tisdag 5 februari 2013

Vårinspiration och funderingar.


Vet ni...

Nu är det inte långt kvar 
till Våren!!!

Har hämtat lite vårinspiration från IKEA:) 
och det är inte utan att jag måste 
ta en tur dit snart!!!

Alla vårens nyheter har väl inte 
kommit in ännu, men det är mycket fint på g:)


Den här krukan har ju funnits några år.
den är bara med här, för att den ger 
så mycket vårkänsla!

Snart är det dags att plantera om blommorna 
och driva upp nya plantor från frön

Iiiiiiiiihhhh..... 
 


Det här kallas "kuddtäcke"

Väldigt fräscht sovrum tycker jag. Turkos finns
 i många produkter, liksom gult och orange. 

Färger som jag redan har "förbrukat" 
under mitt liv. Tror jag. Fast det trodde jag 
om blått också och det har börjat smyga in 
mer och mer härhemma nu...


Ååååh...om man hade en fin gammal stuga.

Känner att jag längtar mer och mer tillbaka till
 mitt ursprung. Är född på landet med Boningshus, 
bagarstuga, ladugård, stall, vagnslider, 
hebre, hölider, kashus, vedbod 
och utedass (!)

På sommaren kan man gott ha det lite 
obekvämt, det känns så sunt!


Tillbaka till nutiden:
Ett nytt fint skåp för rum eller badrum.

En liten reflexion:
Jag tycker att priserna stiger på Ikea.
Den nya kollektionen soffor, soffbord, hyllor 
och skåp håller högre priser i snitt
än vad man är van vid. 


Härhemma fortsätter jag att glädjas åt det lilla :) 
En liten avklippt ros som har "tappat 
huvudet" men är fin ändå!


Kuddar som jag har haft länge men
 fortfarande tycker om.



Mitt fina spindelljus som 
bildar "nät" när det brinner ner. 
(Köpt på Fröjd af Sverige)


Ett litet glasax som har legat i en låda länge 
och jag plötsligt hittade en plats till. 

Tog en kal björkkvist och lindade fast den 
i toppen. Blev toppen - haha!!! 

Fniss - Kommer plötsligt att tänka på ett barns skatter: 
En fin sten, en liten fågelfjäder, en snäcka osv 


Kramar till er alla!! ♥


6 kommentarer:

  1. Vilket härligt glatt inlägg!! Det känns både optimistiskt och lättat i orden <3
    När du skriver att du längtar till ditt ursprung så hugger det till i mig med. Vi har under åren haft många diskussioner här hemma om att flytta till just ett sådant boende. Vi vill båda två jag och maken, men va det ska vara svårt idag att flytta. Marknaden är så oviss och svår....Sen tror jag vi blivit fegare med åren!?!
    Ha det bra <3
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har blivit mycket försiktigare med åren. Eftersom vi inte längre är unga och går i pension om några år så kan man ju inte satsa på något renoveringsprojekt. Eller...man vet aldrig med oss:))) Mitt vad det är så sitter vi ute i en liten stuga med hammare och spik i handen :D
      Vore ganska mysigt faktiskt...
      Kram ♥

      Radera
  2. Åh! så mycket fint här!
    Jag undrar dock om detta "kuddtäcke" är bekväm?
    Ha en fin onsdag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det ser jätteskönt ut. Lätt och luftigt :) Hoppas du mår bra ♥
      KRAM !

      Radera
  3. Ett underbart inlägg, så blandat och nyanserat av drömmar, nostalgi, "närvaro i nuet", tacksamhet och kärlek. Och vackra bilder - inte att förglömma. ♥
    En innerligt värmande kram till dig ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Rozie ♥ Kram tillbaka! ☺

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥