fredag 8 februari 2013

Nätshopping


Här är det 'bildtorka' 

och i brist på egna bilder har jag 
varit in på Bagaren och Kocken och kollat 
runt på lite fräscha köksatiraljer..



Tårtfat i stort färgutbud har Gerbera. 
Hela 18 färger finns - hittar man ingen kulör 
som passar beror det förmodligen på 
beslutsångest :D

 Eller att man vill ha ett annat fat...
eller kanske inget fat alls...


Emaljerade kannor, mått och kastruller finns 
i  Ib Laursens kökskollektioner.

Ett stort plus är att de
fungerar jättebra på induktionshällen!


Hålslev - säkert jättebra!
Men den liknar sleven jag har i kattsandlådan, 
så det känns inte som något som 
är aktuellt i köket för mig. 



Potatisstickor har en förmåga att 
försvinna likt saxar i det här huset. 

Ett tre-pack vore helt i sin ordning!!! 



Tårtspade.

Vet inte vad jag tycker om den. 
Någon som har testat? 

Den ser lite märklig ut, undrar om man 
kan variera storleken på bitarna? 




Snyggt med mörka träredskap i köket!
Acaciaträ. 

Är det månne ok att köpa det?




Den här skärbrädan gillas också!!!!

Skulle jag nog ha till servering och uppläggnig
Ostar tex, skulle göra sig bra där!!!



Porslinsmugg med lock. 
Inte alls dumt att ha ute i trädgården, 
för nu är det väl ändå snart dags med utefika!!!

Håller värmen bättre 
så här i början av utesittarsäsongen.

Och blir senare ett skydd mot flygfän 
och annat skräp som flyger runt i luften. 




Sådana här har jag alltid med mig i min handväska! 
Dem har jag haft nytta av till lite av varje:)

Det här är barnvarianten och den saknar tandad 
knivkant som finns på gaffeln på de större. 
Och det är precis den kanten jag 
brukar uppskatta mest

Vuxenkanten:)

Härlig gul mugg 
Kycklinggul

Den gula färg som jag gillar bäst, 
tycker inte om skarpa skrikiga gula färger. 

Då är gult fult:)

Jag blir glad av att handla saker.
Men jag handlar ganska lite för när prylarna
 har legat i min kundvagn/korg ett tag 
så lägger jag ofta tillbaka dem.

Efter några varv i butiken brukar jag 
komma till insikt om att jag egentligen 
inte behöver just den saken. 


Det känns ibland lite pinsamt att lägga tillbaka så 
därför håller jag på att utarbeta en ny strategi:

Att inte lägga ner saker förrän jag gått 
förbi dem ett antal gånger och om 
jag fortfarande vill ha dem då 
så lägger jag dem i vagnen. 

 (Konstig människa!)


Nu ropar sängen på mig!
Kramar ♥ 


4 kommentarer:

  1. Hahaha, du är rolig du!! Vilka härliga kommentarer du har till bilderna:)
    Hoppas du får en härlig fredag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. TJUSIGT - tihi..Jag tänker alltid OM jag nu inte köper det här så ångrar jag mig sen när jag kommer hem och så lägger jag ner det tillbaka i korgen :)))))
    Det är roligt att pysselhandla. En liten sak kan generera att man möblerar om.
    Ha en skön fredag!
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Ja du.. Var får du allt ifrån?! :)) Det är väl inte konstigt att det inte går prata kort i telefonen med dig! :)) Om vi kunde prata kort kanske vi kunde prata oftare. Vi firar ju snart två av av surr du och jag :))

    Gillar grejerna du visar. Men tårtspaden förstår jag mig inte alls på. Tänk så mycket fint man kan använda faten till. På måndag åker vi till din lilla stad du bodde sist i. L alltså. Ingen shoppingresa men lite hinner vi kolla på.

    Nu har jag haft min rast. Ha det så bra i helgen!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

  4. Hej Karin!

    Oj, det var mycket köksgrejer på en gång!
    Fina tårtfat, men det skulle vara väldigt jobbigt att välja färg! Det skulle nog ta en halv dag för mig!
    Haha, ja, precis så ser ju grejen till kattlådan ut!
    Instämmer, vill man inte ha i köket!

    Skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥