lördag 2 februari 2013

Fredagkväll

Klockan är Midnatt.

I morgon är det lördag
Tycker inte att det riktigt är dags att sova ännu. 
Fast S sover förstås. 

Men han ska upp tidigt i morgon och köra sopor.
Ett tiotal säckar med gamla böcker som 
Svärmor ska kasta bort. 


Idag hade vi solsken 

och det var så varmt vid garageporten 
att jag funderade på att sätta mig 
och dricka en kopp kaffe där. 

Det gjorde jag nu inte 
men jag gick och tittade lite i rabatterna. 
Och kolla vad jag hittade!


Det växer minsann redan!


Nisse har tagit sig för att sitta högst uppe 
i det gamla avsågade äppelträdet och vakta.
För där hänger det fågelmat, minsann. 

Han sitter där så stilla och spanar och hoppas 
att kanske fåglarna är ännu dummare än han är.
Men det är de inte :))) Som tur är för dem.

För han är minsann en skicklig jägare. 
Idag kom han in med en levande mus och 
släppte den i hallen. 

Ut åkte den snabbt som bara den!
och han efter :D


Inomhus har det minsann också börjat hända saker!
Mitt Olivträd som var helt kalt för några 
veckor sedan har plötsligt fått liv igen!

Jag som trodde att det var dött
och sparade det mest för att hänga påskvippor i :)


Helgens tulpanbukett är röd. 

Som Kärleken. 

Och jag önskar av hela mitt hjärta 
att det ska bli en lyckohelg för 
i morgon åker Lisa in på BB

Hon har gått 14 dagar över nu 
och vi hoppas att de sätter igång förlossningen, 
men det är inte helt säkert....


♥Tack för alla gulliga kommentarer jag fick till mitt förra inlägg ♥

Och ja - jag är fortfarande orolig.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som våren har kommit till er.
    Lycka till nu på BB! Hoppas att allt går riktigt bra!
    Lördagskram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu att lille bebisen vill ut och alla med det kan pusta.
    Jag ska tänka på er.
    KRAM
    Fia <3

    SvaraRadera
  3. Hallå! Trevlig blogg du har, hittade den tack vare fina namnet :) Trodde inte det sant när jag såg att det tittat upp små lökar hos dig. Ha en bra dag och lycka till med "väntandet" Karin

    SvaraRadera
  4. Jag håller alla tummar och tår att den lill* tittar ut idag!!
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥