig att få en klar bild på 
för den är aldrig still!


Hennes Husse Mogens har en hobby.
Han snickrar.

Just nu gör han båtar som han har hittat i boken ovan. 


Han gör allt för hand!!!
Inga maskiner. 


Han är suveränt duktig.
Danskjäveln.

(Kärleksfullt)


Så här ser den Skånska himlen ut idag.

GRÅ

Det regnade första halvan av dagen 
och nu har det snöat i flera timmar efter det!!!

Och jag har sportlov den här veckan
Så det är väl bara att ta ut skidorna då? 

Nej, för jag gillar inte

 vitt

Jag gillar 

FÄRGGLATT!!!

Så jag sticker till IKEA i morgon!
GODNATT!!!

15 kommentarer:

  1. Gomorron! Och vilket trevligt inlägg! :) Tur att tjejerna mår bätre nu. Hoppas att dom har fått nog och håller sig friska! Vilka Jättefina bilder!
    Morgonkram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Ja, det är trist när det "plockar" i barnen. Dagis är inte alltid så bra, många baciller i omlopp särskilt denna tid på året.
      Och inte heller är det bra att vab-a så ofta för mamma Jenny.
      Kvällskram till dig! ♥

      Radera
  2. Vilken härlig blogg alla medlemmar och deras färger dessutom.
    Lilla Lemmy kan nog inte riktigt förstå detta som
    hamnat i hans rum.Plet verkar ju ta för sig ändå.

    Ha det så gott , önskar jag er allesammans

    kram/Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte alltid så lätt för ett älskat husdjur att förstå att det plötsligt finns en till som ska ha så mycket uppmärksamhet:)
      Tack för din kommentar!
      Kram.

      Radera
  3. Men vilken liten kämpe hon är, Alice. Trodde scharlakansfeber var mer eller mindre "bortvaccinerad" i Sverige. Vinterkräksjukan är ju så äckligt så man bara storknar :/
    Färgglatt är ordet.
    Hittade du något roligt på Ikea?

    Lemmy är ju bara så söt. HÅrt att bli storebror så där rätt upp och ner. ;P
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte roligt att vara så mycket sjuk. Och så smittar de varandra. Den här eländiga kräksjukan kan man visst få hur många gånger som helst...
      Det enda jag köpte på IKEA var gröna kaffeservetter. Det var inte "min" utflykt den här gången utan jag hade min svärmor med och hon fyndade mycket! Var mer koncentrerad på att hon skulle få tag i det hon ville ha, jag kan åka senare igen. Det är ju inte så långt:)
      Ja Lemmy är en väldans fin hund! Han vet inte hur han ska krumbukta sig så man fattar att han älskar alla människor :)
      Kramar!

      Radera
  4. Det här var verkligen ett färgglatt inlägg med många fina bilder. Skönt att Alice och Sofia är friska nu så de kan vara ute och leka. Dexter och flickorna är verkligen jättesöta! ♥
    Kram till dig och gullungarna & nosepussisar till vovvarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥ Ja det är skönt att de kan vara ute igen, sista dagarna klättrade de på väggarna :) Blir så trist att bara vara inne, särskilt när de börjat piggna till så smått igen.
      Kram till dig också och nospussar till dina gosiga kissar♥

      Radera
  5. Men stackars små barn. Och stackars trötta föräldrar. Kan jag tänka mig iaf. Har de varit sjuka så mycket redan. De har ju gjort bort flera års sjukdomar. Nu får det räcka. Hoppas de håller sig friska nu! Haha vilket härligt inlägg! Högt och lågt och en salig blandning :)

    Lemmy Lemmy..vänta bara vad som komma skall. Det blir värre :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

  6. Godmorgon!

    Vilka söta tjejer! Hoppas nu att dom får hålla sig friska och krya och klarat av alla förkylningar och kräksjukor för hela 2013!!!
    Underbart fin lilla bebisen! Han är ljuvligt söt!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet ju hur underbart det är att få ett nytt litet barnbarn. Hur man präntar in deras drag, och fyller näsan med deras väldoft. Mmmmmm...
      Men sjuka barn är inget kul - och nu går visst alla sjukdomar på en och samma gång :(
      Hoppas ni slipper undan!
      Kramar!

      Radera
  7. Underbara barnbarn!!
    Hoppas du hittade mycket fint där hos farbror Kamprad;)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Farbror Kamprad (eller hans efterföljare?) fick inte sälja mer än kaffeservetter till mig denna gång :) men desto mer till min svärmor!!!
      Ha det gott!
      Kram ♥

      Radera
  8. Var det ingen som gillade rosa? ;) Jag gillar svart, alldeles för mkt, men jag börjar lära mig det här med färg lite iaf. Om inte annat så är mina barn fulla av färg :) Ha det gott! Kram från ett VITT norrland

    SvaraRadera
  9. Åh fy sjutton vad du fick mig att skratta! Var tvungen att här på lunchen läsa lite mera på bloggen. Det är roligt, förstår du! Om de söta vovvarna och deras färger men mest skrattar jag åt ordet som dyker upp så oväntat: danskjäveln. hihi. tänker på ernst hugo järegård direkt. Jag gillar din blogg, den är glad och rolig!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥