söndag 24 februari 2013

Helgen som var


EMPORIA 

 är svårt att ta bilder på 
Det är så stort !!!


När man står vid ingången och tittar upp 
mot himlen ser det ut så här!


Och så här ser ingången ut.
Långt nedanför.

Hela vägen upp är det byggt 
med samma orange glasrutor som vid entrén 
fast det ser mörkare ut på min bild på toppen.
Och här nere försvinner rutorna 
helt en bit upp...konstigt!

Men så är jag ju ingen 
riktig fotograf heller...bara en glad 
amatör med mobilkamera :)

Har visat bilder från insidan tidigare 
och det är väldigt, väldigt fint! 
Mycket utrymme finns och man slipper trängas 
fast det är mycket folk där jämt.


I lördags var vi några stycken och tittade 
på genrepet av Mello delfinal 4.
Alice var grymt taggad!!! 


Inne i Friends Arena 
som ligger alldeles bredvid Emporia
är det stort och rymligt också.
Men...jag tycker att Melodifestivalfinalen 
skulle ha hållits i Stockholm. 

Globen 
är så mycket rymligare ändå!



Sofia var med för första gången och hon 
var inte lika road som storasyster. 

Hon satt mest och spelade på mammas mobil :)


Och låg i Alice's knä och gullade.


Vi satt mycket närmare förra året  
och kunde ta bättre bilder. 

Här är det Alcazar som uppträder.
Plus Danny-boy.

Jättebra!!! 


Hemma hos Elin (mellandottern) vankades det mys
och direktsändning på det vi redan sett innan.

Klart vi bänkade oss igen!


På hennes bord stod en vas med tulpaner och brann 
Det såg i alla fall nästan ut så :)


Och maten var supergod!
Grillad kyckling, potatisgratäng, sallad och vitlöksbröd


Och hennes kaffekoppar älskar jag att dricka ur!
Kakan delades ut i Arenan! En "tillplattad chokladboll"

Den var helt ok.


Och efterrätten....mums!!!
Älskar hallon och blåbär!

Ja-a? Vilket bidrag som var bäst?

ROBIN!!!!

Utan minsta tvekan! Han sjöng jätte-jättebra!
Han borde ha gått direkt till finalen! 
Tillsammans med eld-killen...vad han nu hette? Ralf? 

Tyvärr var Robin inte riktigt lika övertygande 
i direktsändningen, hans röst lät pressad stundtals 
så det kom nog in lite nerver där...

Nu ska jag leta rätt på sängen.
I morgon är det dags igen!

Lovet är slut lika plötsligt som det kom,
men snart är det PÅSK!!! hehe

KRAMAR!


12 kommentarer:

  1. Låter som en intensiv dag :) Härligt att få rå om de små (?!)godingarna.
    Emporia har jag inte varit på. Maken var där en tur och konstaterade att det rätt stort.
    Tänkte ta mig en tur söderut idag men kommer nog inte längre än Nova Lund.
    Ha en skön vecka :D
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns mycket att göra i omgivningarna :) Bjuder på både shopping'tilyour'edropping och havåslätteråskogar :)
      I morgon ska jag ta med mig svärmor till Fröjd, undrar just vad hon tycker om det....inte riktigt hennes stil:D Men ett gott fika kan hon nog inte motstå:))
      Kram! ♥

      Radera
  2. Med andra ord - en riktig härlig helg.
    Hoppas du får en riktig bra vecka också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helgen var bra och veckan har varit fylld av jobb hittills:) Tre 10-timmars-dagar har jag avverkat i rad.
      Men nu är det snart helg!!
      Kramar! ♥

      Radera
  3. Åh vad roligt att ni fick se genrepet! Jag tycker Ralf var bäst så det var kul att han gick vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ralf var också jättebra! adet borde ha varit han och Robin direkt till finalen!
      :)

      Radera
  4. Jag tyckte den här delfinalen var sämst tror jag, ingen låt som riktigt fastnade. Och Army of Lovers har definitivt passerat bästföredatum. (t o m sista förbrukningsdag) Men det måste ha varit roligt att se live iaf!!
    Nu ska jag dricka mera te och hålla tummarna att Freja är frisk imorgon! Ha det gott och hälsa familjen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att den var jättebra, det är en helt annan sak att höra dem live:)
      Hoppas att Freja är frisk igen nu!
      Kramar och hälsa din familj oxå! :)

      Radera

  5. Hej!

    Så roligt att se Melodifesivalen i verkligheten!
    Maten ser jättegod ut, blir hungrig fast jag precis ätit middag!

    Ja, Köpenhamn är bättre på våren och sommaren, men det var ändå en mysig tur!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi brukar vara och se på Genrepet varje år:) Det är så maffigt att vara där mitt i alltihopa. Jag älskar musik (Utom dansband!!!) man blir så glad!
      Ha det gott du också:)
      Kram!

      Radera
  6. JAG håller med DIG...ROBIN var bäst. ♥ Kul att följa din dag genom alla bilderna. Mums va god mat. Kopparna blev jag kär i. SÅ FINA. Ha de gott..kram Jaja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt medhåll! Jag hoppas verkligen att Sverige röstar fram Robin så han åtminstone får sjunga i Globenfinalen! Kopparna är verkligen jättefina och så himla goda att sörpla kaffe ur :D
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥