torsdag 21 februari 2013

Det är komplicerat

En vecka går som bekant väldigt fort
och i morgon är det sista dagen på 
Sportlovet!


Idag har solen lyst över vår by 
och isen har smält i strida strömmar. 
Nu på eftermiddagen har det frusit på igen 
och det är så här fint i busken utanför ingången till vårt hus. 


Ute på altanen hänger den här finrostade hyllan 
och väntar på att bli fylld av vårens 
och sommarens blommor:)

Undrar vilken färg jag ska ha i 
hänggunge-hörnan i sommar...förra året 
var den blå och blekrosa och året innan röd och vit.
 Det lutar åt milt grönt...eller turkos...


Ny butik med matchande bilfront :)))

Nu börjar IKEAS fyndbutik ta form, 
den ska visst öppna i april någon gång :)

Tänk - 
en hel butik med fynd 
i stället för den lilla hörnan som finns 
i de flesta andra Ikeavaruhus!!!

I tisdags var jag till Ikea 
tillsammans med Åsa, min arbetskamrat 
och hennes gamla mamma, 92 (!)

 Jag hade med min svärmor och vi hade 
en riktigt trevlig dag tillsammans vi fyra!
Väldigt uppskattat av de äldre:)

***

Under sportlovet 2012


...var jag i Stockholm hos mina barnbarn där.
Det här är stora M som fyller sju i sommar. Mitt äldsta barnbarn.
En underbar flicka som jag tyvärr träffar alldeles för sällan. 


Min son utanför Naturhistoriska. 


Familjens hund kommer från Japan. 
Som är min svärdotters hemland. Dit åker hon 
och barnen varje sommar från maj till augusti.  


Här är lilla M. 
En ljuvlig liten tvååring. Plus lite.
Fast här var hon bara ett. Plus lite. Blir lite 
ledsen när jag ser bilderna eftersom vi träffas så sällan. 

Säger bara lite kryptiskt att 
"Det är komplicerat"


Tulpaner på deras bord då för ett år sedan. 

Ha en fin helg!
Kramar. 



10 kommentarer:

  1. Hörde på tv att våren är på väg nästa vecka. ialla fall skulle det bli betydligt varmare. Inte utan att jag längtar efter vårsol, krokusar och kaffe i solen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag också, väldigt mycket!! Brukar försöka ta en dag i taget och göra det bästa av den. Men det är ju inte fel om det är lite solvarmt mot husväggen :) Och en kopp kaffe i näven...

      Radera
  2. Söta barn och go hund. Det är aldrig enkelt med avstånd och är det dessutom komplicerat så blir ju allt ännu svårare.
    Man kan bara göra så gott man kan...<3
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker alltid göra så gott jag kan, men ibland är det inte tillräckligt. Tyvärr.
      Barnen är jätte-goa ♥ men hunden är tyvärr lite opålitlig mot främmande.
      Kram, kram!

      Radera
  3. Ja...Tänk om de barnen fick rå om sin farmor och farmor fick rå om sina barnbarn oftare. Åh Karin vad jag önskar att det inte var komplicerat ♥♥♥

    Hmmm ja vilka färger ska du har i hörnan i år? Jag tycker grönt och eller turkos låter toppen :)

    Du har varit ledig i veckan och jag har jobbat varje dag. Men vi hade ändå inte kunnat prata för jag är mer än hes nu. Rösten är i stort sett borta.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör verkligen jag också! ♥♥♥ Just nu har jag en dipp, brukar annars försöka tänka på dem jag har ist för tvärtom.
      Grönt it is!!! Det har jag bestämt mig för nu :)

      Vi får ta ett snack när du fått tillbaka din röst igen:)
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Tolkar att det komplicerade är något som du sörjer över, jag känner hur det nyper till i mitt mormorshjärta!!!!
    STOR kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mormorshjärtat blir väl omhändertaget men farmorshjärtat plågas av brist på näring.
      Tack för kramen och en stor kram tillbaka ♥

      Radera
  5. Tack Karin för ditt varma kommentar hos mig!♥
    Ja jag får som tur mycket omtanke och kärlek tillbaka från mina barn.
    Vilka fina bilder på lilla söta M och vad fint hon ritar.
    Jag förstår dig att det känns svårt att inte träffa barn och barnbarn så ofta. Jag längtar efter min dotter som bor bara 1 timme ifrån mig och trots att vi pratar i telefon dagligen...
    Varm lördagskram till dig! ♥

    SvaraRadera
  6. Stor kram till dig Karin!! Malin

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥